wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Man TGL 8.210 wady i zalety?
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=24113
Strona 1 z 1

Autor:  bicker83 [ 29 sty 2010, 18:41 ]
Tytuł:  Man TGL 8.210 wady i zalety?

Witam
Panowie szukam pierwszego auta w firmie. Auto będzie ciągneło przyczepe po Europie. Myslalem o Man-ie Tgl 8.210 kabina z dwoma łózkami. Czy to prawda ze są to dość awaryjne auta Zapewne 8.240 był by lepszy choć ciezko go spotkać na rynku aut używanych i cena wyższa. Moze jednak nie rozglądać się za tandemem a poszukać konia z naczepą? Za wszelkie rady dziękuje

Autor:  misio1717 [ 21 lut 2010, 12:23 ]
Tytuł:  Re: Man TGL 8.210 wady i zalety?

Moim zdaniem lepiej by było kupić tandem, ale innej marki np;daf czy scania są o wiele mniej awaryjne.

Autor:  Bartosz [ 21 lut 2010, 12:52 ]
Tytuł:  Re: Man TGL 8.210 wady i zalety?

bicker83 chodzi Ci o to żeby samochód nie musiał stać na zakazach, stąd ten wybór Mana 8.xxx ?
Ojciec jeździ 12.240 i jakiś większych problemów z nim nie ma, przez 2 lata żadnego błędu nie wyświetliło, serwis odwiedza tylko na wymianę podstawowych części. Jedyne co było robione to rolka od napinacza i coś nie tak z przełącznikiem duża/mała skrzynia. Niestety spalanie dość wysokie jak na 12 tonówkę, co prawda my ładujemy na niego stal, i to maksymalnie. Nie raz potrafi wciągnąć 27l/100km, a przy mniejszym ładunku schodzi do około 20 litrów.
Cytuj:
Moim zdaniem lepiej by było kupić tandem, ale innej marki np;daf czy scania są o wiele mniej awaryjne.
Jeżeli koledze chodzi o jak najmniejszą masę całkowitą to raczej nie wybierze Scani, o ile mi wiadomo nie produkują 12 tonówek.

Autor:  misio1717 [ 21 lut 2010, 19:36 ]
Tytuł:  Re: Man TGL 8.210 wady i zalety?

No masz rację zaletą jest to, że nie przekraczają 12 ton i zakazy ich nie obchodzą. Moim zdaniem niektóre maja błędy bo np;mojego taty był składany w Austrii :/ , a jakby był składany w Niemczech to może lepiej by się postarali.

Autor:  bicker83 [ 22 lut 2010, 23:06 ]
Tytuł:  Re: Man TGL 8.210 wady i zalety?

dzięki za dopowiedź. Chodziło mi głównie o opłaty za autostrady ale coraz częściej się słyszy o wprowadzeniu opłat od nowego roku dlatego tak się zastanawiam czy TGA 26 w tandemie nie było by lepszym rozwiązaniem. Myslałem również o ciągniku z naczepą ale nie wiem czy znajde na niego ładunki. Waszym zdaniem ławiej jest znaleść ładunek na tandem czy naczepe?

Autor:  misio1717 [ 25 lut 2010, 10:31 ]
Tytuł:  Re: Man TGL 8.210 wady i zalety?

No nie wiem na mały tandem weźmiesz gąbke meble. Na naczepe napewno jest więcej opcji

Autor:  bicker83 [ 25 lut 2010, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Man TGL 8.210 wady i zalety?

Cytuj:
No nie wiem na mały tandem weźmiesz gąbkę, meble. Na naczepę napewno jest więcej opcji
misio wszystko się zgadza z tym ze na duży tandem wejdzie więcej towaru bo 130m3, na naczepę jeśli się nie mylę ok 100m3 tak wiec w przypadku załadunku mebli czy właśnie "gąbki" więcej wejdzie, fakt ze przy dłuższych rzeczach robi się problem gdyż na tandem tego nie załadujemy. Tylko teraz nasuwa się pytanie jak to jest ze zleceniodawcami czy wolą duży tandem czy zestaw z naczepą oraz których się częściej trafia.

Autor:  marcino101993 [ 04 maja 2011, 9:14 ]
Tytuł:  Re: Man TGL 8.210 wady i zalety?

U mojego ojca na firmie inwestują w same tandemy. Na firmie jest ponad 50 zestawów w czym połowa to lekkie "pokemony" do 3.5 Tony ładowności i na brak ładunków nie narzekają a latają po całej europie. Najczęściej wożą puszkę po browarach, styropian, zabudowy na piaskarki, a z Holandii najczęściej jakieś autka... Jeśli masz dobrą spedycję to nawet na takiego pokemona małego skołują Ci ładunek...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/