Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 lis 2010, 20:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Witam!

W meśku NG padło mi sterowanie ogrzewaniem. Zrobiłem wiedz na kurtko, założyłem włącznik od stara i jest git.

No ale... :/

Teraz mam tylko 2 pozycje, włączony nawiew na MAXa i wyłączony całkiem.

Kurcze, nie można zrobić jakoś tak, żeby mieć choć jedną jakąś połowiczną opcje nawiewu? Jakieś zasilanie wiatraczka 12v?

Nie znam się za bardzo na tym, da się jakoś?

Znalazłem cos takiego, podejdzie? http://allegro.pl/regulator-sterownik-o ... 99531.html


Post Wysłano: 29 lis 2010, 20:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

to jest regulator do silników większej mocy(600w) nie wiem jaki tam jest u Ciebie w webasto ale mysle ze większy potencjometr mogłby zalatwic sprawe


Post Wysłano: 29 lis 2010, 22:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

To nie webasto, tylko standardowy wiatrak jest :)

Możesz dać link?


Post Wysłano: 30 lis 2010, 10:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 2684463
Samochód: Pogotowie Techniczne/Warsztat

Samym potencjometrem sprawy nie załatwi. Układ który jest na aukcji będzie działał prawidłowo. Dobrze było by zamieścić go gdzieś przy wentylatorze by podmuch powietrza chłodził układ.

_________________
Serwis "OnRoad" Diagnostyka, elektronika, elektryka, ciężarowe, osobowe, dojazd na miejsce.
Naprawa ECU, VECU, FFR, LCM, ECAS, EBS, liczniki, immo, chiptuning,


Post Wysłano: 30 lis 2010, 11:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lis 2010, 14:32
Posty: 15
GG: 10190923
Samochód: VW Passat
Lokalizacja: Jelenia Góra

Mniejsza moc znamionowa (mniejsza od mocy max regulatora), którą pobiera wiatrak, w tym wypadku stanowi plus. Możliwe, że wtedy najprawdopodobniej sterownik będzie grzał się mniej.

_________________
Pozdrawiam, Maciek.

Nasza strona: http://www.Protech-Micro.pl
Nasze filmy: http://www.youtube.com/user/microelektro


Post Wysłano: 30 lis 2010, 19:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Czyli mogę zamówić to z aukcji, założyć i będzie ok?


Post Wysłano: 01 gru 2010, 11:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lis 2010, 14:32
Posty: 15
GG: 10190923
Samochód: VW Passat
Lokalizacja: Jelenia Góra

Z opisu na aukcji wygląda, że będzie dobry:)

_________________
Pozdrawiam, Maciek.

Nasza strona: http://www.Protech-Micro.pl
Nasze filmy: http://www.youtube.com/user/microelektro


Post Wysłano: 01 gru 2010, 14:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Ja myślę że ten potencjometr będzie się grzał aż się spali :wink:
Dobry patent do zmniejszenie prędkości silniczka dmuchawy jest podłączenie na kabelku od zasilania (+) szeregowo żarówki 10 wat lub nawet większej :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 01 gru 2010, 16:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Obrazek

Hmm... Czyli muszę kupić włącznik który będzie miał 3 pozycje. 0, 1 i 2

Teraz mam podłączone do włącznika tylko B i C.

Czy jeśli zrobię tak jak na rysunku będzie dobrze?


Post Wysłano: 01 gru 2010, 17:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lis 2010, 14:32
Posty: 15
GG: 10190923
Samochód: VW Passat
Lokalizacja: Jelenia Góra

Sprzedający na Allegro napisał wyraźnie: "W podstawowej wersji sterownika (1 tranzystor mosfet max 40A) możemy sterować do 25A,.. czyli przy 24V możemy obciążyć do 600W."

Zatem jak chodzi o termikę całego układu, można być spokojnym, on będzie się grzał pod obciążeniem, jednak nie na tyle by ulec uszkodzeniu (przynajmniej tyle wynika z opisu na Allegro).
Natomiast jeśli chodzi o potencjometr w owym układzie, to przecież nie jest on bezpośrednio narażony na tak duże obciążenia, zatem nic mu nie będzie :) No chyba, że kolega kiepski ma w swoim mercedesie wentylator 500W, wtedy faktycznie trzeba będzie chłodzić regulator, ale nie potencjometr, w jaki układ jest wyposażony.


Dodano za chwilę:
Widzę, że pisaliśmy posta w tym samym czasie. Nie kombinuj z takimi wynalazkami, bo spalisz sobie auto. Kup ten regulator. Nie ma się nad czym rozwodzić dłużej ;)

_________________
Pozdrawiam, Maciek.

Nasza strona: http://www.Protech-Micro.pl
Nasze filmy: http://www.youtube.com/user/microelektro


Post Wysłano: 01 gru 2010, 17:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

OK, to zakupuje to z allegro ;p

Powiedzcie mi tylko jak to podłączyć : D


Post Wysłano: 02 gru 2010, 12:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lis 2010, 14:32
Posty: 15
GG: 10190923
Samochód: VW Passat
Lokalizacja: Jelenia Góra

Zasadniczo jak już kupisz, to do urządzenia producent dołącza instrukcję, i tam powinieneś mieć wszystko opisane szczegółowo. W razie wątpliwości, pisz :)

_________________
Pozdrawiam, Maciek.

Nasza strona: http://www.Protech-Micro.pl
Nasze filmy: http://www.youtube.com/user/microelektro


Post Wysłano: 02 gru 2010, 21:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

tylko nie zapomnij do trazystorow podlaczyc jakies radiatorka


Post Wysłano: 12 gru 2010, 11:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Siema, wczoraj próbowałem patent z żarówką, podłączyłem żarówkę H4 12V, i ogrzewanie zwolniło :D

Hmm.. A gdybym kupił 2 żarówki 12v

o takie: http://allegro.pl/zarowka-bosma-12v-21w ... 90913.html

I zlutował je razem, i podłączył, co Wy na to?


Post Wysłano: 15 gru 2010, 14:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 2684463
Samochód: Pogotowie Techniczne/Warsztat

Kolego za stosunkowo niewielką cene masz dobre rozwiązanie z regulacją PWM nie rozumiem dlaczego chcesz bawić się w żarówkę, bez obrazy ale to "kiepski" pomysł

Jak żarówka to jest też opcja podłączenia "krótkich" świateł bo i tak jak jeździsz masz włączone a coś takiego przedłużyło by życie żarówek. :lol:

_________________
Serwis "OnRoad" Diagnostyka, elektronika, elektryka, ciężarowe, osobowe, dojazd na miejsce.
Naprawa ECU, VECU, FFR, LCM, ECAS, EBS, liczniki, immo, chiptuning,


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: