wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=32189 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kamiltaus [ 20 sie 2011, 0:00 ] |
Tytuł: | MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Witam wszystkich jestem nowy mam pytanie w sprawie jak w temacie. Zakupiłem dwie trąbki z elektrozaworami i chce je zamontowac w moim TGXie. Jest może ktoś kto może pomóc???. Mianowicie chodzi mi o to gdzie najlepiej podłączyc przewody powietrzne?? i drugie pytanie gdzie podłączyc przewody elektryczne???. Z góry dzięki za pomoc. |
Autor: | sebotrucker [ 20 sie 2011, 2:04 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Pierwsze pytanie ile masz elektrozaworów Jeżali do kaźdej trąbki jest zaworek to proponował bym dać przekaźnik a wzbudzający wziąć od klaksonu elektrycznego A co do pneumatyki wpinasz się gdzie Ci pasuje począwszy od fotela na poduszkach kończąc Osobiście słyszałem ale to tylko z opowieści że najlepszy efekt daje wpięcie się pod poduszki Sam przymierzałem się do kupna ale oryginalnych hadlejków w dobrej cenie ciężko dostać więc narazie szukam Na spokojnie zrobiłem sobie prowizoryczny schemacik elektryczny |
Autor: | MAN [ 20 sie 2011, 8:02 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Jak masz dobre trąbki a nie jakieś pierdki z aftermarketu to wystarczy podłączyć pod przewód zasilający fotel kierowcy i będzie ciebie słychać z daleka |
Autor: | kamiltaus [ 20 sie 2011, 10:47 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Dzięki kolego sebotrucker. Elektrozaworków jest dwa, sztuka na każdą trąbke. Pisząc poduszka masz na myśli poduszkę zawieszenia kabiny ta??? A co do kolegi MAN to kurde dałem 60 funtów za sztukę to chyba będą dobre co?? A i jeszcze panowie gdzie ten klakson w tym TGXie????? |
Autor: | MAN [ 20 sie 2011, 10:59 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Koledze chodziło o poduszkę od tylnego zawieszenia ale tam się zmienia ciśnienie powietrza zależnie od obciążenia. Jak nie chcesz ryzykować i ciąć przewodów pod atrapą a tam masz największe szanse żeby podłączyć powietrze to tak jak ci pisałem za fotelem masz przewód o średnicy 6mm i tam wstawiasz trójnik i ci wystarczy. Gorzej z montażem trąbek do kabiny gdzie chcesz je montować na dachu, spojlerach? bo z tym będziesz miał największy problem trzeba zdemontować tapicerkę itp Co do elektryki czy posiadasz przełącznik na tablicy od trąbek elektrycznych/pneumatycznych jeśli nie to też jest problem wtedy najłatwiej będzie ci się podłączyć pod fabryczny klakson chyba że będziesz znał numer przewodu który idzie z wyłącznika pod kierownicą i tam się podepniesz. Kiedyś miałem zamontowaną trąbke Włoskiej firmy z oddzielnym elektrozaworem i do takiego nie trzeba montować przekaźnika Bo te wszystkie trąbki w cenie 100-200 złoty to totalne badziewie jakie można u nas dostać w sklepach czy allegro |
Autor: | kamiltaus [ 20 sie 2011, 11:45 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Więc zamontowac je chce na dachu. A co do przewodu pod fotelem to już tam mam trójnik bo mam podmięty wąż do odkurzania. Jak kupowałem te trąbki to facet w sklepie polecił żebym zamontował przewód powietrzny min. 8mm. Czy jest jakaś możliwośc podpięcia się np. bezpośrednio po zbiorniki z powietrzem?? czy coś ??? A co do podłączenia elektryki to nie mam przyciku na desce do pneumatyki. I tak właśnie myślełem żeby podłączyc bezpośrednio pod klakson (znaczy wyciągnąc wsuwki z klaksonu orginalnego i przedłużyc je na dach) tylko że nie wiem gdzie on jest schowany pod maską a nie chce grzebac w przewodach w kierownicy ani nigdzie w kabinie. |
Autor: | MAN [ 20 sie 2011, 11:56 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Jak chcesz podłączyć pod przewód 8mm to musisz taki znaleść pod atrapą gdzie cały czas jest w nim powietrze, ale pewnie prędzej to będzie przewód 10-12mm i będziesz musiał zastosować trójnik i jakąś redukcje. Zawsze możesz ciągnąć przewód od zbiornika tylko poco skoro masz przewody pod atrapą. Jaką kabinę masz?, na pewno musisz rozebrać słupek przy drzwiach oraz tapicerkę nad drzwiami a dziury wiercić w górnym schowku żeby przedostać się na dach. Dlatego lepiej zamontować trąbki jak w oryginale na bocznej ścianie kabiny nad drzwiami Klakson elektryczny znajdziesz pod zderzakiem po prawej stronie miedzy zderzakiem a centralnym smarowaniem nad pompką podnoszenia kabiny |
Autor: | kamiltaus [ 20 sie 2011, 12:17 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Kabina jest XLX czyli ta średnia. Co do miejsca to właśnie mi się to nie podoba tak na boku. Nic będę musiał chyba poświęcic cały wolny weekend żeby to zrobic ale trudno dzięki za pomoc. Jakoś muszę dac rade. |
Autor: | MAN [ 20 sie 2011, 12:28 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Kwestia tego jak masz rozwiązaną Trąbka czy zasilanie powietrza jest schowane pod mocowanie trabki i nie widać po zamocowaniu czy na wierzchu mocowanie do samego dachu to lipa lepiej zamocuj do spojlera dachowego bo inaczej w kabinie na suficie będziesz miał ohydne śruby i przewód z powietrzem bo tam jest tylko laminat i pianka oraz kawałek materiału przyklejony do laminatu. dlatego jak robić dziury to tylko w górnym schowku |
Autor: | kamiltaus [ 20 sie 2011, 12:32 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Chodzi oto właśnie że elektrozawór jast z boku trąbki nie schowany wogóle. |
Autor: | MAN [ 20 sie 2011, 12:43 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
To lipa straszna trzeba wyprowadzić elektrykę i powietrze na zewnątrz, ja miałem taką trabke w F90 w glopie gdzie elektrozawór miałem zamontowany w górnym schowku na przewód 6mm oraz śruba która się przykręcało trąbkę do kabiny była w środku pusta i przez tą śrubę dochodziło powietrze do trąbki oraz trzymało do kabiny i wszystko było schowane. Właśnie taką trąbke szukam po sklepach ale nigdzie nie mają takich Jak masz spojlery to wyprowadź sobie przewody z tyłu kabiny do góry do trąbki |
Autor: | kamiltaus [ 20 sie 2011, 13:09 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
właśnie tak myślałem z powietrzem żeby po dachu a potem po kabinie w dół sprowadzic te przewody z powietrzem tylko się zastanawiam jak elektryke czy czasem nie tak samo a potem podniesc kabine i puscic to pod kabiną do klaksonu czy podczepic to pod wiązke która idzie po ramie koło silnika też pod maske |
Autor: | MAN [ 20 sie 2011, 13:14 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Z tyłu po kabinie daj elektrykę a potem daj pod kabiną, podobnie ciagnołem kabel od anteny CB którą montowałem za kabiną a potem zjedziesz do klaksonu z kabiny pod zderzak po oryginalnej wiązce od kabiny, jak byś dał do ramy to za każdym razem byś musiał rozłączać przewód do podnoszenia kabiny |
Autor: | kamiltaus [ 20 sie 2011, 13:18 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
No to fakt o tym nie pomyślałem więc tak to właśnie zrobie tylko teraz gdzie tu się podłączyc z tym przewodem powietrznym??? czy nie puścic tego tak samo jak elektryki i tam wczesniej cos mówiłeś że są jakieś przewody powietrzne z przodu kabiny |
Autor: | MAN [ 20 sie 2011, 13:25 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Pod atrapą jak masz zbiorniczek płynu hamulcowego od sprzęgła pod spodem jest taki zawór oraz taka kostka metalowa/rozdzielacza powietrza i tam masz prawdo podobnie jedno wyjście zaślepione i zamiast trójnika za pomocą odpowiedniej złączki podepniesz przewód wprost do tej kostki metalowej. W tej kostce masz na stałe powietrze jest to zasilanie powietrza do sprzęgła i fotela kierowcy. Do kostki dochodzi jeden gruby przewód a z kostki wychodzą cienkie przewody |
Autor: | kamiltaus [ 20 sie 2011, 13:41 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Dzieki za pomoc jak już wszystko ogarnę to podrzucę fotki jak wyszło. |
Autor: | SergiejTG [ 11 wrz 2011, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Witam. Jeśli nie jest za późno to podpowiem Ci kolego żebyś nie podłączał powietrza do poduszek z zawieszenia kabiny, bo będziesz czuł jak Ci się kabina przechyla w czasie trąbienia. Ja podłączyłem sygnały w miejscu oryginalnego sygnału elektrycznego, stamtąd wziąłem zasilanie i jak trąbię to czuję jak się kabina pochyla ( powietrze wzięte z tylnych poduszek kabiny ), a i po jakimś czasie zaczyna brakować powietrza i jest wielkie g...o. Na serwisie mi mówili że podobno jest oryginalnie doprowadzone powietrze w okolicach górnego łóżka pod tapicerką, ale tego nie sprawdzałem, bo z pociągnięciem elektryki byłby problem ( tak mi się wydaje ). A jeszcze dodam że nie wiem czy można wziąć powietrze z tej kostki przy zbiorniczku sprzęgła tak jak pisał kolega MAN, ale jest wyjście z tej sytuacji, a mianowicie masz podobną kostkę przy zbiornikach z powietrzem z lewej strony i na pewno przy którymś zaworze jest stałe ciśnienie ( u mnie 12 atm ), musisz tylko podłączyć przez taką końcówkę jak masz wąż do pompowania kół. Z tego co pamiętam pod atrapą nie ma przewodów 10-12 mm. Jak już zamontujesz te sygnały to napisz jak to zrobiłeś, ewentualnie wrzuć jakieś foty. Pozdrawiam |
Autor: | czops [ 20 wrz 2011, 18:55 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Podepne sie do tematu żeby nie zaśmiecać. Chce podpiąc trójnik z wężem do odkurzania do przewodów z powietrzem za fotelem. Do którego sie wpiać by nie potrzebnie je ciąć. W każdym jest powietrze? Chodzi o TGA, bede wdzięczny za pomoc |
Autor: | svavec [ 21 wrz 2011, 0:13 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Jak nie masz jednej koncowki ,ktora jest zaslepiona ( przewaznie takie dodatkowe wyjscie jest w standardzie ) , to wsadz plastikowy "trojnik " w przewod do fotela kierowcy (kolor czarny). |
Autor: | tszpak [ 21 wrz 2011, 2:22 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGX podłączenie klaksonów pneumatycznych |
Cytuj: Witam.
WitamJeśli nie jest za późno to podpowiem Ci kolego żebyś nie podłączał powietrza do poduszek z zawieszenia kabiny, bo będziesz czuł jak Ci się kabina przechyla w czasie trąbienia. Ja podłączyłem sygnały w miejscu oryginalnego sygnału elektrycznego, stamtąd wziąłem zasilanie i jak trąbię to czuję jak się kabina pochyla ( powietrze wzięte z tylnych poduszek kabiny ), a i po jakimś czasie zaczyna brakować powietrza i jest wielkie g...o. Na serwisie mi mówili że podobno jest oryginalnie doprowadzone powietrze w okolicach górnego łóżka pod tapicerką, ale tego nie sprawdzałem, bo z pociągnięciem elektryki byłby problem ( tak mi się wydaje ). A jeszcze dodam że nie wiem czy można wziąć powietrze z tej kostki przy zbiorniczku sprzęgła tak jak pisał kolega MAN, ale jest wyjście z tej sytuacji, a mianowicie masz podobną kostkę przy zbiornikach z powietrzem z lewej strony i na pewno przy którymś zaworze jest stałe ciśnienie ( u mnie 12 atm ), musisz tylko podłączyć przez taką końcówkę jak masz wąż do pompowania kół. Z tego co pamiętam pod atrapą nie ma przewodów 10-12 mm. Jak już zamontujesz te sygnały to napisz jak to zrobiłeś, ewentualnie wrzuć jakieś foty. Pozdrawiam odnosze wrazenie ze rady niektorych forumowiczow sa nieco niefachowe a wrecz NIEBEZPIECZNE podlaczanie pneumatyki w ciezarowce to nie na chybil trafil trzeba niestety conieco wiedziec o systemach jakie sa po 1 sprawdz jakie mozesz podpiac max cisnienie do trabki ( zawieszenie w ciezrownce ma 12 bar a dla niektorych - wiekszosci trabek to za duzo wiec podlaczenie bezposrednio do zbiornika powietrznego nr 3 raczej odpada uklad hamulcowy to 8.5 - 10.5 bar ze zbiornikow 1 i 2 ( w nich tez jest 12 bar ale na wyjsciu jest zamontowany zawor limitujacy ) ale NIE NALEZY PODLACZAC NICZEGO DO UKLADU HAMULCOWEGO zarowno na zbiornikach jak i obwodach cylindrow czy zasilania pedalu hamulca roboczego ( mam wrazenie ze jest to jedyny przewod grubszy pod grillem -- zdecydowanie NIE NALEZY W NIEGO SIE WPINAC !!! pozostala pneumatyka pod grillem to zasilanie 8.5 - 10.5 bar ze zbiornika nr 3 przez zawor czworodrozny i zawor limitujacy cisnienie m in zasilanie sprzegla i fotela oraz poduszek kabiny fabrycze zasilanie trabek jest wlasnie to podlaczane i to bym zalecal najlepiej znalezc gdzie jest aluminiowy blok rozdzielajscy powietrze na pewno znajduja sie tam wolne miejsca do wykorzystania co do elektryki to polecalbym zastosowanie przynajmniej 1 przekaznika z dodatkowym bezpiecznikiem np 3A na sygnale z kierownicy i ok 10A na zasilaniu z przekaznika to ochroni reszte przed uszkodzeniami na wypadek zwarcia a co do montazu to ile glow tyle pomyslow pozdrowienia |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |