wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Transporty ponadnormatywne (gabaryty) http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3600 |
Strona 1 z 139 |
Autor: | Mariusz [ 30 maja 2006, 22:09 ] |
Tytuł: | Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Przewozy ponadnormatywne to transporty, których wymiary całkowite (długość, szerokość, wysokość), ciężar oraz naciski osi przekraczają dopuszczalne wielkości parametrów określonych w przepisach o ruchu drogowym. Można przyjąć umowne założenie, że przewozy ponadnormatywne to takie, których gabaryty przekraczają długość 16,50 m, szerokość 2,50 m, wysokość 4,00 m oraz ciężar całkowity 42 t. Wymagają one uzyskania zezwoleń specjalnych, aby transport mógł się odbyć bezpiecznie i w majestacie prawa. Im dłuższa trasa przejazdu i im większe przekroczenia długości, szerokości i wysokości, tonażu i nacisków na osie, tym opłaty za zezwolenia są wyższe. Ładunki nienormatywne realizowane są na ogół bez większych utrudnień dla ruchu, ponieważ przejeżdżają przede wszystkim nocą przy ograniczonej ilości pojazdów na drodze. |
Autor: | Pazdz [ 30 maja 2006, 23:13 ] |
Tytuł: | |
Jeżeli chodzi o transport gabarytowy, to niewątpliwie częstym widokiem na niemieckich drogach jest transport konstrukcji elektrownii wiatrowych. Jak wiadomo w Niemczech jest niezliczona ilość tych urządzeń energetyki odnawialnej, caly czas się rozwija, tak więc najprostszym rozwiązaniem w dostarczaniu niezbędnych materialów jest transport drogowy. |
Autor: | łukasz [ 31 maja 2006, 15:51 ] |
Tytuł: | |
Jak wiadomo do transportu gabarytowego należą wszelkiego rodzaju maszyny,generatory i inne ciężkie i zajmujące duże powierzchnie ładunki. |
Autor: | Mariusz [ 31 maja 2006, 22:13 ] |
Tytuł: | |
Bardzo sie cieszę że ten temat sie rozwija. Jak wiadomo zestawy do transportu takich ładunków nieczęsto spotyka się na naszych drogach. U mnie w mieście są zakłady które produkują różnego rodzaju instalacje przemysłowe, częsci do maszyn budowlanych oraz szkielety hal. Pobliskie drogi i skrzyżowanie zostały zaprojektowane tak aby takie zestawy mogły się swobodnie przemieszczać. |
Autor: | Pazdz [ 03 cze 2006, 22:41 ] |
Tytuł: | |
Nom a ja dodam coś od siebie, chociaż w tym przypadku trudno mówić o ładunku nienormatywnym. Pzdr. |
Autor: | DRIVER1965 [ 05 cze 2006, 21:41 ] |
Tytuł: | |
Fotki z Transannaberg są nieaktualne i aż dziw bierze że tak dobrze prosperująca firma nie zajmuje się aktualizacją strony. |
Autor: | AdekS [ 14 wrz 2006, 14:01 ] |
Tytuł: | |
Goście się troche namęczyli, bo te drzewa utrudniały im przejazd. |
Autor: | Mariusz [ 27 lis 2006, 19:14 ] |
Tytuł: | |
Znalazłem w necie kilka ciekawych filmików związanych z tematyką transportu ładunków ponadnormatywnych. filmik 1 filmik 2 filmik 3 filmik 4 filmik 5 filmik 6 http://www.youtube.com |
Autor: | CZOŁGI [ 01 gru 2006, 22:13 ] |
Tytuł: | |
Gabaryt po wojskowemu: http://www.youtube.com/watch?v=7xtCf6BY8jk (C) ja czyli CZOŁGEY |
Autor: | sławek [ 10 gru 2006, 15:34 ] |
Tytuł: | |
Czy ktoś wie ile maksymalnie może wystawać za naczepe ładunek. Chodzi mi tutaj o ramie koparki,które wystaje 6 metrów.Szukałem w przepisach i nic. Może ktoś miał podobny problem? |
Autor: | GRZEGORZ [ 10 gru 2006, 15:43 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Czy ktoś wie ile maksymalnie może wystawać za naczepe ładunek.
Oczywiście im mniej tym lepiej. Jeśli chodzi o 6m to jest to za dużo, dużo za dużo. Jak jest 2m to już jest sporo
|
Autor: | DRIVER1965 [ 18 gru 2006, 21:44 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Firma ta jest bodajże z Zamościa
Panas (nie mylić z Pamasem) znajduje się w Zwierzyńcu a faktycznie mieli otwierać biuro w Zamościu.Jezdziłem z nimi już parę razy na wschód.
|
Autor: | GRZEGORZ [ 08 sty 2007, 15:54 ] |
Tytuł: | |
I daf-ik z koparką następnym przykładem źle zabezpieczonego ładunku łańcuchy też powinny być na odciąg (pos skosie) aby maszyna nie miała żadnej możliwości przesunięcia się, w tym przypadku na łuku mogło by zerwać łańcuchy |
Autor: | ADAMO [ 08 sty 2007, 18:46 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: I daf-ik z koparką następnym przykładem źle zabezpieczonego ładunku łańcuchy też powinny być na odciąg (pos skosie) aby maszyna nie miała żadnej możliwości przesunięcia się, w tym przypadku na łuku mogło by zerwać łańcuchy
nie widze tam nic niebezpiecznego, koparka przypieta jest fachowo i typowo, nie da się zaczepić łańcuch wysoko lub po skosie bo po prostu nie ma gdzie- nie ma uchwytów (w dodatku niektóre łancuchy mają po 1.5m długości i nie siegnie w niekótre miejsca) łancuch nie jest pasem więc nic mu sie nie stanie na krawędzi, a poza tym koparka jest na gąsienicach i bardzo stabilna, w sposób o którym piszesz mocuje sie elementy niestabilne takie jak zbiorniki, silosy elementy wysokie i chwiejne- które mogą się zesunąć itp. owszem lepiej dmuchac na zimne,ale chyba nie wiesz chyba jaką wytrzymałość przezuntują łańcuchy... Z gabarytami nie jeżdżą młodzi "zieloni" kierowcy bez doświadczenia, któzy nie wiedzą jak mocować ładunki tymbardziej w europie zachodniej... |
Autor: | GRZEGORZ [ 08 sty 2007, 20:41 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: nie widze tam nic niebezpiecznego, koparka przypieta jest fachowo i typowo
Powiem tak jest dobrze ale mogło być idealnie Cytuj: nie da się zaczepić łańcuch wysoko lub po skosie bo po prostu nie ma gdzie- nie ma uchwytów (w dodatku niektóre łancuchy mają po 1.5m długości i nie siegnie w niekótre miejsca)
To w takim razie co to za sprzęt? Nie ma uchwytów, za krótkie łańcuchy Cytuj: a poza tym koparka jest na gąsienicach i bardzo stabilna,
Ale zauważ że stoi na blasze więc o to aby pojechała nie trudno Cytuj: w sposób o którym piszesz mocuje sie elementy niestabilne takie jak zbiorniki, silosy elementy wysokie i chwiejne- które mogą się zesunąć itp.
W ten sposób mocuje się już prawie wszystko i prawie zawsze (jeżeli tylko można) a BAG w niemczech nawet wymaga takiego mocowania.Cytuj: chyba jaką wytrzymałość przezuntują łańcuchy...
Dobry atestowany łańcuch koło 8tonA taka koparka waży koło 30 Cytuj: Z gabarytami nie jeżdżą młodzi "zieloni" kierowcy bez doświadczenia, któzy nie wiedzą jak mocować ładunki tymbardziej w europie zachodniej...
I tu nie do końca się zgodze jeżdzą wszyscy bez względu na wiek i znam wile przykładów. I doświadczenie polega na tym żę pojeździli dwa tygodnie z innym kierowcą i przeszli badania.
|
Autor: | ADAMO [ 08 sty 2007, 21:36 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem czy kidokolwiek woziłeś koparki lub je mocowałeś, przy kołowych jest jeszcze w miarę z mocowaniem, natomiast przy gąsienicowach , nie ma gdzie zaczepić i większość kierowców "łapie" za gąsienice, gdyż zaczepianie byle gdzie nie ma sensu, bo można tylko coś uszkodzić przy takiej koparce... Występują różne łańcuchy na rynku, ja akurat używam takich 1.5 metrowych i nie zawsze da się ich użyć, oczywiście są i dłuższe wszystko jest kwestią ceny nominalnie może mają łańcuchy i 8 ton , jednak my ciągneliśmy na takim łańcuchu zestaw ważący 18 ton pod górkę w niemczech - nie jest to żadna reguła ani zasada to co mówię, jednak łańcuchy wytrzymują dużo więcej niż mają znamionowo, w końcu taka ich rola. koparka jak sam mówisz waży 30 ton - nie jest to mało- tak szybko ruszyć ją to nie takie proste a poza tym jest oparta o balkon, więc przesunąc się nie ma za bardzo gdzie w razie hamowania, na boki tez się nie zsunie chyba że kierowca jest debilem, wtedy jest wszystko możliwe, mimo przypięcia 2 łancuchami na bok... owszem może i BAG wymaga, ale tak tej koparki nie można przymocować i ja nie widziałem jeszcze innego mocowania gąsiennic, Jesli jest tak jak mówisz to nie dziwię się że kiedyś spotkałem przed świeckiem polski gabaryt wiozący ogromny element czegoś który zsunął się z naczepy i czekał na przyjazd dzwigu, który miał ustawić z powrotem ładunek na swoje miejsce. |
Autor: | GRZEGORZ [ 08 sty 2007, 21:53 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Nie wiem czy kidokolwiek woziłeś koparki lub je mocowałeś, przy kołowych jest jeszcze w miarę z mocowaniem, natomiast przy gąsienicowach , nie ma gdzie zaczepić i większość kierowców "łapie" za gąsienice, gdyż zaczepianie byle gdzie nie ma sensu, bo można tylko coś uszkodzić przy takiej koparce...
Większośc ładunków jakie wozimy to takie jak ta koparka powyrzej. Chodzi mi o to aby złapać za gąsienice z lewej i do prawej strony nazcepy i tak cztery łańcuchy dwa z przodu dwa z tyłu. Cytuj: oczywiście są i dłuższe wszystko jest kwestią ceny
Na bezpieczeństwie nie można oszczędzać. Samochód wożący takie ładunki powinien miec odpowiedni osprzęt do ich zabezpieczenia.Cytuj: nominalnie może mają łańcuchy i 8 ton , jednak my ciągneliśmy na takim łańcuchu zestaw ważący 18 ton pod górkę w niemczech - nie jest to żadna reguła ani zasada to co mówię, jednak łańcuchy wytrzymują dużo więcej niż mają znamionowo, w końcu taka ich rola
Tu się zgodze ale w zależności od wagi łałdunku trzeba dobrać odpowiednią ilość łańcuchów Cytuj: owszem może i BAG wymaga, ale tak tej koparki nie można przymocować i ja nie widziałem jeszcze innego mocowania gąsiennic,
My inaczej nie mocujemy i powiem Ci mało widziałeś bo większość tak mocuje tak masyny bo jest to najbezpieczniejszy sposób.Cytuj: Jesli jest tak jak mówisz to nie dziwię się że kiedyś spotkałem przed świeckiem polski gabaryt wiozący ogromny element czegoś który zsunął się z naczepy i czekał na przyjazd dzwigu, który miał ustawić z powrotem ładunek na swoje miejsce.
To nie koniecznie wina młodych każdemu może się zdażyć coś nie przyjemnego
|
Autor: | DRIVER1965 [ 08 sty 2007, 22:50 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: łancuch nie jest pasem więc nic mu sie nie stanie na krawędzi
Niestety łańcuch pociągnięty przez krawędz naczepy ma wytrzymałość 1,5 tony,w Niemczech juz te auto było by zatrzymane.Łańcuchy na krzyż 4 szt plus dwa od tyłu na odciąg.Tablice ostrzegawcze (gabarytki) nie przepisowe,mają mieć 43X43 cm.To tak przy okazji przepisów. Cytuj: w dodatku niektóre łancuchy mają po 1.5m długości i nie siegnie w niekótre miejsca)
To nie jest argument,nikogo to nie obchodzi,kierowca ma mieć i finito.
|
Autor: | DRIVER1965 [ 08 sty 2007, 23:33 ] |
Tytuł: | |
Jak najbardziej ADAMO a jeżeli mi nie wierzysz to zadzwoń do mojego szefa i zapytaj co sądzi o gabarytach prowadzonych przez policję w zagłębu Ruhr.Z jakiego kolwiek miasta ruszamy a ma nas pilotować policja zgłaszamy to 48 godz wcześniej do policji w Arnsberg (tam jest centrala).Najczęściej zieloni przyjeżdżają za dnia sporządzić protokół (oni mają paliwa w brud,mogą sobie jezdić) i zaczyna się trzepańsko.Sposób zamocowania ładunku,zapadki na łańcuchach,zapadki na grzechotkach,kontrolki na jednym i drugim.oświetlenie pojazdu,lość kogutów z przodu,zezwolenia.Trafił się nam nawet taki idiota który twierdzi że aby jezdić na § 70 trzeba znać język Niemiecki.Tak z takim zabezpiezeniem możesz dalej nie pojechać,potrzebne są "uszy". |
Strona 1 z 139 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |