Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 sty 2014, 13:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2013, 18:31
Posty: 53
GG: 8706846
Samochód: Renault FR1, Iliade GTX,Daf SB3000
Lokalizacja: Jawor

Witam Posiadam dwa autokary turystyczne wysokopokładowe Renault fr1 GTX oraz Daf sb3000 BERKHOF. Renówka ma dwa układy oddzielne a co za tym idzie dwie małe sprężarki (lewa sprężarka obsługuje lewa stronę pasażerska a prawa prawą). Daf natomiast ma jeden duży kompresor. Pytanie brzmi ile czynnika wypadałoby nabic do takich układów, jeszcze nie nabijałem, ale przed kolejnym sezonem będę musiał i czy można to zrobic samemu kupujac gaz w butli oraz komplet manometrów. Pozdrawiam


Post Wysłano: 18 sty 2014, 14:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:01
Posty: 195

Samemu nie zrobisz, owszem jak nabijesz gaz z butli to będzie chłodzić, ale zaraz padnie Ci sprężarka, musisz nabić gaz i odczynnik. Jeśli chodzi o autobusy to odczynnika wchodzi bardzo dużo najczęściej ponad 10kg, słyszałem nawet o 26kg. Musisz poszukać firm co obsługują autobusy(najczęściej producenci maszyn do klimy robią autobusy). Jako ciekawostkę piszę, że najlepsze klimy były na freonie, dlatego że gaz ten nie schodził tak jak dzieje się to z azotem. A to, że freon jest szkodliwy to można miedzy bajki wsadzić wycofanie go miało charakter jedynie zarobkowy . Wiadomości potwierdzone u kolegi co sprzedaje te urządzenia.


Post Wysłano: 20 sty 2014, 12:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2013, 18:31
Posty: 53
GG: 8706846
Samochód: Renault FR1, Iliade GTX,Daf SB3000
Lokalizacja: Jawor

W aucie z jedna duza klima przed sezonem za kazdym razem dobijam ok 6kg, ale gosciu który to robi ma jedynie zegary, wage i gaz wiec sam moge to zrobic, butla 12kg kosztuje 400zł zegary 150zł a wszyscy kasuja po 100zł za 1kg gazu i 100zl za podłaczenie NETTO. Wiec moge zaoszczedzic polowe nie kazdego sezonu. Tylko jak to zrobic. Podłacza sie gaz do zimnej strony czy cieplej i jakie wartosci maja byc na zegarach max aby nic nie chruplo...


Post Wysłano: 20 sty 2014, 12:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

a sprawdzenie próżniowe szczelności? a dodanie oleju do układu który smaruje sprężarkę?

no i swoją drogą używasz czasem klimę w zimę? bo to dziwne, że musisz co sezon uzupełniać czynnik.
Kolejna sprawa to nie wiesz ile masz teraz czynnika w aucie i ciężko będzie Ci go uzupełnić poprawnie.


Post Wysłano: 20 sty 2014, 19:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:01
Posty: 195

Co do oleju co smaruje sprężarkę to właśnie jest czynnik, który się zmienia. Takie dopuszczanie to nic nie daje trzeba wyssać cały czynnik z gazem i na nowo wtłoczyć. Zegarami i butlą to co najwyżej możesz szczelność sprawdzić, jak wtłoczysz gaz to będzie chłodzić ale padnie sprężarka. Co do podłączania węża, to jest możliwość połączenia tylko jednej końcówki zależy to od modelu maszyny.


Post Wysłano: 20 sty 2014, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2013, 18:31
Posty: 53
GG: 8706846
Samochód: Renault FR1, Iliade GTX,Daf SB3000
Lokalizacja: Jawor

Pewnie macie racje z tym smarowaniem sprezarki, tylko, ze u mnie brak wykwalifikowanych specow. Niektorzy maja kombajn do klimy do osobowek,ale albo nie chca albo nie potrafia obsluzyc autokaru albo im sie to nie kalkuluje... Bardzo prosze o wskazowki jak to zrobic samemu. Wiem,ze wczesniej jak dobijano to podlaczali sie do koncowek przy sprezarce,te koncowki sa chyba wzgledem sie rozne by sie nie pomylic...


Post Wysłano: 20 sty 2014, 22:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:01
Posty: 195

Urządzeniem od osobówki nie jest się w stanie nabić tak dużego układu, w autokarach wchodzi odczynnik w kg, a w osobówkach gdzieś w gramach (400-600). Co do tego jak dobić to nie pomogę zawsze tylko urządzeniem robiłem.


Post Wysłano: 21 sty 2014, 16:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2013, 18:31
Posty: 53
GG: 8706846
Samochód: Renault FR1, Iliade GTX,Daf SB3000
Lokalizacja: Jawor

Moze ktos inny pomoze jak sie samemu z tym uporac?


Post Wysłano: 12 wrz 2014, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sie 2014, 11:03
Posty: 30

z tego co mi sie zdawalo to azotem sie spawdza szczelnosc a chlodzi czynnik ten r134a i do tego dodaje sie olej do smarowania


Post Wysłano: 12 wrz 2014, 21:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Czynnik pełni rolę oleju i on smaruje. Żadnego oleju tam nie ma.


Post Wysłano: 12 wrz 2014, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Czynnik pełni rolę oleju i on smaruje. Żadnego oleju tam nie ma.
Po pierwsze czynnik to może być co najwyżej np R134, a olej możesz sam wlać do instalacji a potem napełnić czynnikiem chłodzącym
Azotem to co najwyżej sprawdza szczelność układu
Przy napełnianiu klimatyzacji najpierw automat wlewa oldj do układu a potem wtłacza czynnik chłodzący

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 wrz 2014, 12:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sie 2014, 11:03
Posty: 30

czynnik nie zawiera w sobie oleju
tylko osbno wlewa sie olej + 124


Post Wysłano: 13 wrz 2014, 14:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Sorki, mój błąd. Zapędzilem się.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: