wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Kierowca - mechanik, praca na warsztacie a tachograf
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41876
Strona 1 z 1

Autor:  adi50 [ 23 lut 2014, 11:31 ]
Tytuł:  Kierowca - mechanik, praca na warsztacie a tachograf

Witam . Jeżdzę w firmie na zasadzie na użytek własny firmy . Jestem zatrudniony jako kierowca mechanik . Mam pytanie o tacho na tarczki mianowicie np kończe jazde np o godz 12,00 i kończe dzień z tyłu mam zakreślić łóżko od godz 12,00 tak?A jak to ma wyglądać np jak idę do innej pracy np na warsztat spawać konstrukcje do 16,00> ? Kreślić łóżko czy inna praca? Następne pytanie ; do kontroli mam mieć tarczki ze 7 dni a z kąd mam wziąć jak np przez 3 dni nie jezdziłem bo byłem na ślusarni ? Albo pojazd miał właściciel ? {pojazd mamy użyczony od osoby prywatnej]

Autor:  DamLen [ 23 lut 2014, 13:14 ]
Tytuł:  Re: Tacho , itp

Cytuj:
kończę jazde np o godz 12,00 i kończę dzień, z tyłu mam zakreślić łóżko od godz 12,00 tak?A jak to ma wyglądać np jak idę do innej pracy np na warsztat spawać konstrukcje do 16,00> ? Kreślić łóżko czy inna praca?
Jeśli już po 12:00 definitywnie kończysz pracę, to kreślisz łóżko, natomiast jeżeli wykonujesz inną pracę, to kreślisz młotki.
Cytuj:
Następne pytanie ; do kontroli mam mieć tarczki ze 7 dni a skąd mam wziąć jak np przez 3 dni nie jeździłem, bo byłem na ślusarni ?
Tarki masz mieć za 28 dni wstecz, natomiast za te trzy dni musisz mieć zaświadczenie o działalności.

Autor:  adi50 [ 23 lut 2014, 13:40 ]
Tytuł:  Re: Kierowca - mechanik, praca na warsztacie a tachograf

Czyli tak np do 12 00 jak kończę ide do domu kreśle ręcznie łózko . Jeśli pracuje jeszcze do 16 00 to do 16 00 kreśle młotki od 16 00 łóżko do nap 7 00 następnego dnia OK? Ale przychodzę na 7 00 na tarczce znowu kreśle młotki do 8 00 ładuje tacho Bo tak ;przychodze na 7 00 szef robi dywanik do 8 00 czyli kawa i dyskusja Potem ide do auta . Gdzieś czytałem że 7 dni w trasporcie na użytek . Jak wygląda takie zaświadczenie i kto wystawia i co ma na nim być? I pytanie mogę tak np ja robie na warsztacie ale rano przychodzę ładuję tarczkę i na młotkach auto stoi całą szychtę albo i nie czasami naprawa albo mycie albo niekiedy nic na fajrant wyciągam z tyłu kreśle i wtedy zamiast zaświadczenia mam tarczki będzie git? A co z sobotę i niedzielą? Mam wolne i nie mam dostępu do tacha czy na te dni muszę mieć zaświadczenie czy nic ? Może jakiś formularz jest gotowy ? Ja wypełnię a szef da pieczątkę i podpis?Bo jak to z szefami bywa nieraz są a nieraz ich nie ma a flep potrzebny :? :? Następne pytanie po tych 28 dniach tarczki są moje czy trzeba je oddać do szefa? I jak długo je przechowywać?

Autor:  SIOJU [ 25 lut 2014, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Kierowca - mechanik, praca na warsztacie a tachograf

Jest formularz gotowy, jednakowy w całym kraju. Poproś szefa żeby ciut się douczył i na tych kawka od 7 do 8 potem ciebie pouczył. Za weekend też musisz mieć weekendówke wystawioną.
Podczas kontroli inspektor będzie sprawdzał twoją aktywność z 28 dni wstecz. Jako kierowca musisz mieć udokumentowany każdy z tych dni.
Tak jak ci kolega wcześniej napisał : jeździsz tarczka rejestruje twoją aktywność, pozostałą część pracy, a nie jazdę rysujesz młotki, resztę doby masz pauzę. Wolne dni od jazdy powyżej 24 godzin bierzesz zaświadczenie tzw. weekendówkę.
Chyba nic nie pokręciłem.

Autor:  adi50 [ 25 lut 2014, 22:20 ]
Tytuł:  Re: Kierowca - mechanik, praca na warsztacie a tachograf

Co do szefa to OK młody nie miał do czynienia z transportem raczej inna branża . Czy taki zapis jest prawidłowy ; Rano przychodzę na 7 00 - dywanik jestem w pracy kreślę młotki na tacho od 7 00 do 8 00 potem ładuje do tacha i się dalej rejestruje praca i td Jest OKI? I druga rzecz nie ma jazdy tacho dalej rejestruje młotki ja na warsztacie do 16 00 Jest OKI??? I jeszcze 1 te tarczki po 29 dniach co z nimi ? Do szefa do archiwum czy u mnie I jak długo trzymać? PS 7 00 - 8 00 to nie tylko kawa ale rozmowa zdanie sprawozdania z dnia poprzedniego , sprawy na dziś i na jutro naprawy dla firmy warsztat zakupy itd itp A że szef kawe robi :U to rytuał . Niestety jestem nie tylko kierowcą choć wiekowym ale o krótkim stażu na kat C bo B to inna bajka PS U mnie inna praca = inna praca mam na głowie wrsztat inne pojazdy i inne prace ślusarskie sprzęt narzędzia nie związane z ciężarówką

Autor:  SIOJU [ 01 mar 2014, 23:03 ]
Tytuł:  Re: Kierowca - mechanik, praca na warsztacie a tachograf

Jestem kierowcą więc archiwizowanie mnie nie interesuje specjalnie ale chyba trzeba je trzymać przez rok. Przechowuje je firma.
Tarczkę masz na max 24 godziny, więc jak rano wkładasz nową i nie jeździsz tylko wykonujesz inną prace to w/g przepisu masz włączone młotki. Później gdzieś sobie pojedziesz to ci się automatycznie rejestruje jazda, wracasz do firmy i jeszcze coś tam pracujesz znowu masz młotki. Jeśli wiesz, że następnego dnia będziesz rano w pracy to ją zostawiasz, a rano zmieniasz tarczkę. Jeśli wiesz, że np przez kilka dni nie będziesz jeździł to możesz kręcić pauzę na otwartym tacho, a za czas kiedy nie jeździłeś musisz mieć weekendówkę.

Autor:  adi50 [ 05 mar 2014, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Kierowca - mechanik, praca na warsztacie a tachograf

Jeszcze takie pytanie np max jazdy mamy 9h tak? Czy czas dotyczy tylko samej jazdy czy jazdy z młotkami i pauzami? Bo np start o 7,00 jade 1h potem pauza 15 min potem 1h jazdy potem 15 młotki załadunek i 15 pauza i tak w kółko do powiedzmy 17 00 Czy teraz te 9h liczymy tylko jazdę czy wszystko razem Czyli od 7,00 9 h do 16,00 ? Czy np suma jazd 9h + młotki + pauzy = jest tam coś ok 13h?

Autor:  5eba [ 07 mar 2014, 23:05 ]
Tytuł:  Re: Kierowca - mechanik, praca na warsztacie a tachograf

Twoje 13h to czas pracy, a te 9h to czas jazdy - dwa inne "czasy" :)

Autor:  adi50 [ 10 mar 2014, 19:41 ]
Tytuł:  Re: Kierowca - mechanik, praca na warsztacie a tachograf

Dzięki nastąpiła światłość :]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/