Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 kwie 2014, 17:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2014, 16:23
Posty: 5
GG: 7743845
Samochód: --

Witam,
Mam zamiar importować produkty z Rosji do Polski, będą to produkty spożywcze, długi termin ważności.
Nie jeździłem busem w celu zarobkowym tylko jako transport sprzętu i ludzi na budowę, stąd dużo pytań.
Mam zamiar kilka razy pojechać na Rosję zatrudniając się w jakiejś firmie na czas określony aby sprawdzić jak to będzie (o ile będzie to możliwe).

Na początku zapewne towar będę przywoził sam busem o dmc do 3,5t.
- Czy potrzebuję tachografu? (to będzie mój własny towar)
- Czy w przypadku zatrudnienia osoby do przewożenia, wtedy potrzebuję tachografu?
- Jakie dokumenty przewozowe będą mi potrzebne
- Dostanę fakturę typu vat 0 (NDS), czy muszę mieć odrazu opłacony podatek VAT, czy mogę to zrobić z opóźnieniem aby nie zamrażać kapitału
- Trasa z Moskwy do Białegostoku, lepiej jechać przez Białoruś czy przez Litwę/Łotwę?
- Czy obowiązują mnie kolejki jak dla samochodów osobowych?
- Mam tylko prawo jazdy kat.B, czy inne uprawnienia będą mi potrzebne? (Chyba nie)

Wiem, że pytania banalne, ale trzeba od czegoś zacząć
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam


Post Wysłano: 22 kwie 2014, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

przewóz towarów pojazdem do 3,5t DMC nie podlega ani ustawie o transporcie drogowym, ani 561/2006, czyli samo prawo jazdy kat. B oraz bez tacho.
jeżeli chodzi o VAT, to zależy jaką odprawę celną będziesz dokonywał, jeżeli nie będzie to odprawa ostateczna na granicy, to daje za Ciebie gwarancję agencja celna (za opłatą) na granicy, a wszelkie opłaty, cło i VAT dokonujesz przy doprawie ostatecznej w urzędzie docelowym.
jeżeli będziesz jechał przez LV, to odprawę czasową dokonujesz na granicy RU/UE i ostateczną w Białymstoku, jeżeli przez BY, to będziesz miał dwie, czyli dwie opłaty w agencjach celnych. musisz obliczyć czy nadłożenie drogi przez LV (200km) zrekompensuje mniejszą opłatę.
dokumenty to faktura, ale jeżeli jest to transport zarobkowy, czyli nie jesteś kupującym, to CMR.
unikaj tylko jazdy przez Ukrainę.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 23 kwie 2014, 12:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2014, 16:23
Posty: 5
GG: 7743845
Samochód: --

dzięki za odpowiedź, teraz przyjrzałem się dodatkowo giełdzie ładunków i z moich kalkulacji wynika że wyjdzie to minimalnie drożej, jak dokumenty i papierologia wyglądałyby w tym wypadku?


Post Wysłano: 23 kwie 2014, 16:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

wprowadzenie na innych obszar celny polega mniej więcej na tym:

kupujesz coś w Rosji, sprzedający mając dowód wywozu odciąża rynek i z tego tytułu może ubiegać się o zwrot swojego podatku VAT. ale państwo aby mieć pewność wywozu na urzędzie celnym w Moskwie plombuje auto i agencja celna za eksportera zaręcza, że towar zostanie wywieziony.

na granicy RU/UE procedura eksportowa zostaje zakończona, dokumenty celne są zakończane, a z granicy przesyłane do eksportera, a ten może ubiegać się o zwrot VAT-u.

zaczyna się procedura importowa. na granicy agencja celna poręcza za Ciebie, że dowieziesz towar do miejsca docelowego i tam zapłacisz cło i VAT. auto ponownie jest plombowane i wystawiane są dokumenty celne importowe. dojeżdżając do Białegostoku zajeżdżasz na urząd celny gdzie zakańczana jest procedura celna, czyli sprawdzane jest czy to co przywiozłeś zgadza się z dokumentami, jakościowo i ilościowo. wtedy importujący musi zapłacić cło i VAT w wysokości naliczonej przez urząd celny, a dostarczając dowód przelewu towar zostaje zwolniony.
wtedy kopia dokumentu celnego poświadczającego zakończenie procedury (i opłatę) wysyłana jest na granicę do tego kto za Ciebie poświadczył. gdyby towar nie dojechał w określonym terminie do urzędu celnego docelowego, wtedy urząd celny kasuje agencję poświadczającą kwotę wysokości cło i VAT, a ta będzie ścigała Ciebie.

jest jeszcze inna możliwość, że jedziesz z kasą w kieszeni i na granicy przy imporcie dokonujesz odprawy celnej ostatecznej lub jakaś agencja w imieniu importera. wtedy na granicy są zakańczane wszelkie dokumenty celne, a kierowca zostaje z samą CMR-ką, na której musi być stempel urzędu celnego poświadczający zakończenie procedur.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 23 kwie 2014, 21:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2014, 16:23
Posty: 5
GG: 7743845
Samochód: --

rozumiem, bardzo przybliżyłeś mi sprawę.

Jakiej można spodziewać się ceny od agencji celnej za taki typ usługi? Wartość towaru (w przypadku busa) około 16tys złotych


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: