wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Opłaty Euro 3 a Euro 4 http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42500 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Marecki [ 01 cze 2014, 22:42 ] |
Tytuł: | Opłaty Euro 3 a Euro 4 |
Znalazłem podstawowe stawki za przejazd 1 km objętymi drogami płatnymi dla Euro 3 i 4, ale w praktyce jest to inaczej. Jak to wychodzi miesięcznie/tygodniowo z opłatami ? Duża różnica wychodzi między Euro 3 a 4 ? Jak to jest w Polsce, a jak np w Niemczech, a także w Skandynawii ? O Skandynawii nie mogłem nic znaleźć na temat stawek, ktoś może wie ? |
Autor: | tracker [ 01 cze 2014, 23:30 ] |
Tytuł: | Re: Opłaty Euro 3 a Euro 4 |
Ty idz składać te meble, weź kalkulator i policz, gdzie masz problem |
Autor: | Marecki [ 01 cze 2014, 23:32 ] |
Tytuł: | Re: Opłaty Euro 3 a Euro 4 |
Dosyć tych mebli już, ileż można |
Autor: | dies_nefastus [ 01 cze 2014, 23:39 ] |
Tytuł: | Re: Opłaty Euro 3 a Euro 4 |
Cytuj:
Jak to wychodzi miesięcznie/tygodniowo z opłatami ? Duża różnica wychodzi między Euro 3 a 4 ? Jak to jest w Polsce, a jak np w Niemczech, a także w Skandynawii ?
W Polsce musisz policzyć stawki ViaToll, W Niemczech TollCollect, a na Skandynawii masz eurowinietę po 8e/doba (Szwecja, bo na Norge bramki zwykłe).O Skandynawii nie mogłem nic znaleźć na temat stawek, ktoś może wie ? Ale zakładam, ze nie chce Ci się w przeciwieństwie do nas szukać tego w internecie i czekasz na gotowe odpowiedzi... no cóż.. z mojej strony wyczerpałem temat i więcej w necie Ci nie znajdę... |
Autor: | Marecki [ 03 cze 2014, 22:54 ] |
Tytuł: | Re: Opłaty Euro 3 a Euro 4 |
Cytuj: Ale zakładam, ze nie chce Ci się w przeciwieństwie do nas szukać tego w internecie i czekasz na gotowe odpowiedzi...
O Polsce i Niemczech wiem, o Szwecji i Danii się doczytałem, a o Norwegii nie mogłem znaleźć, ale dzięki że poświęciłeś swój cenny czas i mi pomogłeś. Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi no cóż.. z mojej strony wyczerpałem temat i więcej w necie Ci nie znajdę... Nie chodzi mi o gotowe odpowiedzi, tylko mniej więcej jak to wychodzi Wam - użytkownikom miesięczny mniej więcej koszt opłat. |
Autor: | tracker [ 04 cze 2014, 0:54 ] |
Tytuł: | Re: Opłaty Euro 3 a Euro 4 |
Ja przy aktualnej robocie (dużo jazdy po niemczech) autem e4 w stosunku do e5 mógłbym zaoszczędzić lekko 1200zł miesięcznie (e3 do e4 wyjdzie podobnie). Zakup młodszego auta o wyższej normie na pewno nie zwróci się w opłatach za drogi bo sam możesz policzyć ile czasu musiał bym odpracowywać różnice cenową między takimi samochodami. Ale opłaty to tylko jedna z rzeczy składająca się na koszta. Musisz odpowiedzieć sobie na jedno zajebiście ważne pytanie, a później sam wiesz co <ściana> |
Autor: | igoR84 [ 04 cze 2014, 22:10 ] |
Tytuł: | Re: Opłaty Euro 3 a Euro 4 |
Cytuj: Ja przy aktualnej robocie (dużo jazdy po niemczech) autem e4 w stosunku do e5 mógłbym zaoszczędzić lekko 1200zł miesięcznie (e3 do e4 wyjdzie podobnie). Zakup młodszego auta o wyższej normie na pewno nie zwróci się w opłatach za drogi bo sam możesz policzyć ile czasu musiał bym odpracowywać różnice cenową między takimi samochodami.
no nie powiedziałbym, gdyż 1200zł może np. wynosić różnica w racie za leasing e4 do e5. Więc na dzień dobry wychodzimy na zero.
Ale opłaty to tylko jedna z rzeczy składająca się na koszta. |
Autor: | tracker [ 04 cze 2014, 22:55 ] |
Tytuł: | Re: Opłaty Euro 3 a Euro 4 |
Scania serii 4 e3, powiedzmy 50tys netto, a scania serii r e5, 150tys netto. Euro 3 to 0,2eur za km Euro 5 to 0,15eur za km Kilometrów miesięcznie dajmy 10tys po drogach płatnych co daje: E3 - 2000eur E5 - 1500eur kurs zaokrąglijmy do 4zł więc 2000zł oszczędności miesięcznie, różnica w cenie to 100tys zł 50 miesięcy czyli dobre 4 lata dobrze liczę? Ale powtórzę jeszcze raz, to tylko jeden z wielu kosztów i trzeba do sprawy podejść indywidualnie w zależności od roboty jaką się ma i tak dalej. I wiadoma sprawa w E3 trzeba inwestować troszkę więcej pieniążków chociaż na to również nie ma reguły |
Autor: | Borek [ 04 cze 2014, 23:05 ] |
Tytuł: | Re: Opłaty Euro 3 a Euro 4 |
Dolicz do tego adblue i koszt serwisu instalacji mocznika. No chyba, ze silnik bez adblue. Wysłane z mojego HaTeCeka |
Autor: | igoR84 [ 06 cze 2014, 10:37 ] |
Tytuł: | Re: Opłaty Euro 3 a Euro 4 |
powiem tak, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. |
Autor: | Kermiter [ 06 cze 2014, 13:09 ] |
Tytuł: | Re: Opłaty Euro 3 a Euro 4 |
Cytuj: no nie powiedziałbym, gdyż 1200zł może np. wynosić różnica w racie za leasing e4 do e5. Więc na dzień dobry wychodzimy na zero.
Gdyby to było takie zero to Ty sam byś smigał Euro 5 a nie stara lokomotywa z euro 1,2? no nie? |
Autor: | igoR84 [ 08 cze 2014, 12:06 ] |
Tytuł: | Re: Opłaty Euro 3 a Euro 4 |
Cytuj: Gdyby to było takie zero to Ty sam byś smigał Euro 5 a nie stara lokomotywa z euro 1,2?
u mnie problem wymiany na nowszy tabor jest troszkę inny. Po za tym dochodzą kwestie zużycia auta, po za samym rocznikiem wpływ na bieżącą eksploatację ma historia auta, w jakich warunkach pracowało, a owa lokomotywa wcześniej zrobiła pół miliona kilometrów pod jedną firmą wożąc 8t w jedną stronę a w drugą na pusto, więc nie jest specjalnie zmęczona.
no nie? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |