Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 lip 2014, 19:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2011, 23:24
Posty: 6
GG: 0

Witam,
wybieram się na wakację za granice do Grecji. Przejazd zorganizowany autokarem itp.Obsada autokaru wygląda następującą 2 kierowców i pilot. Moje pytranie czy są jakieś przepisy mówiace o tym co ile godzin Kierowca powienien zrobić przerwę/ postój? (Rok temu jak jechałem to pamietam że pierwszą przerwę mieliśmy po 8 h jazdy. Wszyscy byli niezadowoleni, a kierowca twierdził, że inaczej zrobić nie może bo trzyma go czas pracy.)
Proszę o odpowiedz.


Post Wysłano: 11 lip 2014, 19:51

Teoretycznie to kierowca może prowadzić pojazd (nie ważne, czy to autokar, czy ciężarówka) przez maks. 4,5h bez przerwy. Później musi zrobić minimum 45 min. przerwy.
Należy zaznaczyć, że kierowcę obowiązuje również kodeks pracy, który mówi o tym, że po 6h musi zrobić 30 min. przerwy.

A skoro jedzie dwóch kierowców to odsyłam Cię do strony: http://www.csk.szczecin.pl/czas-pracy-k ... -w-pl-i-ue z akapitem: Praca w załodze.

Zarówno kierowców autobusów jak i kierowców ciężarówek obowiązuje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 z dnia 15 marca 2006r.

P.S.
Niewłaściwy dział dla tego tematu -> przeniosłem.


Post Wysłano: 11 lip 2014, 20:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Myślę, że autor oczekuje zwięzłej odpowiedzi, bo sam jak na razie kierowcą zostać nie zamierza.

W podwójnej obsadzie kierowcy mają aż 30 godzin czasu do dyspozycji, jednak muszą w tym czasie zmieścić odpoczynek dobowy w wymiarze minimum 9 godzin (odpoczynek skrócony), reasumując na pracę mają 21 godzin.

Kierowca może jechać bez przerwy 4,5 godziny, po czym musi nastąpić 45 minut przerwy, jednakże w załodze, odpoczynek ten może odbywać się na w czasie jazdy, na fotelu. Jeden kierowca może jechać 9 godzin, ewentualnie można 2 razy w tygodniu wydłużyć ten czas do 10 godzin, reasumując:

autokar może jechać nawet 20 godzin bez przerwy, to znaczy trzeba tylko stawać co 4,5 godziny na moment, aby zmienili się kierowcy.

Dla pasażerów z pewnością nie jest to komfortowe :D

Jednak przy dalekiej trasie, każdy postój dla pasażerów skraca zasięg autokaru - to oczywiste, bo czas kierowcy nie jest z gumy.


Post Wysłano: 11 lip 2014, 20:21

Cytuj:
(...)W podwójnej obsadzie kierowcy mają aż 30 godzin czasu do dyspozycji, jednak muszą w tym czasie zmieścić odpoczynek dobowy w wymiarze minimum 9 godzin (odpoczynek skrócony), reasumując na pracę mają 21 godzin(...)
Toś teraz pojechał... W podwójnej obsadzie nie ma takiego pojęcia jak skrócony odpoczynek dobowy. Jedynie jest skrócony odpoczynek tygodniowy. W załodze minimalny czas odpoczynku wynosił 8h, po zmianach w ustawie (bodajże od 16 kwietnia 2007 r.) trwa minimum 9h.
Podstawa prawna: WE 561/2006, Rozdział II, Artykuł 8, pkt. 5.


Post Wysłano: 11 lip 2014, 20:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Nie wiedziałem, co nie zmienia faktu, że moje wyliczenia są poprawne.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: