wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Obroty silnika VOLVO FM 440 http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=51660 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tomek_89 [ 01 lut 2024, 21:44 ] |
Tytuł: | Obroty silnika VOLVO FM 440 |
Witam serdecznie. Mam mały problem z VOLVO FM 440 automat z 2007 r. Mianowicie, czy ktoś może mi pomóc w kwestii regulacji obrotów silnika ? Na tym podwoziu jest zabudowa do czyszczenia kanalizacji. Auto ma strasznie sponiewieraną instalację elektryczną. O ile większość już ogarnąłem to pozostała mi kwestia regulacji obrotów silnika przy załączonej przystawce PTO. Jeżeli ktoś może mnie wspomóc wiedzą które przewody/wejścia sterownika silnika odpowiadają za taką regulację to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam |
Autor: | Kurot [ 02 lut 2024, 1:50 ] |
Tytuł: | Re: Obroty silnika VOLVO FM 440 |
Tempomatem regulujesz. W desce rozdzielczej w nogach pasażera masz wyjścia na zdalne sterowanie odpalanie gaszenie silnika i regulacja obrotów. Jak auto "widzi" załączoną przystawkę to da się ręcznie ustawić obroty i będzie pamiętał je do czasu wyłączenia zapłonu. Obroty silnika na przystawce powinno się dać ustawić interfejsem diagnostycznym lub na serwisie, u mnie podbija je po załączeniu przystawki a na zegarach nie ma zmiany tej nastawy. |
Autor: | tomek_89 [ 02 lut 2024, 6:24 ] |
Tytuł: | Re: Obroty silnika VOLVO FM 440 |
Dziękuję za odpowiedź. A orientujesz się może gdzie zdobędę rozpiskę tych wejść ? Napisałem do VOLVO ale jakoś odpowiedzi nie uzyskałem. |
Autor: | Kurot [ 02 lut 2024, 10:42 ] |
Tytuł: | Re: Obroty silnika VOLVO FM 440 |
Opis powinien być na klapie |
Autor: | tomek_89 [ 06 lut 2024, 17:34 ] |
Tytuł: | Re: Obroty silnika VOLVO FM 440 |
Dzięki za podpowiedź. Przepraszam za zwłokę ale nie miałem możliwości odpisać. Niestety w przypadku mojego auta nie ma opisów gdyż nie ma osłony bezpieczników. Gdzieś zaginęła. Jeśli mogę prosić o fotkę tych opisów to będę wdzięczny. |
Autor: | Kurot [ 07 lut 2024, 9:12 ] |
Tytuł: | Re: Obroty silnika VOLVO FM 440 |
https://photos.app.goo.gl/noDCC2STQ7ATAAPp6 https://photos.app.goo.gl/PjFVKRvAQLjPA7S16 https://photos.app.goo.gl/DfcmomauqhWLFCWN8 https://photos.app.goo.gl/YAMPHebXuNfBhUTn8 Nie pamiętam już co jest co. Wezmę miernik do auta to w wolnej chwili sprawdzę. |
Autor: | tomek_89 [ 07 lut 2024, 15:56 ] |
Tytuł: | Re: Obroty silnika VOLVO FM 440 |
Dziękuję bardzo kolego za pomoc. Teraz wiem w którą stronę zmierzam |
Autor: | tomek_89 [ 12 sie 2024, 20:56 ] |
Tytuł: | Re: Obroty silnika VOLVO FM 440 |
Witam ponownie kolegę. Zacząłem walkę z obrotami w tym aucie ale niestety nie ma żadnych postępów. Czy mogę Cię prosić abyś w wolnej chwili zerknął u siebie który przewód w tej brązowej wtyczce jest od podnoszenia obrotów a który od opuszczania ? Będę wdzięczny. Podejrzewam że uwalony jest sterownik i dla tego nie działa. I jeszcze jedno pytanie: to auto ma dwie przystawki. Na jednej lata hydraulika a na drugiej pompa wody wysokiego ciśnienia (URACA). Możliwe jest aby przystawka od hydrauliki była na stałe załączona? Po odpaleniu silnika od razu hydraulika działa. Trochę to niebezpieczne w moim przekonaniu. Na desce są dwa włączniki od przystawek, i ta od pompy po załączeniu wyświetla informację PTO na liczniku a dugi włącznik niczego nie pokazuje. |
Autor: | Evelynn [ 16 sie 2024, 22:33 ] |
Tytuł: | Re: Obroty silnika VOLVO FM 440 |
Cytuj:
Witam ponownie kolegę.
Zacząłem walkę z obrotami w tym aucie ale niestety nie ma żadnych postępów. Czy mogę Cię prosić abyś w wolnej chwili zerknął u siebie który przewód w tej brązowej wtyczce jest od podnoszenia obrotów a który od opuszczania ? Będę wdzięczny. Podejrzewam że uwalony jest sterownik i dla tego nie działa. I jeszcze jedno pytanie: to auto ma dwie przystawki Dowiedz się więcej . Na jednej lata hydraulika a na drugiej pompa wody wysokiego ciśnienia (URACA). Możliwe jest aby przystawka od hydrauliki była na stałe załączona? Po odpaleniu silnika od razu hydraulika działa. Trochę to niebezpieczne w moim przekonaniu. Na desce są dwa włączniki od przystawek, i ta od pompy po załączeniu wyświetla informację PTO na liczniku a dugi włącznik niczego nie pokazuje. Cześć! Co do obrotów, z tego co opisujesz, wygląda na to, że problem może być rzeczywiście związany ze sterownikiem. Jeśli chodzi o przewody w brązowej wtyczce, to zazwyczaj jeden z nich jest odpowiedzialny za podnoszenie obrotów, a drugi za ich opuszczanie. Niestety, bez dokładnego schematu elektrycznego trudno mi podać, który przewód za co odpowiada. Najlepiej byłoby sprawdzić to multimetrem, porównując z innymi przewodami lub schematem. Odnośnie przystawki hydraulicznej, teoretycznie jest możliwe, aby była na stałe załączona, ale to rozwiązanie rzeczywiście nie jest zbyt bezpieczne, zwłaszcza jeśli hydraulika działa natychmiast po uruchomieniu silnika. Może to świadczyć o problemie z samym układem sterującym przystawkami. Jeśli jeden z włączników nie wyświetla żadnej informacji, może to oznaczać problem z czujnikami lub samym włącznikiem. Warto sprawdzić, czy przystawka hydrauliczna nie jest przypadkiem mechanicznie zablokowana w pozycji "załączona". W takim przypadku wyłączenie jej na desce nie przyniesie efektu, bo problem leży w samej przystawce. Daj znać, jak udało Ci się rozwiązać problem, albo jak mogę jeszcze pomóc! |
Autor: | tomek_89 [ 04 wrz 2024, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Obroty silnika VOLVO FM 440 |
Ciąg dalszy walki i zero rezultatów. Ręce mi opadają. Taka ciekawostka, że po załączeniu PTO nie ma możliwości regulacji obrotów tempomatem. O ile przycisk SET + podnosi obroty to niestety puszczenie go powoduje że obroty spadają do wolnych. Nie utrzymuje obrotów ustawianych przyciskami. Zaczynam się poddawać. |
Autor: | chodko [ 05 wrz 2024, 20:14 ] |
Tytuł: | Re: Obroty silnika VOLVO FM 440 |
Wiem że to rzeźba ale nie możesz dorobić jakiejś prostej mechanicznej regulowanej blokady do pedału gazu ,np.na wzór takiej jak była w Jelczu 415 ?Coś prostego zrobisz w godzinkę . |
Autor: | tomek_89 [ 11 wrz 2024, 16:30 ] |
Tytuł: | Re: Obroty silnika VOLVO FM 440 |
No i problem ogarnięty. Przyjechał czlowieniu z komputerem, wykasował błędy tachografu i obroty na tempomacie wróciły Cała ta elektronizacja to psu na budę. Przez głupie tacho tyle problemów. Ja chcę Jelcze z powrotem Wielkie dzięki Panowie za pomoc i wsparcie. Może kiedyś będę miał okazję się odwdzięczyć. Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |