wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Actros, skrzynia eps, porady http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=7240 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | norbertlimp [ 20 mar 2007, 15:22 ] |
Tytuł: | Actros, skrzynia eps, porady |
Witam, niedawno ogladalem actrosa 6x2 ze skrzynia sekwencyjna EPS. -Opinia sprzedajacego: rewelacja. -Opinia serwisu: wystarczy dbac o olej, pilnowac kontrolek i czujnikow a wszystko bedzie OK. -Opinia znajomego: za mokrego podloza sam nigdy nim nie wyjedziesz. Ta ostatnia mnie przejela, bo auto mialoby jezdzic w terenie (wioski), jak to w terenie roznie jest, czasami ustanie na lekkim blocie i sam moglby sie wygrzebac, czasami trzeba go ciagnac. Chodzi o to ze znajomy powiedzial o tym iz EPS ma cos w rodzaju blokady, ze jak tylko kola sie w miejscu zakreca to odcina sie moc i ...mozesz tak stac do konca swiata. Jak tylko wrzucisz bieg to od nowa. Interesuja mnie opinie na ten temat, czekam. Z gory dzieki, pozdrawiam. |
Autor: | Wiktoria [ 20 mar 2007, 16:04 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Chodzi o to ze znajomy powiedzial o tym iz EPS ma cos w rodzaju blokady, ze jak tylko kola sie w miejscu zakreca to odcina sie moc i ...mozesz tak stac do konca swiata.
Tutaj chyba chodzi po prostu o ASR |
Autor: | GRZEGORZ [ 20 mar 2007, 16:11 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Tutaj chyba chodzi po prostu o ASR Wink
ASR służy do tego żeby koła ciągneły równo nie oplecam wyłanczać zimą przy wjeżdzaniu z prędkością pod górke
|
Autor: | AdekS [ 20 mar 2007, 16:34 ] |
Tytuł: | |
W Mercedesie SK na EPSie blokadą był ASR, i mogłeś go włączyć ręcznie, lub sam się włączał automatycznie gdy auto poczuło że koła ciągnące tracą przyczepność. |
Autor: | norbertlimp [ 21 mar 2007, 21:59 ] |
Tytuł: | |
Jak dobrze zrozumialem ASR mozna uruchomic recznie badz sam sie wlacza w razie potrzeby. Czy jest mozliwosc azeby w ogole sie nie wlaczyl. Zalozmy ze mam przed soba 20m grzaskiego podloza, Volvem FH 6x2 spokojnie bym przejechal, wrzucam 1 i blokade i gaz do dechy (sprawdzona metoda) . Czyli wychodzi na to ze miesiem wjade w bloto i sie zagrzebie przez ten ASR? Teoretycznie moze i mial pomagac. Dzisiaj widzialem to w akcji, wspomniany znajomy pokazal mi. Wjechalismy jednym kolem w bloto, drugim na stabilny beton...bez komentarza. |
Autor: | gucio [ 25 mar 2007, 21:32 ] |
Tytuł: | |
ASR jest stale załączony. Można go przyciskiem odłączyć. W układzie 6x2 można również przyciskiem dociążyć oś napędową. Co do grzebania się w grząskim gruncie to dla niedoświadczonego kierowcy problemem jest czas jaki skrzynia potrzebuje na zmianę przełożeń przód - tył.Trzeba przełączać z minimalnym wyprzedzeniem. Na drodze jest super, nie pozwala robić głupot i jest bardzo trwała. Co do opinii norbertlimp'a to w actrosie też jest blokada a volvo bez blokady jednym kołem z błota też nie wyjedzie. |
Autor: | norbertlimp [ 25 mar 2007, 23:58 ] |
Tytuł: | |
heh. Dzieki za sprostowanie, uspokoiłeś mnie troche. Właśnie jestem w trakcie kupowania takiego auta i miałem pewne obawy, rozwiałeś moje wątpliwości. Pozdrawiam. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |