Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 mar 2007, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

Szukam szukam, ale nic nie moge znalesc dlatego pisze.
Czy podczas sprzegania/rozprzegania przyczepy silink ma byc unieruchomiony czy moze chodzic?

Czy orwniez podczas rozprzegania/sprzegania przyczepy mozemy przechodzic na dyszlem by odlaczac przewody?

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 29 mar 2007, 22:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 mar 2007, 15:04
Posty: 153
GG: 539082
Lokalizacja: Słupsk

JA czytałem w jednej gazecie że jeżeli chodzi silnik i chcemy sprzęgnąć przyczepę a takowa jest wyposażona w ABS to możemy go uszkodzić i może dojść do kosztownej awarii.Chodzi mi oczywiście o podczepianie przewodów ciśnieniowych.!

_________________
Trypek1990


Tytuł:
Post Wysłano: 29 mar 2007, 23:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Kumpel ostatnio zdawał na CE, ja w tym samym czasie na C. Wiec sprawa wyglada nastepująco: na kursie uczyli ze trzeba wyłączyc silnik. Kumpel poszedł na egzamin i wyłaczyl tak jak go uczyli, egzaminator spytał sie dlaczego wyłączył - przecież może być włączony, kumpel powiedzial ze tak go uczyli. Egzaminator odpowiedzial ze skoro tak go uczyli to O.K i nie robił problemów. Przypuszczalnie wiec nie ma znaczenia

[ Dodano: Czw, 29.03.2007, 22:36 ]
AA nie doczytałem z tym dyszlem:) - Przejscie przez dyszel = nie zdane i to jest bezdyskusyjnie

_________________
Heavy metal and heavy transport


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 1:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2006, 17:09
Posty: 26
GG: 2308383
Lokalizacja: KALISZ

ma być zgaszony na 100 %


PS:podaj adres e-mail to wyślę Ci prezentację w Power Poincie jak powinno to
wyglądać.


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 7:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 mar 2007, 15:04
Posty: 153
GG: 539082
Lokalizacja: Słupsk

Mi też kolego mógłbyś przesłać oto e-mail : trypek1990@interia.pl.
Z góry dzięki!!

73!!!

_________________
Trypek1990


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 7:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

Jak wyglada sytuacje z tym drugim moim pytaniem?

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Ostatnio zmieniony 30 mar 2007, 13:42 przez fafal, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 13:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2006, 21:33
Posty: 217

Znów ktoś chce dostać warna za nie używanie PW?


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 16:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:21
Posty: 225
GG: 0
Samochód: JELCZ 862
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

1. Silnik pojazdu podczas podpinania/odpinania przewodów musi być wyłączony.
W przeciwnym wypadku: niewłaściwa eksploatacja mechanizmów pojazdu oraz możliwość uszkodzenia i prawie 200zł w plecy ...

2. Nie mów, że szkoda Tobie 10s na obejście przyczepy :wink: Jeśli Tobie nie szkoda kasy możesz również próbować wchodzić do kabiny przez opuszczoną szybę w drzwiach od strony pasażera :x


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 16:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Ja zdajac egzamin na CE w listopadzie podczas sprzegania silnik mialem wylaczony i jestem pewien na 100% ze tak musi byc. Przechodzenie nad/pod dyszlem jest zabronione i tego tez jestem pewnien na 100%. Jezeli chcesz zdac wylacz silnik i nie skacz nad dyszlem. Zycze powodzenia.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 17:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

emil, nie o to mi chodzi, ze skzoda poprostu chcialem sie upewnic czy przechdzenie nad dyszlem jest zabronione. Teraz wiem i dzieki Ci sliczne za odp.]
Cheester, rowniez i Tobie stokrotne dzieki.

Jeszcze jedno.

Jak to jest z tymi przewodami, a dokladnie z ich kolejnoscia.
Pierw pneumatyczne pozniej pradowy?

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 18:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:21
Posty: 225
GG: 0
Samochód: JELCZ 862
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Eh, to nie miała być uszczypliwa odpowiedź, no ale chyba na taką wyszła :wink:

Najpierw podłączasz elektryczny, później pneumatyczne. Przy wejściu od prądu było wejście od powietrza (żółty przewód) - po lewej stronie zestawu. Natomiast po obejściu podpinałem czerwony. Taka sama kolejność była przy rozprzęganiu ... najpierw prąd, potem żółty z powietrzem i na końcu czerwony.


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 18:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

To ja wlasnie gdzies wyczytalem kompletnie inaczej.
Mianowcie; pierw podlaczamy zolty, czerwony i pradowy (podczas spinania przyczepy). Gdy rozprzegamy przczepe kolejnosc jest nastepujaca; pradowy, czerwony i na koncu zolty.
Dlatego wlasnie pytam sie jak w koncu jest prawidlo. Niektorzy mowia, ze kompletnie nie ma to znaczenie ktore pierwsze podepniemy, ale chce miec 100% pewnosc jak powinno byc prawidlowo i zgodnie ze wszystkim..

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 19:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:21
Posty: 225
GG: 0
Samochód: JELCZ 862
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Mnie uczono tak jak opisałem - tak też na egzaminie zrobiłem i zdałem.
W każdym WORDzie widocznie jest inaczej. Do egzaminu rób tak jak uczył Ciebie instruktor, a potem to już Twoja sprawa jak będziesz z przekazanej wiedzy kożystał. :wink:


Ostatnio zmieniony 30 mar 2007, 19:07 przez emil, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

emil aj daj spokoj wogole z tym instruktorem, szkoda gadac.

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2007, 19:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 wrz 2006, 20:01
Posty: 300

Cytuj:
Niektorzy mowia, ze kompletnie nie ma to znaczenie ktore pierwsze podepniemy, ale chce miec 100% pewnosc jak powinno byc prawidlowo i zgodnie ze wszystkim..
Jeszcze E nie robiłem, ale też taką opinie słyszałem, po prostu każdy powód jest dobry żeby olać na egzaminie zdającego :wink: ,:) (tak mówili niektórzy instruktorzy nauki jazdy).


Tytuł:
Post Wysłano: 31 mar 2007, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Powiem Ci tak ze jak zdawal moj kumpel dla egzaminatora nie mialo znaczenia ktore przewody bedzie podpinal jako pierwsze. Znow jak ja zdawalem dla egzaminatora z ktorym mialem egzamin mialo to znaczenie. Wiec radze zebys poprostu przed wyjsciem na plac jak bedziecie w tej sali i bedzie tlumaczyl co i jak spytal czy ma to dla niego znaczenie. Mojemu kumplowi egzaminator powiedzial ze w przyczepie i tak nie ma powietrza wiec ma tylko zapiac przewody w takiej kolejnosci jak uwaza. Ja na egzaminie pierwsze podlaczalem zolty, potem czerwony a na koncu elektryczny. Przy odpinaniu zrobilem to w odwrotnej kolejnosci.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 31 mar 2007, 22:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

Cytuj:
pierwsze podlaczalem zolty, potem czerwony a na koncu elektryczny. Przy odpinaniu zrobilem to w odwrotnej kolejnosci.
I wlansie ja mam zamiar zrobic dokladnie tak samo :)

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 03 kwie 2007, 12:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2007, 23:45
Posty: 70
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski-okolice

Mnie na kursie uczono że wpierw podłącza się prąd a potem powietrze.Taka kolejność obowiązywała też na egzaminie w WORD-zie w Gorzowie.Co do silnika to musiał być wyłączony.Tylko gdy wychodziłem z samochodu żeby sprawdzić jak daleko mam cofnąć aby podczepić przyczepę i czy przyczepa jest dobrze podczepiona silnik mógł pracować.


Tytuł:
Post Wysłano: 03 kwie 2007, 23:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2005, 23:43
Posty: 445
Lokalizacja: Sosnowiec

podpinanie jest proste. Nalezy pamietac o tym, ze jezeli jest odpiety czerwony przewod od naczepy, to jest właczona automatyczna blokada hamulcow w naczepie. Dlatego też przewód czerwony podpinamy jako OSTATNI, czyli najpierw elektryka, zólty przewod i na koncu czerwony. Przy rozpinaniu postepujemy dokladnie odwrotie, czyli zaczynamy od czerwonego przewodu. Troche logiki w tym co sie robi i od razu zycie staje sie prostsze :mrgreen:

_________________
Może się matka na jakiegoś kierowcę zapatrzyła, bo mnie do samochodów ciągnie...


Tytuł:
Post Wysłano: 05 kwie 2007, 7:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 mar 2007, 18:05
Posty: 2
Lokalizacja: Trzcianka

tir5 -masz 100%-tową racje. Widać że dbasz o bezpieczeństwo swoje i osób postronnych podczas sczepianiia i rozczepiania zestawu a przy okazji nie zapomnijcie o podłożeniu klinów pod koła. A co do szanownych panów wykładowców i egzaminatorów to przypuszczam że większość z nich nie potrafiło by zrobić całego placu manewrowego bezbłędnie!!!!!!! Pozdrawiam .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 168 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: