wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Solówka + Przyczepa jak to się ma do przepisów
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9902
Strona 1 z 1

Autor:  martin_1991 [ 30 lip 2007, 19:46 ]
Tytuł:  Solówka + Przyczepa jak to się ma do przepisów

Zastanawia mnie jak to jest gdy przypuśćmy mam samochód solówka + Przyczepa (na obrotnicy z przednią osią skrętną) i jest znak 30 t. masy rzeczywistej a sama solówka ma DMC. 26t a przyczepa 18t. to jak to jest mogę przejechać czy nie na Cb się niestety nie mogę dowiedzieć bo co kierowca to inne zdanie na ten temat i sam nie wiem jak to jest i proszę o poradę.
Obrazek

Autor:  Harry_man [ 30 lip 2007, 20:57 ]
Tytuł: 

Jeżeli znak dotyczy masy rzeczywistej to wszystlko zależy od tego jak jesteś załadowany. Jeżeli znak dotyczy DMC to liczy się DMC zestawu, czyli auto + przyczepa.

Autor:  martin_1991 [ 30 lip 2007, 21:47 ]
Tytuł: 

Ale kolego mi chodzi o to że nie którzy twierdzą że jeżeli przyczepa jest z przednią osią skrętną to się liczy jako oddzielny pojazd i wtedy taki znak mnie nie dotyczy. Bo chodzi tu o Masę rzeczywistą pojazdu, a nie całkowita tak jak jest wpisane w dowodzie. Więc na podstawie np. Łomży gdzie jest znak na moście 30 t. rzeczywistej to czy jeżeli jestem załadowany na solówce i przyczepie to czy mogę przejechać ??

Autor:  Harry_man [ 30 lip 2007, 22:10 ]
Tytuł: 

Z punktu widzenia przepisów jedyny podział jaki znam to:

* zespół pojazdów - pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość; nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania;

* przyczepa - pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem;

* przyczepa lekka - przyczepa, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg;

* naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd;

Jasno z niego wynika, że samochód z przyczepą (nieważne czy centralnoosiową czy na obrotnicy) to zespół pojazdów. Zespół to całość czyli wszelkie masy sumują się w jedną którą należy mieć na uwadze przy znakach zakazu.

Autor:  martin_1991 [ 30 lip 2007, 22:35 ]
Tytuł: 

Aha dziękuje bardzo za odpowiedź właśnie o to mi chodziło
Jeszcze raz dzięki i Powodzonka

Autor:  Cyryl [ 31 lip 2007, 6:21 ]
Tytuł: 

widzę, że zamiast roztrząsania większości teamatów i zapytań lepiej wziąć kodeks otworzyć na stronie drugiej i przeczytać rozdział pt.: "pojęcia podstawowe".

Autor:  Kajos [ 03 sie 2007, 18:15 ]
Tytuł: 

A teraz pytanie co do zakazu jazdy spowodowane upalami
Czy jzeli jade z paletami (24 szt na wymiane) to jestem uwazany jako pusty czy juz z towarem?
To samo pytanie sie dotyczy co do pustego kontenra na aucie ? :]

Autor:  Cyryl [ 04 sie 2007, 6:44 ]
Tytuł: 

zakaz temperaturowy jest od 12T DMC (dopuszczalna masa całkowita) - wyjaśnienie tego jest również na drugiej stronie kodeksu w "pojęciach podstawowych".

Autor:  SIOJU [ 05 sie 2007, 19:28 ]
Tytuł: 

Cyryla irytują chyba takie proste pytania, na które odpowiedź to podstawa pracy kierowcy, dlatego pewnie nie napisał wprost.
Upały dotyczą aut o DMC 12 ton zestawu, więć jak spojrzysz w dowody samochodu i przyczepy to dowiesz się jaką mają DMC. Jeśli całość przekracza 12 ton to nie ma znaczenia czy wieziesz pszczółki luzem czy stal. Zakaz cię obowiązuje.

Autor:  Cyryl [ 05 sie 2007, 20:09 ]
Tytuł: 

nie denerwują, tylko po co patrzeć w dowód jeżeli nie wie się co to jest dopuszczalna masa całkowita, lub nie rozumie się znaku B - 18.
jest jednak na to rada - można się udać na kurs na kartę rowerowę i tam wytłumaczą pojęcia podstwowe bardzo dokładnie.

po prostu bardzo mnie dziwi, że na forum poświęconym samochodom ciężarowym pojęcia podstawowe prawa o ruchu drogowym są niezrozumiałe.

Autor:  Kajos [ 06 sie 2007, 21:25 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cyryla irytują chyba takie proste pytania, na które odpowiedź to podstawa pracy kierowcy, dlatego pewnie nie napisał wprost.
Upały dotyczą aut o DMC 12 ton zestawu, więć jak spojrzysz w dowody samochodu i przyczepy to dowiesz się jaką mają DMC. Jeśli całość przekracza 12 ton to nie ma znaczenia czy wieziesz pszczółki luzem czy stal. Zakaz cię obowiązuje.
Tutaj sie mylisz bo przy zakazie w upaly mozna bylo jechac pustym autem.(na zakazie weekendowym nie mozna nawet pustym)
A moje pytanie dotyczy czy wiozac pusty kontener auto jest uznawane jako w stanie proznym czy tez nie :evil:
A co do zakazow to by nie bylo problemu jak by zamiast DMC uznawane by bylo RMC
Bo czy inaczej niszczy droge auto o DMC pow 12 T ale jadace na pusto i wazace np 10 T niz auto o DMC ponizej 12 T ale jadace zaladowane na maxa i wazace okolo tych 12 T? :?:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/