wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Na co uważać przy zakupie FH http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11690 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | V8fan [ 28 lis 2007, 18:22 ] |
Tytuł: | Na co uważać przy zakupie FH |
W poniedziałek wybieram się obejrzeć a może i kupić Volvo FH 12/460 z 2001r., i tutaj pojawia się moje pytanie na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego modelu, autko ma około 550.000 km. Co prawda jeżdżę Volvo F12 z 1993r. ale na pewno niema co porównywać tych modeli. Będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedz |
Autor: | DK [ 28 lis 2007, 18:54 ] |
Tytuł: | |
Witam (F12 ja mam F16 92r.) mały przebieg więc...no nie wiem popytaj o sprzęgło, czy opon nie tnie, i upewnij się czy na pewno ma 550tyś.km. poszukaj śladów na kierownicy czy pedałach, sprawdź jak chodzi lewarek czy ładnie wskakuje w poszczególne biegi czy trzyma środek ''luzu''. możesz znaleźć ślady odkręcania różnych zaworków przy skrzyni biegów no i czy nie był bity. Młode auto mały przebieg wsiadać jechać, oczywiście zerknij na układ kierowniczy (kolumna, pompa wspomagania), to chyba na tyle, życzę udanej transakcji, przyczepności i bez awaryjności |
Autor: | AdekS [ 28 lis 2007, 23:25 ] |
Tytuł: | |
Ja polecałbym odkręcić środkową konsolę i zobaczyć jakie "bije" kody, ponieważ po tym możemy rozpoznać czy auto jest w pełni sprawne. Możesz również sprawdzić stan zawieszenia kabiny. Najlepiej będzie jak się nim przejedziesz jakieś 2-4 km (jeśli będzie się dało to po jakiejś nierównej drodze, ponieważ wtedy możesz sprawdzić czy zawieszenie dobrze pracuje). |
Autor: | TomVol [ 29 lis 2007, 17:18 ] |
Tytuł: | |
Ostatnie 7 cyfer vin-u (numeru auta z dowodu lub tabliczki znamionowej) tel do serwisu i historia serwisow twoja jeżeli niebył serwisowany kilk lat to daje do myślenia o oszczędności poprzedniego właśćiciela. |
Autor: | Usunięty użytkownik 4606 [ 29 lis 2007, 19:05 ] |
Tytuł: | |
Spytaj czy ma wymienione pompo-wtryskiwacze bo juz powinny byc wymienione a jesli nie sa to czekaja cie wydatki |
Autor: | AdekS [ 29 lis 2007, 19:56 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Spytaj czy ma wymienione pompo-wtryskiwacze bo juz powinny byc wymienione a jesli nie sa to czekaja cie wydatki
Niekoniecznie, ponieważ jest to już inny silnik niż w serii FH12 1994-98. O ile się nie mylę jest to D12C.
|
Autor: | łukasz [ 30 lis 2007, 11:26 ] |
Tytuł: | |
Też bym się przychylił w stronę pompowtrysków,bo u nas w jednym chińczyku aż się proszą o wymianę-2003r... Ogólnie FH12 jeśli jest zadbane to nie powinno stwarzać problemów-a co do przebiegu to jestem więcej niż pewien że napewno nie ma ono 550tys... |
Autor: | V8fan [ 30 lis 2007, 13:46 ] |
Tytuł: | |
Tak jak podpowiadał TomVol wykonałem telefon do serwisu i powiedziano mi ze samochód był regularnie serwisowany, ostatnia wizyta w serwisie była w sierpniu bieżącego roku przy ok. 515.000 km więc przy przebiegu chyba nie było majstrowane. Ale wszystko okaże się w poniedziałek jak zajadę do Niemiec i zobaczę autko. Kolego AdekS a czy mógł byś powiedzieć cos bliżej o tych kodach bo jest to dla mnie cos nowego np. w jaki sposób rozpoznać że wszystko jest ok. |
Autor: | kubamich1 [ 02 gru 2007, 0:42 ] |
Tytuł: | |
Warto jeszcze zapytać czy wymieniane było łożysko oporowe sprzęgła. Ja przez to zostawiłem skrzynie na asfalcie. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 02 gru 2007, 10:36 ] |
Tytuł: | |
Tak samo jak łukasz twierdzę, że nie auto z tego rocznika ma conajmniej "oszukany" licznik. Moje ma niecały rok, i już jest nawinięte 100 tyś km. więc albo auto stało bardzo długo.. albo więcej na serwisie jak w trasie. |
Autor: | wojtek_zmc [ 02 gru 2007, 21:03 ] |
Tytuł: | |
W tym roczniku błędy sprawdza się za pomocą komputerka pokładowego, masz tam funkcje diagnostyczne i tam wszystko jest opisane. W tym komputerze jest też zapisany przebieg z całego okresu użytkowania. |
Autor: | TomVol [ 14 gru 2007, 22:43 ] |
Tytuł: | |
Kolego i jak tam zakupiłeś??? Cytuj: Tak samo jak łukasz twierdzę, że nie auto z tego rocznika ma conajmniej "oszukany" licznik.
Service nie bajeruje jak mówili że był to był a stan licznika sami zpisują.
Cytuj: Warto jeszcze zapytać czy wymieniane było łożysko oporowe sprzęgła. Ja przez to zostawiłem skrzynie na asfalcie.
Racja komplecik sprzęgła się należy...
|
Autor: | V8fan [ 16 gru 2007, 21:16 ] |
Tytuł: | |
Witam, na początku wielkie dzięki za wasze podpowiedzi. Autko kupiłem i ma już za sobą kilka kursów. Powiem szczerze że byłem zaskoczony trochę stanem tego autka bo myślałem że zobaczę tam samochód wymagające pewnego wkładu finansowego a tu proszę Volvo pracowało w małej firmie budowlanej gdzie kierował nim sam właściciel i jest naprawdę zadbane . A korzystając z okazji mogli byście mi powiedzieć jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju w FH przy temperaturze ok. 60 stopni. |
Autor: | TomVol [ 17 gru 2007, 0:40 ] |
Tytuł: | |
To super,gratulacje strzał w dyche. Na zimno 5 przy 80(robocza temp) ok 2. |
Autor: | luxck [ 17 kwie 2008, 18:18 ] |
Tytuł: | Re: Na co uważać przy zakupie FH |
Powiedz no kolego gdzie znalazłeś to autko? |
Autor: | arekw [ 10 maja 2009, 23:01 ] |
Tytuł: | Re: Na co uważać przy zakupie FH |
ja znalazłem w ogłoszeniu fh 12 340 km 6 x 2 z podwieszaną osią automat izoterma na 20 palet.troszku wiekowe bo 94 rok,ile coś takiego z tym motorem może palić?po czym poznać że pompowtryski są do wymiany? |
Autor: | Cyryl [ 11 maja 2009, 8:56 ] |
Tytuł: | Re: Na co uważać przy zakupie FH |
ponieważ pojazd został już kupiony moje porady będę dla tych co chcą kupić auto w bliższej lub dalszej przyszlości. najważniejsze co trzeba sprawdzić w kupowanym samochodzie to te rzeczy, które najtrudniej zmienić. więc takie rzeczy jak silnik, kabina, czy pompowtryski sprawdza się w późniejszej kolejności. ważne jest aby nie zagubić ważności spraw. 1. musimy sprawdzić własność pojazdu. jeżeli tu popełnimy błąd wydamy kasę i nie nie dostaniemy auta. i nie da się tego odwrócić. 2. najważniejszym elementem konstrukcyjnym pojazdu ciężarowego jest jego rama. i drugiej kolejności sprawdzamy zgodność numeru z paierami, oraz czy rama jest cała, czy czasem nie sztukowana lub uszkodzona. to są dwie pierwsze rzeczy, które bezwzględnie należy sprawdzić przed kupnem. następne jakie koledzy wspominają: licznik, kabina pompowtryski, ciśnienie, łożysko oporowe w dowolnej kolejności. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |