wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Doba kierowcy w obsadzie pojedynczej http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11694 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | tresor [ 28 lis 2007, 19:40 ] |
Tytuł: | Doba kierowcy w obsadzie pojedynczej |
Zdałem już C+E więc czas na ostatecznie wyjaśnianie pytań. Wiem, że w podwójnej obsadzie doba trwa 30godz. Ale jak jest w obsadzie pojedynczej? Bo z tego co wiem to jedzie się np: 4,5h 45min pauza 4,5h 11h pauza -? i co po tej pauzie? znowu 4,5h jazdy itd.? Bo wtedy doba wychodzi 20h. i 45min. Co z tymi 3h i 15 minutami? (24h -20h i 45min) |
Autor: | Endomorph [ 28 lis 2007, 20:27 ] |
Tytuł: | |
Doba to czas od zakończenia dobowego (lub tygodniowego) okresu odpoczynku do rozpoczęcia kolejnego dobowego okresu odpoczynku (lub do rozpoczęcia tygodniowego okresu odpoczynku). |
Autor: | Adrian W-ek [ 28 lis 2007, 20:44 ] |
Tytuł: | |
O ile się nie mylę to te 3h i 15 minut co Ci zostało to jest czas np. na wymianę koła bądź rozładunek lub załadunek, jak się mylę to proszę poprawić |
Autor: | Edler [ 28 lis 2007, 20:59 ] |
Tytuł: | |
Gdzieś było napisane że doba kierowcy trwa 21 godzin nie tak jak doba zegarowa |
Autor: | rodzynek [ 28 lis 2007, 21:24 ] |
Tytuł: | |
Doba kierowcy trwa tyle ile wyjdzie. Jeżeli pojedziesz 2 godziny i zrobisz 9 godzin pauzy to twoja doba wyniesie 11 godzin. Jeżeli pojedziesz 10 godzi i do tego dwie 45 min. przerwy + 11 godz. pauzy to doba trwa 22 godz. 30 min. Nie ma pojęcia doby kierowcy. Istotne jest to, że odpoczynek ma być zrobiony w określonym czasie. |
Autor: | vito37 [ 28 lis 2007, 23:16 ] |
Tytuł: | |
Przy czym należy pamiętać że zawód kierowcy to nie tylko jazda, to również rozładunki, załadunki, itp. Poza czasem jazdy istnieje jeszcze coś takiego jak czas pracy, dobowy czas pracy wynosi 15h i w czasie pracy zamyka się czas jazdy. Należy również pamiętać że NIE wolno 2 razy w tej samej dobie zegarowej rozpocząć pracy. |
Autor: | Mr.X [ 28 lis 2007, 23:23 ] |
Tytuł: | |
tzn. że po 9h jazdy i 11h odpoczynku mam dalej leżeć w kabinie i nic nie robić? aż minie mi doba zegarowa? |
Autor: | krecik [ 28 lis 2007, 23:24 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Należy również pamiętać że NIE wolno 2 razy w tej samej dobie zegarowej rozpocząć pracy.
czy jesteś tego CAŁKOWICIE i absolutnie pewien [ Dodano: Sro, 28.11.2007, 22:26 ] Cytuj: tzn. że po 9h jazdy i 11h odpoczynku mam dalej leżeć w kabinie i nic nie robić? aż minie mi doba zegarowa?
nie, po odbębnieniu odpoczynku dobowego / normalnego lub skróconego/ mozesz wrócić do pracy i jechać... nawet jeśli bedzie to w ten sam 'dzień' co zaczałes poprzednia dobe kierowcy czyli 00:00 wstajemy i wsiadamy za fajere, 04:30 - przerwa 45", 05:15 start do drugiej szychty, 09:45 - idziemy spać na 11 godzin, 20:45 wstajemy i rozpoczynamy kolejne kółko... |
Autor: | Mr.X [ 28 lis 2007, 23:33 ] |
Tytuł: | |
dokładnie, i przed północą zmieniamy tarczkę na nową, co nie oznacza, że zaczynamy nową dobę. Dalej ciągniemy jazdę, którą rozpoczęliśmy na starej tarczce, potem odpoczynek i znowu jazda, wymiana tarczki itd. |
Autor: | vito37 [ 28 lis 2007, 23:33 ] |
Tytuł: | |
Cytuj:
czyli 00:00 wstajemy i wsiadamy za fajere, 04:30 - przerwa 45", 05:15 start do drugiej szychty, 09:45 - idziemy spać na 11 godzin, 20:45 wstajemy i rozpoczynamy kolejne kółko...
I przy pierwszej lepszej kontroli masz pewne jak w banku ze twoja wypłata uszczupli sie o conajmniej kilkaset złotych.W tym wypadku czekamy do północy i dopiero startujemy. |
Autor: | Pazdz [ 28 lis 2007, 23:40 ] |
Tytuł: | |
Ciekawe... będę czekał ponad 3 godziny?? Wkładam nowa tarczkę i jadę, bynajmniej nikt się jeszcze do tego nie przyczepił podczas kontroli. |
Autor: | krecik [ 28 lis 2007, 23:40 ] |
Tytuł: | |
ale dlaczego tak źle mi zyczysz ? i na podstawie czego by mnie mieli ukarać ?:> jakis przepis... plizzz [ Dodano: Sro, 28.11.2007, 22:42 ] Cytuj: Ciekawe... będę czekał ponad 3 godziny?? Wkładam nowa tarczkę i jadę, bynajmniej nikt się jeszcze do tego nie przyczepił podczas kontroli.
nie, nie, nie wkładasz nowej tarczki, bo za to faktycznie mozesz dostać kare /w jednym okresie 24h jedna tarczka/ale spokojnie sobie jedziesz do północy, zmieniasz tarcze na nową i tak dalej... |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 29 lis 2007, 18:47 ] |
Tytuł: | |
Ja kiedyś zrobiłem tak; start o 02:30 na miejscu byłem o 05:15, zrobilem pauze 9h, zmiana tarczki i zaczynamy drugą dobę i wtedy jeździłem już 8h a poźniej 11h pauzy, i co niby tu jest żle? Poza tym mialem kiedys przypadek że doba skończyła mi się o 11;00, więc pauza 11h i o 22:00 włożyłem nową tarczkę "zaczałem nową dobę' i jazda do poludnia, i jakoś nic mi nie zrobili. Może się przydać: http://www.grupaimage.com.pl/?s=faq&w=P ... gowe&id=11 |
Autor: | waldis [ 29 lis 2007, 19:22 ] |
Tytuł: | |
viewtopic.php?t=3022&postdays=0&postorder=asc&start=280 Przynajmniej od 15 strony te same problemy i pytania. |
Autor: | rodzynek [ 10 gru 2007, 20:24 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Ja kiedyś zrobiłem tak; start o 02:30 na miejscu byłem o 05:15, zrobilem pauze 9h, zmiana tarczki i zaczynamy drugą dobę i wtedy jeździłem już 8h a poźniej 11h pauzy, i co niby tu jest żle?
Użyłeś dwóch wykresówek w jednym dniu - 200 zł.
|
Autor: | Thomsen [ 11 gru 2007, 0:31 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: szofer:))) napisał:
No i po mojemu dobrze Czasy jazdy i pauzy w porządku Na jednej tarczce jeden okres pracy ... Powinno być OK Ale nie jestem inspektorkiem - więc głowy za to nie dam ...Ja kiedyś zrobiłem tak; start o 02:30 na miejscu byłem o 05:15, zrobilem pauze 9h, zmiana tarczki i zaczynamy drugą dobę i wtedy jeździłem już 8h a poźniej 11h pauzy, i co niby tu jest żle? Cytuj: Użyłeś dwóch wykresówek w jednym dniu - 200 zł.
No to co ?? Lepiej zacząć drugą dobę jazdy na tarczce i równo o 2.30 stanąć i wymieniać tacho ?? A co jak się nie da RÓWNO o 2.30 stanąć - tacho zarysowane na okrągło i co ?? Bezalen będzie ... I PLNów lub € mniej w porfelu ...Ja zawsze robię tak. Jeden okres pracy - jedno tacho I przy kontroli widać dokładnie ile jechałem, ile pauzy i co Była VOSA, było BAG i było OK |
Autor: | siwy scania [ 12 gru 2007, 18:31 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: nie, po odbębnieniu odpoczynku dobowego / normalnego lub skróconego/ mozesz wrócić do pracy i jechać...
no i tak powinno byc. Ale jak juz kiedys pisalem to za takie cos we Francjii zandarmeria krzyknela ode mnie 850 EUR. W ciagu 2 tyg. byly dwie doby, gdzie przekroczylem w sumie 10 godz. jazdy na dobe. Czyli zrobilem tak, jak piszesz. Zreszta caly czas tak robie, i pomimo innych kontroli nie mam problemow. Wszystko zalezy na kogo trafisz. Jak bedzie chcial, to zawsze sie przyczepi
nawet jeśli bedzie to w ten sam 'dzień' co zaczałes poprzednia dobe kierowcy Smile czyli 00:00 wstajemy i wsiadamy za fajere, 04:30 - przerwa 45", 05:15 start do drugiej szychty, 09:45 - idziemy spać na 11 godzin, 20:45 wstajemy i rozpoczynamy kolejne kółko... |
Autor: | krecik [ 12 gru 2007, 20:15 ] |
Tytuł: | |
otóż to, jak bedzie chciał to sie zawsze przywali z francuzami nie mialem zadnych kontaktów, ale słyszałem nie najlepsze rzeczy... Unia sobie, Rozporządzenie sobie, a francuski kontrol ma swoje wlasne przepisy moze dlatego ze oni z angielskim niebardzo... i sobie źle przetłumaczyli na swoje cos |
Autor: | pawcio [ 14 gru 2007, 19:57 ] |
Tytuł: | |
krecik,ten temat to studnia bez dna i końca nie widać ile byś sie nie natłumaczył to i tak będą motać,nie czytają dokładnie wcześniejszych postów |
Autor: | krecik [ 14 gru 2007, 20:26 ] |
Tytuł: | |
wiem pawcio, wiem zauważylem juz tendencje następującą: ktos zadaje pytanie ktos odpowiada poprawnie ktos inny odpowiada niepoprawnie ktos kolejny odpowiada poprawnie poprawiając tego niepoprawnego a potem na koniec przychodzi ktos kolejny, wytnie z kazdego posta po kawałku, sklei w niezrozumiale cos i powie o, tak ma byc... moze kiedys warto by usiąść i napisać FAQ na ten temat, potem zablokowac mozliwosc edycji, przykleić, zrobić dużą czcionką... choc, z drugiej strony, takie powtarzanie do upadłego ma tez dobre strony, w koncu samemu sie też tego nauczymy na pamięć i na wyrywki ;D |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |