Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 sty 2008, 15:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

witam ,zgasło mi dzis radio w scani 144( brak prądu we wtyczce) ,bezpieczniki w skrzynce są ok ,(czy to radio jest na 24 V?) gdzie szukac usterki pomózcie


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 15:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 9:25
Posty: 69
GG: 4796735
Lokalizacja: Szczecin

kolego radio jest na 12v, sprawdź przetwornice 24-12


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 15:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

masz na mysli te przetwornice co sa kolo radia?

[ Dodano: Sro, 02.01.2008, 14:58 ]
i jeszcze jedno pytanko ,jak wyłącze dmuchawe na zero , ona dalej chodzi na 1 biegu ....dopiero jak wyciągne jeden z przekazników na to na zerze silnik stoi a wszystkie pozostałe chodza jak powinny


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 15:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 9:25
Posty: 69
GG: 4796735
Lokalizacja: Szczecin

od strony pasażera w górnym schowku

[ Dodano: Sro, 02.01.2008, 14:59 ]
to narmalne w scani


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 18:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

witam ,sprawqa wygląda tak
jeden kabel na którym jest 24 v (jesst 24 v )
jedna masa -
na dwóch wychodzi po 13,5 v (jest 13,5 v)
jeden ( pisze na nim ) suplet 15
jeden ( pisze na nim ) suplet 30
jeden pisze na nim 14 v controled suplet 15 ( na nim własnie brak prądu)
dioda w na przetwornicy sie nie świeci, o co tu chodzii

pomocyyyy


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 19:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Jesteś pewien że chodzi na pierwszym biegu ? W Scaniach wyposażonych w klimatyzację po włączeniu zapłonu dmuchawa uruchamia się automatycznie,bez względu na to czy klima jest załączona,czy nie.
Co do przetwornicy to nie wiem,ja we wszystkich Scaniach miałem diodę i wyłącznik przetwornicy.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 19:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

a gdzie był wyłącznik tej przetwornicy?
tak ,wentylaror chodzitakimi samymi obrotami jak na biegi 1, a mam klikme w tej scani, ale jeszcze nie nabitą ..


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Przetwornice malo kiedy siadaja - chyba ze masz jakis sprzet grajacy o duzej mocy. Sprawdz ta mniejsza przetwornice (jak pewnie zauwazyles sa dwie - po przeciwnych stronach).


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 20:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

jedna jest mniejsza srebna z diodą co nie świeci , a 2 czarna do której z jednej strony wchodza 2 kable i z drugiej wychodza 2
jesli dioda nie swieci to cos moze jesc nie tak :-(
ale nurtuje mnie pytanie odnosnie ;


jeden pisze na nim 14 v controled suplet 15 ( na nim własnie brak prądu)
dioda w na przetwornicy sie nie świeci, o co tu chodzii

[ Dodano: Sro, 02.01.2008, 21:41 ]
jest jakich przekaznik,bezpiecznik odpowiedziany za przetwornice ?


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

a jak sprawdzales ta przetwornice, napiecia to miales kluczyk w stacyjce przekrecony ?

Moge jutro sprawdzic w schemacie jak to po kolei idzie z ta przetwornica, gdzie zasilania, bezpiecznik itd...


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 23:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

miałem nie przekrecony, ale radio chodziło bez przekrecenia kluczyka, jesli dałbys rade sprawdzic kolego w schemacie byłbym wdzieczny, odwdziecze sie moje gg 8915923


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 23:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Na poczatku zaraz mnie [wycenzurowano] strzeli bo juz trzeci raz pisze tego posta - jakies problemy z forum ?

W desce bezpiecznikow masz 17 bezpiecznik (20A). Gdy podniesiesz deske to od spodu masz pomaranczowy przewod ktory idzie z wwtyczki E - 3 pin (przewod 30D). Przewod pomaranczowy idzie do zlacza C13 - 7 pin (zlacze 12pinowe - biale). Zlacze C13 znajduje sie (po sciagnieciu oslony jednostek steujacyh - nogi pasazera) po prawej stronie , wcisnieta od dolu w blache obok elektromagnesu rozrusznika. Dodatkowo w to zlacze c13 wchodza jeszcze przewody: czerwony - 6 pin i czarny (masa) - 5 pin. Czewrony przewod w twoim przypadku idzie najprawdopodobniej ze stacyjki - oznaczenie RA - czyli polozenie radia.
Ze zlacza C13 wiazka idaca w prawym przednim slupku kabiny te 3 przewody ida do duzego czarnego zlacza w prawym gornym schowku kabiny (nad pasazerem) - zlacze C3 - 17 pinowe. Pomaranczowy idzie na pin 1, czerwony na pin 2, a czarny na pin 17.
Z tego zlacza C3 te trzy przewody ida do zlacza przetwornicy (E34/C4). Sa dwie wersje:
- pomaranczowy - pin 3 lub pin 1
- czerwony - pin 1 lub pin 3
- czarny pin 4.
Z wtyczki przetwornicy E34/C4 wychodza 3 przewody do wtyczki radia E33/A. Sa dwie wersje - chodzi o sama wtyczke przetwornicy (E34/C4):
- zielony - pin 2 lub pin 7
- fiolet - pin 7 lub pin 2
- czarny pin 8.
Te przewody wchodza do wtyczki radia E33/A:
- fiolet - 4 pin
- zielony - 7 pin
- czarny - 8 pin.

Posprawdzaj te wszystkie polaczenia. Napiecie na czerwonym sprawdzaj po lekkim przekreceniu kluczyka w stacyjce w pozycje radio.

Zdarzalo sie ze przecierala sie wiazka idaca w slupku - w starszych samochodach i nie wiem dlaczego czesto w kabinach Topline. (kolega ma co prawda na to teorie ale nie bede tego pisal :lol: ). Wtedy np nie bylo oswietlenia kabiny.

Jezeli beda jakies roznice w przewodach to napisz co jest inaczej. Na schematach podaja rozne wersje (z ogrzewaniem dodatkowym, bez i innymi).

Ps. Czy u Cienie wystepuje przekaznik RP17 i bezpiecznik 41 ?

Narazie to by bylo na tyle ...


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 23:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

dzieki wielkie za Bardzo dokładny opis , jutro sprawdze wg niego
Roberto jakos sie odwdziecze pozdrawiam

[ Dodano: Pią, 04.01.2008, 18:37 ]
posprawdzałem i prawa wygląda nastepująco , opis zgadza sie w 100% ( wielkie dzieki dla RoBeRto) ; z przetwornicy wychodzą trzy kable z 13,3 V (zielony ,fiolet i czarny ) i gdzies ginie prąd w drodze od przetwornicy do wtyczki radia.... pytanko czy kable(przetwornica - wtyka radia) idą po półce górnej czy wracają w wtyk 17 pinow i wychodzą w takim samym po stronie kierowcy? i jeszcze jedno przetwornica wyglada na dobrą ( napiecie na wejciach i wyjsciach jest takie jak na schemacie nakejonym na przetwornicy) ale nie swieci sie czarwona dioda na niej ,,, czyzby spalona .....


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: