Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 gru 2007, 12:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Mam taki problem gdy chce go wypoziomować naciskam przycisk od poziomowania tył auta podnosi się nie wiele kątrolka gaśnie ale jest bardzo nisko. Czy da coś zrobić zeby tył wyżej się podnosił bo tak jak jest teraz to ledwo koła z nadkola widać a kątrolka pokazuje że jest wypoziomowane :wink:
Z góry dzięki za odpowiedz i pozdrawiam :wink:

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2007, 13:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

W moim M90 na lewa strona jest nizej od prawej chcialem to wyrownac ale gosc mi powiedzial ze to trzeba przez komputer niewiem jak u ciebie czy te zawory(z cięgnami )od poziomowania są elektroniczne czy pneumatyczne moj manik 95/96


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2007, 13:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Stańcie na płaskim placu zwoli zobacz czy u ciebie tak samo wystaje kielich na którym siedzi poduszka jeśli nie to zobacz przez złoncza kontrolne czy jest takie same ciśnienie w poduszkach przy pustym pojeżdzie można to sprawdzić naciskając ręką poduszkę jeśli będzie różnica w ciśnieniach to wyczujesz. Na prawych dzwiach masz tabelkę przy jakim obciąrzeniu powinno byc cisnienie w poduszkach. Czasami przy elektronicznych czujnikach poziomu wyregulować ciegno o 2-3mm.
sebotrucker wydłurz oba cięgna o tą samą długość około 1 centymetra to powinno pomuc

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2007, 18:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Gosc robil m,i zawordo butli bo mialem za male cisnienie i sie nie podnosil i nie opuszczal i sie pytalem czy da sie cos zrobic z tym wypoziomowaniem bo widzialem tam regulacje na ciegnach i on powiedzial ze tu nic nie zrobie bo to elektroniczne sterowanie mysle sobie w M90


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2007, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przy ecasie poziomowaniu elektronicznym można rególować za pomocą ciegien. Podłanczasz ecas pod komputer aby go skalibrować. Przy pomocy komputera nie zmienisz wysokości jazdy na poduszkach. Jakieś dwa miesiące u siebie musiałem jedno ciegno troche wydłurzyć poniewarz jedna poduszka była twarda a druga mięka, nawet jak spuszczałem powietrze z poduszek z jednej strony druga strona nie reagowała. Po nowym ustawieniu cięgna obojetnie z której strony spusczam powietrze to zawieszenie reaguje i dobija powietrze do poduszek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2007, 21:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

MAN czym wydłużyć te cięgna u mnie jest zawieszanie Wabco :wink: [/b]

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2007, 21:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
MAN czym wydłużyć te cięgna u mnie jest zawieszanie Wabco
Ale jest ecas jeśli masz pilota ale to nie zmienia faktu. Same ciegna składają się z pręta oraz dwóch gumek z oczkami na sruby obie gumki do preta są przykręcone za pomocą opasek metalowych poluzuj te opaski metalowe i wysuń gumkę z pręta i skręć ponownie.
Chyba że masz ciegna starego typu jest tam pręt gwintowany a na jego końcach masz takie przeguby kulowe podobne do tych jakie spotyka się w drążkach kierowniczych poluzuj kontrę i wykręć o pare zwojów tą końcówkę. Oczywiście oba cięgna musisz wydłurzyć o tą samą długość

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2007, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

No tam sa te cięgna starego typu. Dzięki za pomoc
Jeszcze jedno moze ktoś wie dlaczego swieci mi się czerwona katrolka od ABS-u a po przekorczeniu prędkości 10 km/h gasnie czy to normalne?
Czy polsiada ktos może schemat sentralnego smarowania Vogel to jest poprzednik beka max taki kwadratowy z góry dzieki za pomoc :wink:

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 31 gru 2007, 10:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Jeszcze jedno moze ktoś wie dlaczego swieci mi się czerwona katrolka od ABS-u a po przekorczeniu prędkości 10 km/h gasnie czy to normalne?
Masz w tym manie starego typu ABS. ABS aby zrobić test czujników musi byc pojazd w ruchu więc wszystko w nim w porządku tak ma być że kontrolka gaśnie po pierwszym ruszoniu od zapalenia silnika
Cytuj:
Czy polsiada ktos może schemat sentralnego smarowania Vogel to jest poprzednik beka max taki kwadratowy z góry dzieki za pomoc
W czym masz problem moze ci pomogę

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 31 gru 2007, 17:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Dziś chciałem wydłużyć te cięgna ale po odpaleniu silnika i nabiciu powietrza naciskam na pilot i nic w ogóle nie reaguje kątrolka się lekko swieci od poziomowania gdy nacisne hamulec świeci się jasno a gdy puszcze znów przygasa pilot w ogóle nie reaguje aniu ośka nic się nie podnosi wszystkie bezpieczniki sa ok co jest grane?
Powiem tak centralne po kupieniu auta było bezpośrednio podłączone pod światła i po zapaleniu nich działało i kątrolka świeciła się non stop teraz jest całkowicie odłaczne kątrolka też się świeci do centralnego idą 2 wiązki w peszlach i w jednym jest kabel który jest odłączony koloru żołtego z zielonym paskiem to on był podłączony wcześniej pod światła w drugiej wiązce jeszcze nie patrzyłam gdzie mam podłaczyć ten kabel i ile kabli powinno iść to tego centralnego bo mam instrukcje ale ona jest po niemecku i nic z niej nie kumam :wink:
Z góry dzięki za odpowiedz :wink:

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 31 gru 2007, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

sebotrucker Ktoś zrobił starszną żerzbę z centralnym kontrolka nie powinna sie palić non stop.
Odkręć osłonę od strony pasarzera tą pod skrzynką z bezpiecznikami na dwie śruby i spisz jaki ma dokładnie symbol sterownik od centralnego.
Były podajrze dwa rodzaje w jednym kontrolka się zapala po przekręceniu kluczyka i gaśnie, zapala się na stałe gdy niema smaru w pojemniku za to odpowiada czujnik cisnienia na listwie rozdzielczej do niego dochodzą dwa kable lub nastąpiła awaria w zasilaniu centralnego smarowania
IG 433-4 lamka kontrolna zapala się na pierwsze 42 sekundy okresu smarowania
IG 433-5-31 z chilą włonczenia zapłonu kontrolka zapala się na około 3 sekundy.
Z boku sterownika masz przycisk którym można pompę ręcznie uruchomić
Jak dobrze pamiętma do pompy dochodzą dwa przewody + i - zdejmij wtyczkę i zobacz ile jest tam przewodów.
Na metalowej obudowie sterownika powinien byc narysowany schemat połączenia elektrycznego
Generalnie jest tak do sterownika doprowadzone jest zasilanie z sterownika powinny wychodzić dwa kable na pompę, dwa na czujnik i jeden lub dwa na kontrolkę

Co do dziwnego zachowania się sterowania zawieszenia podejrzewam durzą skrzynkę elektryczną styłu na ramie, ta skrzynka występuje napewno w ciągniku w solówce pewnie też do niej idzie gruby peszel z durzą wtyczką okrągła i zniej wychodzą cienkie peszle do sterowania zawieszenia, tylnych świateł i jeszcze do czegoś, mi w jednym manie zgniła ta skrzynka i przestało działać sterowanie poduszek z pilota

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sty 2008, 14:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

MAN W instrukcji obsługi mam wszystko opisane ale po niemecku to też moze w czymś pomuc :wink:
Zeskanowałem 3 rodzaje centralnych moze komuś się przydadzą.
1 Vogel (takie jak ja mam)
Obrazek
Obrazek
2 Groeneveld
Obrazek
Obrazek
3 Beka-max
Obrazek
Obrazek
4 Mój schemat
Obrazek
To tak to jest schamt zrobiony przezamnie i tu jaest wszystko opisane jak to wygląda a wygląda to tak że ktoś przez ten zielony kabel podłączył centralen tak jakby na krótko bezpośrednio pod jakieś światła najprawdopodobniej pod wsteczny gdy sie cofało centralne działoło a kontrolka i tak swieciła :wink:
Jutro chce to odkręcić od auta i rozebrać wymyć wyczyścić i poskaładać jak to wszystko wygląda w środku czy jest tam jakaś płytka.
Z góry MAN dzięki za pomoc jestes super kolesiem znasz się na żeczy :wink:

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sty 2008, 15:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tam pod pokrywką plastykową na centralu nic niema silnik elektryczny oraz kruciec od napełniania smaru. W volvie w obudowie centralu jest sterownik.
Odłoncz kabel od centrala i podłoncz na krótko zasilanie z akumulatorów i zobacz czy central podaje smar. Jak nie masz możliwości inaczej sprawdzić czy central działa. Jeśli pompa działa poszukaj czujnika ciśnienia który jest przykręcony na końcu listwy rozdzielacza znajduje się na końcu przewodu tego co wychodzi z pompy listwa będzie przymocowana gdzieś wewnątrz ramy samochodu. Połącz ze sobą dwa kable od czujnika i sprawdz czy w tedy normalnie działa central

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sty 2008, 17:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Odkreciłem ten jeden przewód z peszlem i w środku jest tylko 2 cieniutkie jeden biały drugi brązowy biały łączy się z zilonym i to on był podpiety pod lampe a brązowy jest cały wpożądku no tak to wygląda :wink:
Obrazek
To który mam ten kabel podłaczyć pod + brązowy czy biały i czy minus też musze czy tylko pod mase wtyknąć :?:
Man a jeżeli w przyczepie mam centralne to jak je podłaczyć pod ten sam czujnik co w aucie czy moze w przyczepie jest osobny :wink:

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sty 2008, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Odkreciłem ten jeden przewód z peszlem i w środku jest tylko 2 cieniutkie jeden biały drugi brązowy biały łączy się z zilonym i to on był podpiety pod lampe a brązowy jest cały wpożądku no tak to wygląda
Odłoncz ten zielony przewód od białego i połącz razem te białe przewody jeśli ktoś przecioł ten biały i zobacz co się będzie działo
Cytuj:
To który mam ten kabel podłaczyć pod + brązowy czy biały i czy minus też musze czy tylko pod mase wtyknąć
Brązowy to masa, biały to plus z sterownika powinno wystarczyć podłonczyć sam plus do białego przewodu jeśli nie zadziała to sprawdz mase na brązowym.
Jedna wsazówka dla ciebie wszystkie orginalne przewody koloru brązowego w manie to jest masa
Cytuj:
jeżeli w przyczepie mam centralne to jak je podłaczyć pod ten sam czujnik co w aucie czy moze w przyczepie jest osobny
Jeśli centralne w przyczepie to vogilel to prawdopodobnie zasilanie bierze z przewodu ABS przyczepy, w przyczepie sterownik powinien być w centralnym smarowaniu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 11:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2007, 19:22
Posty: 60
GG: 620372
Samochód: MAN 18.440 TGX XLX
Lokalizacja: Mazowieckie

W centralnym Vogel jest dokładnie tak jak kolega opisał. Do pompki dochodzi tylko jej zasilanie, przy rozdzielaczu jest czujnik do sterownika i na kontrolkę. Sterownik najprawdopodobniej masz najbliżej drzwi pod plastykową osłoną przy nogach. Na sterowniku na boku masz przycisk - służy on do ręcznego uruchomienia pompki ale również przez jego dłuższe przytrzymanie (ok 5 sekund) kasujesz błąd w pamięci sterownika. Jeśli kasujesz patrz na kontrolkę powinna migać przez kilka sekund a potem zgasnąć i powinno być już ok.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 21:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

No dzięki panowie za central się jutro wezme na lekcji PKM-u rysowałem sobie nawet prowizoryczny schemat no majac takie źrudło informacji od was to na 100% powinno się udać :wink:
Obrazek
Mam inny problem za nic niemogę podnieść tylnego zawieszenia do góry w ogóle nie reaguje na pilota a ni na ośkę i mało tego kątrolka od poziomowania po odpaleniu nie swieci się a gdy powietrze się nabija zaczyna coraz bardziej i jak już się nabije to tak średnio się świeci ale ponadto gdy wcisnę hamulec i zapalą się tylne światła kątrolka gaśnie a gdy puszczę hamulec przez 2-3 sekundy świeci się prawidłowo czyli mocno a nastepnie znów przygasa gdy auto rusza znów świeci się mocno.
Co to za cuda takich jaj jeszcze nie miałem liczę na wasza pomoc :wink:

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 21:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Co do tego schematu centralnego to w całej instalacji panuje te same cisnienie smaru. W rozdzielaczach za pomocą wymiennych wkładów ustawia się dawkę podawania smaru do punktu smarnego. Np do zwrotnicy czy wałka rozpieracza hamulców będzie dozowana inna ilość smaru.

Cytuj:
kątrolka od poziomowania po odpaleniu nie swieci się a gdy powietrze się nabija zaczyna coraz bardziej i jak już się nabije to tak średnio się świeci ale ponadto gdy wcisnę hamulec i zapalą się tylne światła kątrolka gaśnie a gdy puszczę hamulec przez 2-3 sekundy świeci się prawidłowo
O której mówisz żółta czy czerwona
Jak wcześniej pisałem poszukaj ten skrzynki
http://moto.allegro.pl/item288502183_ro ... zeta_.html
w ramie i sprawdz wszystkie połączenia czy nie są czasem zaśniedziałe bo lubią gnić te bolce w wtyczkach oraz sama skrzynka
Sprawdz też wtyczki przy samych elektrozaworach od poduszek
Przez tą skrzynke jak dobrze pamiętam ida kable do elektrozaworów od poduszek, dwie wtyczki do tylnych lamp, jedna wtyczka do gniazda przyczepy od oświetlenia, chyba też czujniki od absu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 22:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Wiem gdzie to jest to jest na końcu razy przed hakiem ogladałem to i i wygląda z wierzchu bardzo dobrze chyba że w środku jest zasniedziałe ale co mają hamulce do poduszek nie kumam :!:

_________________
MAN


Ostatnio zmieniony 03 sty 2008, 1:21 przez sebotrucker, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 23:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: