Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 gru 2007, 17:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 paź 2007, 13:28
Posty: 9
Lokalizacja: Podhale

Witam dzisiaj podniosłem kabinę aby sprawdzić jak tam spód wygląda i wszystko było by OK. Ale po opuszczeniu kabiny zaświeciła mi sie kontrolka od nie zamkniętej kabiny, próbowałem kilkakrotnie ale dalej to samo, kabina siada a w środku zapala się kontrolka. I tutaj moje pytanie: Czy może mi ktoś podpowiedzieć co może być przyczyną zapalenia się kontrolki podniesionej kabiny w volvo fh 12 z 1998r. :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2007, 18:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2006, 3:24
Posty: 109
GG: 6579088
Samochód: Mercedes W124 200D
Lokalizacja: Wałbrzych

Gdzieś po lewej stronie za kabiną powinien być jakiś przycisk albo coś takiego, nie jestem do końca pewny...


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2007, 19:17

Z tego co pamiętam to po lewej stronie są czujniki indukcyjne (zaraz obok zamka kabiny). Jeden jest na pewno. Nie dam głowy uciąć, czy nie są rozmieszczone przy obu zamkach.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2007, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2006, 19:37
Posty: 66
GG: 0

U mnie przy volvie też tak się robi, ale jak przejadę sie kawałek to kontrolka gaśnie


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2007, 19:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 9:25
Posty: 69
GG: 4796735
Lokalizacja: Szczecin

miałem podobny problem.Tylko że były dwa czujniki lewa i prawa strona fh12 99 rok,poprostu je rozłączyłem i jest wszystko ok


Tytuł: czujnik kabiny
Post Wysłano: 28 gru 2007, 23:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2007, 2:29
Posty: 9
Lokalizacja: Mazury

januszko nie jest OK-ej, po prostu nie masz informacji o tym czy masz zapięto kabine. Myślę że tak to trzeba interpretować.
pozdro :D


Tytuł:
Post Wysłano: 29 gru 2007, 0:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Witam, jak kolega trafnie stwierdza czujniki są przy zamkach kabint prawdopodobnie któryś jest uszkodzony (ale zacznij od sprawdzenia ftyk "lubią gnić" i smych kabli czy mają przejście) Jest jeszcze sprawa czy do końca opuszczasz kabinke (do oporu na pompce).


Tytuł:
Post Wysłano: 29 gru 2007, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Jest to jedna z częstszych usterek w FHaczach. Są to dwa czujniki domknięcia kabiny po obu stronach zaczepów kabiny. Kiedyś dziwiłem się czemu większość FH12 ma wypięte takie małe kosteczki przy zamkach zawieszenia kabiny. :lol:

O ile wiem, nie należą one do najtańszych, więc polecam wypiąć obydwa.

Cytuj:
Jest jeszcze sprawa czy do końca opuszczasz kabinke (do oporu na pompce).
Aż tak "inteligentne" to one nie są :P


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2007, 0:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Cytuj:
Aż tak "inteligentne" to one nie są
wbrew pozorom jeżeli masz ćiśnienie w śiłowniku od podnoszenia kabiny nieopadnie ona do konca (głównie prz zawieszeniu pneumatycznym kabiny) co może spowodować niedomknięcie prawego zamka (zapnie się) ale czujnik pokaże że jest ona niezamknięty. Wczasie jazdy po "wertepach"(czytaj polskie drogi :D ) kontrolka i "bip" bendą się załanczać i rozłanczać lub cały czas będzi komunikat o niezapiętej kabinie. Sprawa niedotyczy tylko volva, pozdrawiam.


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2007, 9:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Problem jest prosty do rozwiąznia bez odłanczania kabli te czujniki lubia się zapiekać przy podniesionej kabinie trzeba potraktować je np WD40 jeśli to nie pomorze to przy opuszczonej kabinie weś np cienki srubokręt i ręcznie dosuń te blaszki do magnetycznych czujników, u mnie w volvie na poduszkach raz same zaskakują te czujniki raz trzeba im pomuc czasem wystarczy tylko ruszyć tą blaszke i sama do konca się przesunie do czujnika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 sty 2008, 15:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sty 2008, 19:55
Posty: 4
GG: 2683338

Witam
Te czujniki lubią czasem "padać"
Koszt nowego to 135 PLN brutto

Pozdrawiam
Krzysiek - Wrocław


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: