Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 sty 2008, 22:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

Witam serdecznie !

mam problem z obrotomierzem w Scanii.

Mianowicie: gdy silnik jest zimny, obrotomierz normalnie pokazuje, natomiast gdy doda sie gazu obrotomierz zaczyna świrować, wskazówka podnosi sie i opada, aż do momentu gdy spadnie do 0 i juz sie nie podniesie, później gdy motor ostygnie wszystko wraca do normy.

Obrotomierz jako 'zegar' jest OK. bo zakładałem dziś 4 inne, w 100% sprawne, swojego przekładałem do innych aut i wskazuje poprawnie.


z tyłu mam wtyczkę na ''+'' ''W'' i ''-''

no i dziurkę na żaróweczkę.

Miał ktoś podobny przypadek i czy mógłby mi objaśnić co z tym zrobić ?

Jest to scania K113 360, ale sądzę że w większości jest podobnie.


Aczkolwiek w 'nowej' jak mi padł obrotomierz to auto zgasło, bo EDC zwariowało.

natomiast w tej bez obrotomierza nie moge biegu wsadzic.

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Post Wysłano: 22 sty 2008, 23:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Radzę zajrzeć do alternatora skąd obrotomierz bierze sygnał a dokładnie do regulatora napięcia lub płyty prostowniczej zależy od typu alternatora.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 22 sty 2008, 23:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

moze tez byc wina rozgrzewajacej sie deski rozdzielczej :wink:
Inne wskazniki zachowuja sie normalnie ? Jak masz mozliwosc to podlacz na chwile inna deske (jak nie chcesz rozplombowywac tacha to muszisz same wnetrznosci przelozyc - ta cala plytka drukowana z wiatrakami - kilka wkretow i na wierzchu.)


Post Wysłano: 22 sty 2008, 23:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

to trzeba to zlecic kierowcy, bo mnie rozłożyła grypa.

Dziękuje za podpowiedzi, jak tylko wrócimy z francji to napisze co i jak :)

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Post Wysłano: 02 lut 2008, 20:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

do tego obrotomierza masz bezpośrodnio podłączone kable czy masz tak jak w normalnej 113 tzn dwie kostki żóta i czarna które są wpięte w gniazda na płycie z ukł scalonym. Jesli masz tak jak w 113 to mogą być przerwy na ściężkach albo punktach lutowniczych i podczas jazdy jak są drgania to wtedy obrotomierz lub inne zegary mogą wariować albo wcale nie działać.


Post Wysłano: 02 lut 2008, 22:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
dwie kostki żóta i czarna które są wpięte w gniazda na płycie z ukł scalonym.
To w trojkach juz byly w tym miejscu uklady scalone ? :shock:


Post Wysłano: 03 lut 2008, 0:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

jest scalak, nie duży, ale jednak jest...

sytuacja ma sie tak, ze to jednak w alternatorze padło.

Juz wszystko jest gotowe, takze wporządku


dziekuje wszystkim za podpowiedzi, czesc z nich okazała sie trafna

pozdrawiam

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: