Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 lut 2008, 23:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 18:50
Posty: 9
Lokalizacja: Gdańsk

Cześć. Mam pytanko odnośnie zwrotnic w Man TGA 2004r. Czy jeżeli zwrotnice w MANie są bez centralnego smarowania, to trzeba je smarować samemu. Słyszałem, że podobno trzeba ściągnąć klapki (metalwe zaślepki) od góry i od dołu, gdzie umieszczone są kalamidki do smarowania ręcznego. W serwisie powiedziano mi że to bzdura, ponieważ te zwrotnice są bezobsługowe. Czy mógłby mi ktoś udzielić konkretniejszych informacji. Z góry dzięki bardzo.

Ps.
Czy ktoś wie gdzie można zakupić skrzynię narzędziową - wstawianą w miejsce zbiornika 250l.


Post Wysłano: 08 lut 2008, 16:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lut 2007, 2:23
Posty: 80
Lokalizacja: Elbląg

Ja mam taką skrzynkę na zbyciu, daj mi na priv maila to ci zdjęcia wyśle.


Post Wysłano: 10 lut 2008, 21:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

TAK dobrze powiedzieli te zwrotnice są bezobsługowe,nic zabardzo przy nich nie trzeba robić. Więc nie odciągaj tych dekielków,one są tam dość mosno wbite chronią przedz zabrudzeniami,piaskiem,woda....
Pozdrawiam

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Post Wysłano: 11 lut 2008, 0:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 18:50
Posty: 9
Lokalizacja: Gdańsk

Dzięki za odpowiedź. Narazie nie będę ruszał tych zwrotnic bo u mnie wszystko działa. Ale nadal mam wątpliwości. Gościu, z którym rozmawiałem wcześniej na ten temat wydawał się dosyć sensowny. Miał swojego manika z 2002r. Mówił, że ciężko mu zaczęła chodzić kierownica i wtedy sam zdjął te dekielki, przesmarował zwrotnice i mówił, że po przesmarowaniu, to zupełnie inna bajka. Ciekawe czy to prawda czy bajka? Czy może po pewnym czasie warto się pobawić w smarowanie zwrotnic, zamiast smarować w serwisie(kasiurkę) za wymianę zwrotnic!!! :lol:


Post Wysłano: 11 lut 2008, 18:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Tak jak napisal kolega wyzej, pod zadnym pozorem nie ruszaj tych dekielkow a zwrotnice sa bezobslugowe a jedyne co mozna zrobic to tylko je wymienic na nowe w razie zuzycia :)

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 13 kwie 2016, 15:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2015, 16:29
Posty: 17
Samochód: Man Tga

Wy to chyba za dużo o mechanice nie macie pojęcia. I jak ktos by mi powiedział w twarz że w Manie się nie smaruje zwrotnic to odrazu by dostał liścia. Kiedyś przez takich kretynów wymienili mi pompe wspomagania i kolumne kierownicza a jak kierownica nie szło ukręcić tak nie szło. Podjechałem do innego magika kapselki wywalił nasmarował i elegancko zaczeło chodzić.
Wiec czy smarować zwrotnice czy nie smarować to zależy tylko od twoich chęci.
I bzdura totalna że przez te zaślepki może syf wlatywać..


Post Wysłano: 13 kwie 2016, 17:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 366
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

Te zwrotnice owszem sa bezobslugowowe ale przez pierwsze 300-500 tys km
U mnie w tga przy 700 tkm zaczely stawiac lekkie opor wiec dwa razy do roku je smaruje i chodza jak marzenie ;)


Post Wysłano: 13 kwie 2016, 19:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

dosyć ciekawe rzeczy dowiedziałem się .a czy silniki też są bezobsługowe? :mrgreen: z tego co wiem to starsze many się smaruje ,a nowsze tg-y mają w zwrotnicy tulejki jak w maluchu tylko że jest to zalane olejem.i wtedy są bez obsługowe.Ale do momentu puki ten olej z nich nie ucieknie.wtedy śrubka na imbus po środku i trza dolewać.może być też tak że jak auto stoi np z rok nie ruszany to może przyłapać.


Post Wysłano: 13 kwie 2016, 19:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Trzeba je okresowo smarować. Zdjąć zaślepki, wkręcić kalamitkę, pompować na wylot i nie słuchać bzdur ;] bo jak poprzednicy powiedzieli można popierdzielić sobie kolumne

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 14 kwie 2016, 0:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 366
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

Tak na marginesie to nawet pracownik ASO MAN'a zalecił mi smarowanie zwrotnic.


Post Wysłano: 25 kwie 2016, 2:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Powinno się wymienić komplet naprawczy zwrotnicy gdy stawia opory, ale wystarczy smarowanie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 09 maja 2016, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
dosyć ciekawe rzeczy dowiedziałem się .a czy silniki też są bezobsługowe? :mrgreen: z tego co wiem to starsze many się smaruje ,a nowsze tg-y mają w zwrotnicy tulejki jak w maluchu tylko że jest to zalane olejem.i wtedy są bez obsługowe.Ale do momentu puki ten olej z nich nie ucieknie.wtedy śrubka na imbus po środku i trza dolewać.może być też tak że jak auto stoi np z rok nie ruszany to może przyłapać.
Olejowe masz w przednim napędzie - przy zwyklej belce, czy nawet hydrodrive masz kalemitki.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 10 maja 2016, 17:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Cytuj:
Cytuj:
dosyć ciekawe rzeczy dowiedziałem się .a czy silniki też są bezobsługowe? :mrgreen: z tego co wiem to starsze many się smaruje ,a nowsze tg-y mają w zwrotnicy tulejki jak w maluchu tylko że jest to zalane olejem.i wtedy są bez obsługowe.Ale do momentu puki ten olej z nich nie ucieknie.wtedy śrubka na imbus po środku i trza dolewać.może być też tak że jak auto stoi np z rok nie ruszany to może przyłapać.
Olejowe masz w przednim napędzie - przy zwyklej belce, czy nawet hydrodrive masz kalemitki.


człowiek uczy się całe życie,dobrze że nie za swoje :mrgreen: .teraz przerabiam wtryski ,zawory wysokiego ciśnienia i wiązkę do kasety :lol:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: