wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

[Scania, 3] Wymiana oleju w skrzyni biegów
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=13481
Strona 1 z 1

Autor:  peckiel [ 25 lut 2008, 10:43 ]
Tytuł:  [Scania, 3] Wymiana oleju w skrzyni biegów

Zakupiłem wywrotkę Scanie 143E 420 6x4 1994 rok. Została sprowadzona z Luksemburgu. Chciałbym powymieniać oleje w skrzyni biegów i mostach. Nie wiadomo kiedy to było robione za granicą więc trzeba sprawdzić. Możecie mi powiedzieć gdzie są korki spustowe i miarki w skrzyni i mostach?
Jak myślicie sprawdzi się na żwirowni i przy robotach drogowych? Co w ogóle myślicie o takim zakupie?
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Autor:  tom [ 01 mar 2008, 16:22 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów-Scania 143E 420

uważam że to baedzo dobry wybór napewno się sprawdzi. Ja mam 3 Scanie 143H 420 -450km tylko ze to ciągniki siodłowe. Maszyny proste w obsłudze bez elektroniki i baaardzo cierpliwe. no i mocy masz pod dostatkiem. Jeśli chodzi o olej w skrzyni to powinien być przekładniowy 80W-90 ja stosuję Agip Rotra 80W90. Nie podałeś jaki masz typ skrzyni biegów jeśli masz GRS900 tzn 6biegów + połówki to korek spustowy masz z tyłu skrzyni na samym dole na klucz 24 natomiast korek kontrolny jest z boku skrzyni (od strony akumulatorów) patrząc z tej strony będziesz widział filtr oleju skrzyni którytrzeba wymienić (obok niego jest też korek ale ten cię nie interesuje) korek kontrolny jet dalej w kierunku tyłu skrzyni mniej więcej na jej środku poznasz go po tym że napewno będą na nim ślady odkręcania klucz nr 24. w taką skrzynię o ile dobrze pamiątam wchodzi ok 16 litrów. Gdy wypuścisz olej to nowy zalejesz poprzez korek kontrolny za pomocą lejka i przewodu gumowego. przy okazji sprawdż sobie drożność odpowietrznika skrzyni jest on na górze na wybieraku mozesz go wykręcić i przedmuchać sprężarką. Odnośnie tylnego mostu to należy zalać olejem przekł 80W-140 korek spustowy jest napewno na dole na klucz ampulowy 18mm korek kontrolny jest z tyłu z lewej strony a korek wlewowy na samej górze tak jest w mostach R780 w starszych typach tj 770 korek kontrolny będzie z przodu mostu po lewej stronie. U Ciebie napewno są zwolnice takze nie jestem pewien czy bedzie tak jak Ci opisałem prawdopodobnie masz też korki spustowe w zwolnicach no i niewiem czy typ mostu jest któryś z powyższych ale generalnie w scanii zasada jest podobna.

Autor:  peckiel [ 01 mar 2008, 19:22 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów-Scania 143E 420

dzięki kolego za wytłumaczenie. będę musiał kupić taki olej i filtr i powymieniać. Ja biore oleje z Neste także pewnie tam zakupie. Myślę, ze będą mieli olej o takich parametrach.
Mam jeszcze problem z uszczelniaczem w zwolnicy. Jak trochę pojeźdźiłem zaczą się sączyć olej i pewnie mi zaleje hamulce. Pewnie będzie full roboty z tym.

Autor:  tom [ 02 mar 2008, 16:15 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów-Scania 143E 420

Te wycieki pojawiły się z tych dziur na zewnętrznych piastach ?

Autor:  peckiel [ 02 mar 2008, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów-Scania 143E 420

Trochę z tych dziur i w środku po feldze cieknie lekko.

Autor:  tom [ 02 mar 2008, 20:20 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów-Scania 143E 420

nie wiem na jak to wygląda w moście na zwolnicach u mnie w zwykłym moście R780 jeden uszczelniacz jest w przykręcanym do piasty deklu(wchodzi w niego półoska) wymiana go to 30 min roboty jeśli to nie pomoże to trzeba ściągać całą piastę i wymienić wewnętrzny uszczelniacz. Nie powinno być problemu trzeba pamiętać żeby ściągnać grzechotki z rozpieraków bo automatów się nie cofa chyba że masz grzechotki manualne to nie ma problemu (to tak dla przypomnienia).

Autor:  peckiel [ 02 mar 2008, 22:09 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów-Scania 143E 420

U mnie grzechotki są manualne. Będę musiał pozaglądać. Na razie to ja mało kilometrów zrobiłem. Mam te auto tydzień czasu. Jak zrobię więcej km to pewnie się pokaże.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/