wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
[Daf, 95ATI] Jaki typ skrzyni ? http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=13711 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | andreas [ 04 mar 2008, 11:10 ] |
Tytuł: | [Daf, 95ATI] Jaki typ skrzyni ? |
Witam koledzy ! Taki problem mam w dafie 95 ati-niestety po tabliczce która powinna być po prawej stronie skrzyni w pobliżu przystawki pompy oleju został tylko ślad... czy może mi ktoś podpowiedzieć jaki to może być typ skrzyni?? Układ biegów H -wsteczny +2 połówki+4 główne +po2 połówki na bieg (języczek na gałce ma w środkowym położeniu nadlew z alu) Dodam że chodzi o Dafa 95 ati 95 rok dzięki z góry zainteresowanym... |
Autor: | ego [ 04 mar 2008, 11:27 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
Cytuj: Witam koledzy ! Taki problem mam w dafie 95 ati-niestety po tabliczce która powinna być po prawej stronie skrzyni w pobliżu przystawki pompy oleju został tylko ślad...
A może by zdjęcie gałki dało się zamieścić.B mi intuicja mówi że to klasyczne ZF.
czy może mi ktoś podpowiedzieć jaki to może być typ skrzyni?? Układ biegów H -wsteczny +2 połówki+4 główne +po2 połówki na bieg (języczek na gałce ma w środkowym położeniu nadlew z alu) dzięki z góry zainteresowanym... |
Autor: | andreas [ 04 mar 2008, 12:25 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
Nie kolego to jest fulerka (stara zresztą-3położenia półbiegów przesuwane w poziomie -lewo prawo, bez przebitki jak w zf,bez górnej i dolnej skrzyni...) Na pokrywie wybieraka u górey jest na odlewie taki nr; TF 65292 ale brak tabliczki tylko dziórki po niej a nie sądzę żeto jest typ skrzyni tylko nr odlewu... |
Autor: | ego [ 04 mar 2008, 12:31 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
Trzy położenia zmieniaja sprawę.Nie było o tym mowy poprzednio.Eaton tak miał.Jeździłem z półautomatem,gdzie bieg zmieniało po zdjęciu nogi z gazu i odczekaniu. Auto dla trenujących cierpliwość i powinno byc na receptę od psychologa lub psychiatrę przepisywane |
Autor: | andreas [ 04 mar 2008, 12:50 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
Generalnie się zgadzam. Nie pisałem że są 3 półbiegi bo biegu głównego nie traktuję jako pół-języczekna środku-więc są 2 półbiegi na każdym głównym... Ja mam trochę inny problem zgrzyty przyzmianie głównych biegów. Jak wcisnę do oporu-aż się dzwignia oprze o ten grzybek co wystaje i załącza pneumatykę to zgrzyta tak że się nie da biegu wrzucić... Jak wcisnę tylko do styku dzwigni z grzybkiem to bigi w miarę wchodzą ale nie zawsze... Wysprzęglanie na 2 razy nic nie daje Podobno te skrzynie mają jakiś system wyhamowania wałków tylko jest to różnie zrobione w zależności od typu skrzyni którego nie znam... |
Autor: | ozi1221 [ 04 mar 2008, 15:58 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
skrzynia zsynchronizowana??? tzn. czy trzeba dwa razy wysprzęglać przy zmianie biegów a przy redukcji z przegazówką?? Cztery całe biegi i na każdym 3 połówki?? (0, 1 i 2)? |
Autor: | andreas [ 04 mar 2008, 16:20 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
Zgadza się 4 biegi i 3 położenia połówek j.w. |
Autor: | ego [ 04 mar 2008, 17:47 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
Cytuj: Generalnie się zgadzam. Nie pisałem że są 3 półbiegi bo biegu głównego nie traktuję jako pół-języczekna środku-więc są 2 półbiegi na każdym głównym...
To jest pewnie ten typ "na receptę" O ile pamiętam, to przy zmianie w górę wciska się sprzęgło do połowy, do zetknięcia z tym grzybkiem-ale nie dalej.Za to w dół, to sprzęgło do oporu i na dwa razy.Zaś te nibypołówki wybieralo się wcześniej,potem ujmowało gazu patrząc na obrotomierz.Gdy się zatrzymal, to dodawało gazu i jazda dalej. Tylko nie wcześniej gaz, bo po prostu nie wejdzie i trzeba się zatrzymac by zacząć procedurę od początku Tu potrzebna cierpliwość wlaśnie Powodzenia
Ja mam trochę inny problem zgrzyty przyzmianie głównych biegów. Jak wcisnę do oporu-aż się dzwignia oprze o ten grzybek co wystaje i załącza pneumatykę to zgrzyta tak że się nie da biegu wrzucić... Jak wcisnę tylko do styku dzwigni z grzybkiem to bigi w miarę wchodzą ale nie zawsze... Wysprzęglanie na 2 razy nic nie daje Podobno te skrzynie mają jakiś system wyhamowania wałków tylko jest to różnie zrobione w zależności od typu skrzyni którego nie znam... |
Autor: | andreas [ 04 mar 2008, 20:43 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
To bomba.Jeśli ktoś ma okazję sprawdzić ten typ skrzyni to będę wdzięczny . |
Autor: | andreas [ 06 mar 2008, 14:39 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
Koledzy jeszcze jedno pytanko: na górnej pokrywie wybieraka są 2 czujniki- 1 -od świateł cofania i 2- od położenia luzu. Czy ten nr. 2 może ma jakieś znaczenie dla pracy skrzyni biegów? |
Autor: | ego [ 06 mar 2008, 17:18 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
Cytuj: Koledzy jeszcze jedno pytanko: na górnej pokrywie wybieraka są 2 czujniki- 1 -od świateł cofania i 2- od położenia luzu.
Nie pamiętam jak jest w tej skrzyni, ale oczywiście,ze czujnik połozenia luzu ma znaczenie."Czuwa" -mówiąc najogólniej-by zmiana nastąpiła wylącznie przy rozłączonych kolach zębatych.Ale moze ktoś z kolegów zna tą skrzynię dokadniej
Czy ten nr. 2 może ma jakieś znaczenie dla pracy skrzyni biegów? |
Autor: | andreas [ 06 mar 2008, 17:51 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
No właśnie... Tak się zastanawiam czy to właśnie on nie odpowiada za wychamowanie wałków w momencie zmiany biegu...bo co innego miałby załączać-kontrolkę? Zadna się nie zapala ,nawet nie wiem czy powinna. Może ten włącznik mam skopany? |
Autor: | ego [ 06 mar 2008, 18:29 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
Cytuj: No właśnie... Tak się zastanawiam czy to właśnie on nie odpowiada za wychamowanie wałków w momencie zmiany biegu...bo co innego miałby załączać-kontrolkę? Zadna się nie zapala ,nawet nie wiem czy powinna. Może ten włącznik mam skopany?
Wyłącznik idzie przecież sprawdzić.Choćby kawalkiem przewodu z żarówką.Ja bym to robił bez wyjmowania najpierw.Bywało ,że taki wyłącznik potrafił się wykręcić i wcięcie na przesuwce go nie przełączało.Ale za wyhamowanie wałków to raczej nie będzie odpowiadał.Tutaj się pewnie będzie technika operowania kłaniać.Niestety.. Ale tak podobną skrzynię zapamiętałem
|
Autor: | andreas [ 08 mar 2008, 21:14 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
No cóż dziękuję koledze EGO za pomoc.Jak mnie już naprawdę ten gearbox zirytuje to pozostanie przesiadka na ZF... Temat raczej do zamknięcia bo typu skrzyni nikt nie poda... |
Autor: | ego [ 09 mar 2008, 0:30 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
Mialem z tym dość krótki kontakt.Podobno później zaczeli te skrzynie w wersji synchronizowanej produkować.Zakladając ciągle żejest to ta skrzynia o której myślę.4 razy 3. Po opanowaniu i po równych drogach (w sensie nie po górach) jeździ się z tym wygodnie: po wybraniu ostatniego biegu z przesuwką na samym dole rozpedzamy dalej.Przesuwka jedną pozycję wyżej, po nabraniu prędkości noga z gazu, czekamy aż wskazówka obrotomierza zatrzyma się koło 1000 (na mniej więcej ,bo to zależy od prędkości) wtedy noga na gaz i rozpędzamy.I powtórka. W dół identycznie.I od ok.50 do 85-90 na ostatnim biegu da się jechac nie dotykając sprzęgła.Przy przełączaniu o "cały" bieg w górę sprzęgło tylko do połowy !!! wciskamy i "na raz" .Przy redukowaniu o cały bieg sprzęgło do końca !! i na dwa razy, z przegazówką.Przy nowszych ,synchronizowanych skrzyniach ta operacja stała sie prostsza. Życzę powodzenia! Aaa.. przesuwką można przewidywany "półbieg" wybrać wcześniej, tylko uwaga!! nie wolno wtedy zdjąć nogi z gazu!! Bo przełączy bieg !! |
Autor: | davo76 [ 09 mar 2008, 1:05 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
Ja tam mam drugi samochod na takiej skrzyni Eaton Twin Splitter TS 16612, i jezdze od 2001 roku w sumie to chyba niema lepszej skrzyni tylko nauczyc sie to jest makabra jakas ale pozniej miodzio. I nie trzeba czekac az zmieni na nastepny bieg o polowke, spadek obrotow o 300 trwa gora sekunde (a jesli wcisniemy sprzeglo zmiana jest natychmiast!) a przy redukcji ulamek sekundy. Ruszam ze sprzegla i reszta zmieniam gora dol cale polowki wszystko bez sprzegla niema zadnego problemu nawet mozna przeskakiwac po 3 biegi bez sprzegla, a na ostatnim polozeniu lewarka ciagnie od 40km/h do konca wiec w warunkach drogowych kiedy predkosc nie spadnie ponizej 40 to nie wachlujemy nic lewarkiem tylko 2 poloweczki spliterem i ogien...takze jak ktos mi powie ze ZF jest lepszy to wiadomo ze nie umie jezdzic na fulerze bo akurat mamy tez ZF i jak sie przesiadzie to naprawde sie trzeba nawachlowac a noga to juz odpada kazda nawet polowka-sprzeglo! W gorach samochod z ZF z tym samym silnikiem nie nadazy za fulerem... Wiadomo ze ciezarowka sluzy do plynnej i ekonomicznej jazdy ale jesli ktos bedzie chcial zobaczyc czy na fulerze sie pomalu zmienia biegi to na 15 Trakerze w Krakowie moze sie ze mna skilowac samym koniem |
Autor: | ego [ 09 mar 2008, 1:43 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
To pewnie jest to ta nowsza wersja.Słyszałem,że po unowocześnieniu bardzo sie zmiana biegów poprawila.Ja krótko przed laty jeżdziłem MAN-em z 1994 roku z taka skrzynią.I zgadzam sie w zupelności ,że jeździ się potem fajnie.Ale zanim sie do tego "potem" dojdzie, to trochę trwa No i powiedzialbym,że ta skrzynia świetnie się nadaje do auta rzędu 500 i więcej KM. |
Autor: | andreas [ 09 mar 2008, 11:21 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
Cytuj: To pewnie jest to ta nowsza wersja.Słyszałem,że po unowocześnieniu bardzo sie zmiana biegów poprawila.Ja krótko przed laty jeżdziłem MAN-em z 1994 roku z taka skrzynią.I zgadzam sie w zupelności ,że jeździ się potem fajnie.Ale zanim sie do tego "potem" dojdzie, to trochę trwa No i powiedzialbym,że ta skrzynia świetnie się nadaje do auta rzędu 500 i więcej KM.
Tu się zgadzam w nowszych skrzyniach fuller są synchrony ,a w zależności od liczby biegów jest też tak jak w zf przesuwka górnej skrzyni- niestety nie u mnie...polecam stronkę http://www.eaton.com niestety wśród tych wszystkich skrzyń nie mogłem dopasować mojej-widocznie mają tam tylko opisy nowszych modeli...zresztą gdybym znał ten typ to byłoby łatwiej |
Autor: | ozi1221 [ 09 mar 2008, 22:02 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
Ja dorzuce, że ta amerykańska skrzynia była/jest produkowana do czołgów. fajniutka skrzynka bardzo dobrze się jeździ na takiej skrzynii, ale u mnie nie ma tego "problemu" z wciskaniem sprzęgła do połowy... cały czas u mnie pedał w podłoge Mój brat jeździ nie naciskają sprzęgła wcale przy zmianie biegów... przy ruszaniu tak ale przy zmianie biegów przy odpowiednich obrotach przerzuca się bez sprzęgła... |
Autor: | jarek34 [ 16 mar 2008, 20:19 ] |
Tytuł: | Re: Eaton fuller -jaki to model? |
WITAM! Jak mi podasz ostatnie siedem cyfr numeru ramy to ci powiem dokładnie jaki to typ skrzyni. A co do jazdy z fulerką to cholery można dostać musi ci to pokazać ktoś kto umie na tym jeżdzić u mnie w zakładzie byli tacy eksperci co zaczęli już grzebać w skrzyni bo im zgrzytało a jest gość co umnie tym jeżdzić i przestało zgrzytać. co do wychamowania prędkosci wałków w tej skrzyni są specjalne tarczki ala sprzęgłowe które pracują na mokro i sa odpowiedzialne za wychamowanie tej skrzyni ale proponuję pobrać lekcje jazdy na tej skrzyni. Materiały z budową tej skrzyni posiadam ale tylko z numerem ramy. Pozdro! |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |