Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 lut 2007, 12:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 15:19
Posty: 4
Lokalizacja: wrocław

Witam, bardzo prosze o opinie na temat nowego hamulca silnikowego w DAF XF 105. według informacji producenta jest silniejszy niz dawny DEB

Wydajność hamowania układu hamulca silnikowego jest niezależna od temperatury i zależna od prędkości obrotowej silnika. Im wyższe obroty silnika, tym skuteczniejsze hamowanie. Już wydajność hamowania przy niskich obrotach (od 1300 obr./min) robi wrażenie. Hamulec silnikowy osiąga imponującą siłę hamowania 300 kW przy 1800 obr./min i doskonałą maksymalną moc hamowania 325 kW przy 2100 obr./min.

Obrazek

_________________
DAF XF 105 Nowy standard


Tytuł:
Post Wysłano: 02 lut 2007, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2007, 12:41
Posty: 17

artur daf mialem okazje przejechac sie 105 i powiem ci ze opinia moja jest bardzo pozytywna, moze sila hamowania nie jest tak mocna jak przy zastosowaniu hamulca hydraulicznego, ale przy duzych obciazeniach i zjazdach w granicach 3-4 % daje sobie rade pomagajac czasami pedalem hamulca oczywiscie utrzymujac wysokie obroty silnika co wiaze sie z pelna moca hamulca silnikowego :lol:

_________________
Pozdrawiam Kamil


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 04 lut 2009, 10:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
artur daf mialem okazje przejechac sie 105 i powiem ci ze opinia moja jest bardzo pozytywna, moze sila hamowania nie jest tak mocna jak przy zastosowaniu hamulca hydraulicznego, ale przy duzych obciazeniach i zjazdach w granicach 3-4 % daje sobie rade pomagajac czasami pedalem hamulca oczywiscie utrzymujac wysokie obroty silnika co wiaze sie z pelna moca hamulca silnikowego :lol:
możesz coś więcej powiedzieć o tym hamulcu hydraulicznym, bo dla mnie to nowość.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 08 lut 2009, 21:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Hamulec hydrauliczny to retarder lub intarder.
Zasada dzialania jest taka, ze sila obrotowa jest zamieniana w temperature za pomocą tzw zmiennika. Dziala to mniej wiecej tak: wyobraz sobie ze jeden wiatrak ustawisz na wprost drugiego, po czym wlaczysz pierwszy. Ten drugi zacznie sie krecic prawda? A jesli zatrzymasz go reka, to ten pierwszy napotka wieksze opory w "dmuchaniu".
W retarderze ta wlasciwosc jest powiekszona przez zastosowanie oleju i cisnienia w zmienniku dochodzacego do 8 atmosfer. Olej sie przy hamowaniu bardzo grzeje, dlatego jest chlodzony ciecza chlodzaca silnik (a ta chlodnicą).


Post Wysłano: 10 lut 2009, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sty 2009, 17:02
Posty: 68
GG: 0

jezeli juz to ZWALNIACZ, Retarder nigdy nie był i nie bedzie(prawdopoobnie) hamulcem bo nie jest w stanie zatrzymac pojazdu.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: