wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Zamiana z 3,5t DMC na 5,2t DMC http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=14407 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mr.X [ 12 kwie 2008, 17:09 ] |
Tytuł: | Zamiana z 3,5t DMC na 5,2t DMC |
Witam. Mamy na firmie Iveco 50C18, któe obecnie ma w dowodzie wbite 3490kg DMC i ładownosci 565kg i chcielibyśmy jednak to zmienić, bo samochód wozi o duzo za dużo Auto na chwile obecną nie posiada tachografu. I teraz pytania: 1. Czy montując tachograf, można wykrecić stary, tarczowy z innego busa, w którym jest nie używany i zamontować oraz zalegalizować w tym Iveco? Czy koniecznie musi być cyfrowy? 2. Samochód będzie miał fabrycznie montowane miechy powietrzne na tylnej osi. Czy w związku z tym jest możliwe zwiększenie ładowności w dowodzie? 3. DMC samochodu wzrośnie powyżej 3,5t, ale nie przekroczy 7,5t. Czy potrzebna jets mu winieta? Jeśłi tak, to jak w przeliczeniu wychodzi opłata za dobową? I gdzie w ogóle w internecie można znaleźć aktualny taryfikator opłat za winiety dla wszystkich rodzajów samochodów? Silnik Euro 4 4. Autko będzie latać w niezarobkowym przewozie rzeczy, więc również potrzebuje wozić ze sobą ten wypis z zaświadczenia? |
Autor: | SIOJU [ 13 kwie 2008, 12:06 ] |
Tytuł: | Re: Zamiana z 3,5t DMC na 5,2t DMC |
Kolego wydaje mi się, że musicie założyć tacho cyfrowe. Napewno, natomiast winietę należy mieć jeśłi łączna masa(wraz z przyczepą) dmc przekracza 3,5 tony. Klasa euro silnika w winietach chyba kończy się na EURO 2 i wyżej. W waszym przypadku to roczna do 12 t dmc kosztowałby chyba 400 zł. Jeśli chodzi o zmianę dmc samochodu, to chyba powinniście zapytać w powiecie w wydziale komunikacju. Jeśłi takie coś dopuszczają, to pewnie trzeba będzie zacząć od badania techniczego w stacji diagnostycznej. |
Autor: | kay7 [ 13 kwie 2008, 12:17 ] |
Tytuł: | Re: Zamiana z 3,5t DMC na 5,2t DMC |
ja tez w mam pytanko? Smigam Iveco Daily (nie pamietam teraz jaki model) max paka pod pladneka i podwojna kabina, auto bylo sprowadzone z niemiec chyba i zarejestrowane do 3,5t, Fabrycznie ma cyfrowe tacho, jest mozna na niego sporo zaladowac bez widocznego uginania sie chociaz w papierach pewnie ma z jakes kilkaset kilo tylko. Czy jest mozliwosc przerejestrowania go powzyej 3,5t dmc? Wydaje mi sie ze poza granicami Polski tak wlasnie bylo no bo po co komu w dostawczaku np. cyfrowe tacho? |
Autor: | Mr.X [ 13 kwie 2008, 14:12 ] |
Tytuł: | Re: Zamiana z 3,5t DMC na 5,2t DMC |
Cytuj: ja tez w mam pytanko? Smigam Iveco Daily (nie pamietam teraz jaki model) max paka pod pladneka i podwojna kabina, auto bylo sprowadzone z niemiec chyba i zarejestrowane do 3,5t,
Fabrycznie ma cyfrowe tacho, jest mozna na niego sporo zaladowac bez widocznego uginania sie chociaz w papierach pewnie ma z jakes kilkaset kilo tylko. Czy jest mozliwosc przerejestrowania go powzyej 3,5t dmc? Wydaje mi sie ze poza granicami Polski tak wlasnie bylo no bo po co komu w dostawczaku np. cyfrowe tacho? możliwosć jest. Tak jak napisał kolega wyżej. Znalazłem w internecie specyfikacje dla tego modelu i znalazłem, że DMC po zsumowaniu nacisków osi, zabudowy może mieź max 5,2t. Tylko własnie przed zrobieniem takiego tricku zadałem 4 pytania i maja mi one ułatwić podjęcie decyzji, czy przerabiać, czy sprzedać i kupić solo 7,5t z tachem analogowym. Bo wychodzi na to, że bardziej będzie się to opłacać, skoro winieta kończy się euro 2 . Za powiedzmy mniej-więcej te same pieniążki, mogę wywieźć więcej towaru. Powiem, ze firma, gdy kupowała ten samochód, kierowała sie argumentem, że samochód będzie woził jedynie towar długi i lekki, a suma sumarum wozi i długi i krótki i bardzo cieżki. Dlatego chcąc uniknąć nieprzyjemności zaczynamy się zastanwiać nad przerobieniem tego auta na DMC 5,2t lub sprzedaż i zakup solówki. |
Autor: | Mr.X [ 14 kwie 2008, 17:45 ] |
Tytuł: | Re: Zamiana z 3,5t DMC na 5,2t DMC |
Byłem dzisiaj badać sprawę z całą tą zamianą i powiedziano mi, ze jest to niemożliwe. DMC wbite raz, jest nietykalne. Także temacik do zamknięcia. Okazało się również, że montując miechy powietrzne na tylnej osi w serwisie Iveco tracę gwarancję - lekka paranoja moim zdaniem |
Autor: | ego [ 14 kwie 2008, 20:26 ] |
Tytuł: | Re: Zamiana z 3,5t DMC na 5,2t DMC |
Cytuj: Byłem dzisiaj badać sprawę z całą tą zamianą i powiedziano mi, ze jest to niemożliwe. DMC wbite raz, jest nietykalne. Także temacik do zamknięcia. Okazało się również, że montując miechy powietrzne na tylnej osi w serwisie Iveco tracę gwarancję - lekka paranoja moim zdaniem
DMC określa producent w świadectwie homologacji.Tak jak płeć przy narodzeniu
|
Autor: | SIOJU [ 16 kwie 2008, 21:42 ] |
Tytuł: | Re: Zamiana z 3,5t DMC na 5,2t DMC |
Myślę, że ze sprzedaniem autka z zaniżonym dmc do 3,5t nie powinno być problemu. Sporo ludzi szuka takiego samochodu żeby nie ładować tacho, jeździć na B kategorii. Szczególnie szukają ich kurierzy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |