a ze tak sie z ciekawosci podpytam: jestes kierowca czy pr
ób
ujesz to naprawic ?
Skrzynia z comfort shiftem nie jest jakims skomplikowanym wynalazkiem jednak trzeba miec jakis rozeznanie w tym temacie i prawdopodobnie bez serwisu lub goscia, ktory sie na tym zna nic nie poradzisz.
Biegi, kotre wymieniles czyli R,1,4,6 sa to biegi, ktore aby wlaczyc wybierak musi ruszyc do przodu. I w druga strone - aby wylaczyc ktorys z tych biegow wybierak musi ruszyc do tylu.
Od ruchow wybieraka sa poszczegolne zawory elektromagnetyczne, a od potwierdzenia polozenia wybieraka tzw czujnik halla. Zawory elektromagnetyczne puszczaja powietrze na poszeczegolne silowniki ruchow wybieraka. Jezeli ktorys z biegow nie wejdzie prawidlowo, albo nie wyjdzie prawidlowo joystick zostaje blokowany. Przy diagnostyce trzeba najlepiej dwoch ludzi tzn operatora magicznej galki w srodku i drugiego ktory obserwuje co sie dzieje na skrzyni.
A przypadki sa takie ze albo gnija zlacza,albo gnija przewody, albo padaja czujniki, albo padaja zawory elektromagnetyczne, albo uszczelnienia na wybieraku. Przy duzych przebiegach nieraz cos sie dzieje w samej skrzyni.
Jezeli odczytalbys kody bledow to mozna jeszcze cos pomyslec, ale radze sie za to nie brac bo raczej nic z tego nie wyjdzie.