wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Volvo FM 2008
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=15970
Strona 1 z 1

Autor:  Jacek [ 01 sie 2008, 18:32 ]
Tytuł:  Volvo FM 2008

Nowe Volvo FM

Obrazek

Cysterny, śmieciarki, pojazdy dystrybucyjne, pojazdy budowlane lub pojazdy długodystansowe. Volvo FM to koń pociągowy, zaprojektowany z myślą o szerokim zakresie zastosowań. Dzięki niskim kosztom eksploatacji i wytrzymałemu, ale lekkiemu podwoziu, pojazd ten jest trwały i niezawodny, jak żaden inny samochód ciężarowy. A bogata gama układów napędowych pozwala dostosować Volvo FM do konkretnych zadań transportowych. Volvo FM pokazuje, czym według nas jest uniwersalność.

Stworzony do wydajnej pracy

■ Rozstaw osi od 3 do 6,7 m
■ Ciągnik siodłowy lub podwozie samochodu ciężarowego
■ Silnik D9B: 300, 340 lub 380 KM
■ Silnik D11B: 390 lub 430 KM (tylko ciągniki siodłowe 4x2 i 6x2)
■ Silnik D13A: 360, 400, 440 lub 480 KM
■ Silnik D13B: 360, 400 lub 440 KM
■ Oszczędność
■ Bezpieczeństwo
■ Kilka wygodnych kabin

Nowy silnik D11B

Silnik D11B charakteryzuje się niską emisją zarówno spalin, jak i hałasu. Wykorzystuje platformę konstrukcyjną wspólną z silnikami D13, D16 i D9. Spełnia normy emisji spalin Euro 4 i Euro 5. W Volvo FM jest dostępny w wariantach o mocy 390 i 430 KM.

Główne cechy:
■ Maksymalny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych.
■ Niskie zużycie paliwa.
■ Elektroniczny układ sterowania (EMS)
■ Hamulec silnikowy o wyjątkowo wysokiej skuteczności (opcja).
■ Zamknięty układ odpowietrzania skrzyni korbowej (opcja).

Typ:
D11B 390, EU4 SCR / EU5 SCR.
D11B 430, EU4 SCR / EU5 SCR.
Moc maks.: 430KM (319kW) / 390KM (287kW) przy 1800-1900 obr/min.
Maks. moment obrotowy: 430KM - 2100 Nm przy 1100-1300 obr/min. / 390KM - 1880 Nm przy 1000-1400 obr/min.
Maks. prędkość obrotowa: 2100 obr/min.
liczba cylindrów: 6.
Średnica cylindra:123 mm.
Skok tłoka: 152 mm.
Pojemność skokowa: 10,8 dm3.
Moc hamulca wydechowego (EPG): 160 kW (2400 obr/min).
Moc hamulca silnikowego (WEB): 290 kW (2400 obr/min).
Ekonomiczny zakres prędkości: 1050-1500 obr/min.
Optymalny zakres prędkości: 1200-1350 obr/min.
Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 650 Nm - standard, 1000 Nm - opcja.
Objętość oleju przy wymianie: 36L.
Liczba filtrów oleju: 2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy.
Masa (bez oleju): ok. 980 kg.



(c) http://www.volvotrucks.pl ; czasopismo "kierunek Volvo"

Autor:  MAN F8 19.361 [ 01 sie 2008, 21:37 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM 2008

Jakoś model FM w konfiguracji ciagnika siodłowego w Polsce nie sprzedaje się rewelacyjnie a szkoda, bo jak widać ma sporo zastosowań. Z nową kabiną może sprzedaż wzrośnie, szkoda tylko, że nie zmienili lamp na inne :wink:

Autor:  Borek [ 02 sie 2008, 16:20 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM 2008

Cytuj:
Jakoś model FM w konfiguracji ciagnika siodłowego w Polsce nie sprzedaje się rewelacyjnie a szkoda
z tego co zaobserwowalem to sporo fm jezdzi pod cysterkami glownie flota orlen oraz klacska (chyba dobrze napisalem :)) model fm jest rowniez bardzo popularny jako czterooska pod wywrtoem.

Autor:  Igor [ 02 sie 2008, 16:36 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM 2008

Ale nie jest tak popularny jak na przykład w Holandii, czy Belgii, gdzie ciągniki Volvo Fm wykorzystywane są do ciągnięcia naczep chłodni, izoterm czy silosów w transporcie krajowym (choć w przypadku silosów nawet w międzynarodowym).

Dziwi mnie natomiast to, że Volvo pokusiło się o "założenie" wyższego dachu (LXL), ale nie zmieniło maski i świateł na te nowe, pochodzące z odświeżonego FH.

Autor:  Bajzel [ 02 sie 2008, 16:40 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM 2008

Cytuj:
Dziwi mnie natomiast to, że Volvo pokusiło się o "założenie" wyższego dachu (LXL), ale nie zmieniło maski i świateł na te nowe, pochodzące z odświeżonego FH.
Myślę, że to kwestia czasu, a Volvo po prostu chcę wypromować póki co jak najmocniej swojego flagowego 'potwora', czyli FH16 i ciężarówkę między narodową, czyli FH, bo to na nich głównie opiera się szwedzki koncern ;)

Autor:  Levuss [ 02 sie 2008, 18:35 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM 2008

Cytuj:
Cytuj:
Dziwi mnie natomiast to, że Volvo pokusiło się o "założenie" wyższego dachu (LXL), ale nie zmieniło maski i świateł na te nowe, pochodzące z odświeżonego FH.
Myślę, że to kwestia czasu, a Volvo po prostu chcę wypromować póki co jak najmocniej swojego flagowego 'potwora', czyli FH16 i ciężarówkę między narodową, czyli FH, bo to na nich głównie opiera się szwedzki koncern ;)
Myślę dokładnie tak samo. FM zachowało praktycznie stary, dobrze nam znamy styl i dobrze :D.

Autor:  Igor [ 02 sie 2008, 21:17 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM 2008

Tak, to jest proste, że w najbliższej przyszłości FM doczeka się elementów z większego brata, ale chodzi mi o coś innego. Volvo wprowadza wersję FM 2008, w której montowane będą nowe silniki, jest nowy rodzaj kabiny i blenda przeciwsłoneczna jest taka jak w nowym FH.

Czy to nie oznacza, że w najbliższym czasie FM pozostanie takie jakie jest?

Autor:  Bono29 [ 02 sie 2008, 21:25 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM 2008

Mi zawsze FM się podobało, teraz również.

Mam takie pytanie
Cytuj:
■ Silnik D13A: 360, 400, 440 lub 480 KM
■ Silnik D13B: 360, 400 lub 440 KM
Czym one się różnią (poza mocami)?

Autor:  Łukaszz [ 02 sie 2008, 22:19 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM 2008

Cytuj:
Mam takie pytanie
Cytuj:
■ Silnik D13A: 360, 400, 440 lub 480 KM
■ Silnik D13B: 360, 400 lub 440 KM
Czym one się różnią (poza mocami)?
W silnikach D13A zastosowano technologię oczyszczania spalin SCR (z dodatkowym mocznikiem), natomiast w D13B mamy technologię EGR (bez dodatkowego mocznika). Ponadto D13A spełnia zarówno normę Euro4 jak i Euro5, a D13B tylko Euro4. Tak to można opisać w krótkim skrócie. :mrgreen:

Autor:  Levuss [ 03 sie 2008, 11:46 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM 2008

Cytuj:
Cytuj:
Mam takie pytanie
Cytuj:
■ Silnik D13A: 360, 400, 440 lub 480 KM
■ Silnik D13B: 360, 400 lub 440 KM
Czym one się różnią (poza mocami)?
W silnikach D13A zastosowano technologię oczyszczania spalin SCR (z dodatkowym mocznikiem), natomiast w D13B mamy technologię EGR (bez dodatkowego mocznika). Ponadto D13A spełnia zarówno normę Euro4 jak i Euro5, a D13B tylko Euro4. Tak to można opisać w krótkim skrócie. :mrgreen:
Otóż to :D najprościej mówiąc. Zapewne już niedługo pod maski nowego FM trafią nowe motory.

Autor:  gka3 [ 09 sie 2010, 12:56 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM 2008

D13A nie ma SRC czyli AdBlue i EGR
D13B ma SRC czyli AdBlue

Autor:  Mariuszz [ 10 sie 2010, 18:02 ]
Tytuł:  Re: Volvo FM 2008

Cytuj:
D13A nie ma SRC czyli AdBlue i EGR
D13B ma SRC czyli AdBlue
Chyba raczej: SCR :wink:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/