wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
[Scania, 4] Kilka pytań http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=16316 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | xsyniu [ 24 sie 2008, 22:26 ] |
Tytuł: | [Scania, 4] Kilka pytań |
witam kilka dni temu przyprowadziłem scanie 124 420koni 98rok mam kilka pytań: czy kupno na pompo wtryskach to był to dobry wybór? kabina wali na dziurach co z tym zrobić czy to wybite tulejki ?(jest spory luz na tulejkach ) i lecące powietrze z zaworu od regulacji powietrza w poduszkach od kabiny jak sie obsługiwać nastawnikiem webasta ? scania healter co nim można sterować ? po co jest on wyjmowany ? czy działa na odległość ? czy jak mam centralny zamek to powiniem być do tego pilot od alarmu do zamykania ? bo przy kluczykach jest wisiorek po pilocie czemu jak przekręcam kluczyk w drzwiach to sie nie zamykają ? jest ten charakterystyczny odgłos zamykania ale sie nie zamyka ;/ a się zamykało czy odłączenie akumulatora załatwi ten problem ? czym pomalować rame żeby była już wieczna ? (nie do końca) i od czego są przyciski; TC takie cos Ooo 3 takie kółeczka i 1 pierwsze wyżej taki tłumik jeden w nawiasach a 2 jak leci dymek i od czego jest taki guzik alert czy cos jak sie go wcisnie to taki alarm z glosnikow leci i przestaje co zrobić żeby świeciły górne halogeny ? i te wszystkie przyciski od DIAGNOSTIC proszę o odp bo do tej pory śmigałem 113 a tam takich bajerów nie było jak cos mi sie przypomni to dopisze za bardzo nie wiedziałem w którym dziale ale myślę ze ten jest odpowiedni |
Autor: | Bajzel [ 26 sie 2008, 21:12 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań co do Scanii 124 420 98 r |
Kupno na pompo-wtryskach to dobry wybór imo. Klawisz TC to kontrola trakcji, jeśli go klikniesz (opisany jest jako OFF) kontrola się wyłączy i samochód będzie bardziej podatny na poślizgi. Aby halogeny działały musisz je podłączyć, np. pod światła drogowe |
Autor: | xsyniu [ 27 sie 2008, 10:15 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań co do Scanii 124 420 98 r |
dzieki za odpowiedz i pomoc tyle ludzi jezdzi scaniami a nikt nic nie chce pomóc |
Autor: | Oporniczek [ 27 sie 2008, 22:06 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań co do Scanii 124 420 98 r |
taki tłumik jeden w nawiasach a 2 jak leci dymek - (hamulec wydechowy - tzw. górski działa podczas jazdy przy lekkim naciskaniu pedału ham. zasadniczego, a ten drugi z dymkiem, to jest ogranicznik białego dymu. Działa przy rozruchu zimnego silnika i zaciągniętym hamulcu postojowym. od czego jest taki guzik alert czy cos jak sie go wcisnie to taki alarm z glosnikow leci i przestaje -Alert, to takie pomysłowe urządzenie, które można uruchomić podczas jazdy nocą. Co jakiś nieregularny czas wydaje dźwięki w głośnikach nie pozwala usnąć kierowcy (przynajmniej takie ma spełniać zadanie) co zrobić żeby świeciły górne halogeny ? -Z lewej strony deski jest odpowiedni przycisk. Światła działają razem z drogowymi. i te wszystkie przyciski od DIAGNOSTIC Trzeba mieć rozpiskę do odczytania kodów migowych aby zrozumieć, co się pod nimi kryje. czemu jak przekręcam kluczyk w drzwiach to sie nie zamykają ? jest ten charakterystyczny odgłos Najczęściej łamią się przewody w gumowych przelotkach drzwi - trzeba sprawdzić. |
Autor: | VeRay [ 21 lut 2010, 15:47 ] |
Tytuł: | Re: [Scania, 4] Kilka pytań |
witam podepne sie pod temat: Jak sie obsluguje webasto w scani? mam 2 piloty wyjmowane ze sciany wiem jak ustawic temperarure i jak wlaczyc ale dlaczego jak go wlacze to mruga napis Heat i webasto startuje tylko od strony kierowcy wciaga powietrze a od pasazera je wydmuchuje cieple pochodzi z 2 minuty potem stopniowo zwalnia i po pewnym czasi chodzi tak cichutko ze prawie go nie slychac. pomozcie jak mam to ustawic. i zaswiecila mi sie kontrolka od retardera na desce rozdzelczej( retarder dzila tylko był wyjmowany jak naprawialismy sprzegło) czy trzeba to jakos skasowac? no i kontrolka od hamulcow mi sie swiecie tez je wymienilem, jak moge skasowac te bledy? |
Autor: | mariuszduzy [ 21 lut 2010, 17:42 ] |
Tytuł: | Re: [Scania, 4] Kilka pytań |
1 Start and switch off the engine to initiate a shutdown test. Wait until the indicator lamp goes out. 2 Press and hold the diagnostics switch in the depressed position. 3 Turn the starter key to the drive position and wait for at least 3 seconds. Resetting is now completed. 4 Start the engine and check that the indicator lamp goes out. 5 Press the diagnostics switch. The fault code memory should be empty, i.e. it should give one long flash. Kasowanie błędów tylko niech ktoś to przetłumaczy na polski bo ja nie jarze angieslkiego. Instrukcja w skrócie : wciśnij guzik test i trzymając włącz zapłon po 3 s puść guzik uruchom silnik i sprawdz znowu błędy |
Autor: | wojtas949 [ 21 lut 2010, 21:52 ] |
Tytuł: | Re: [Scania, 4] Kilka pytań |
kolego ,gdzie znajduje się przycisk alert? |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 21 lut 2010, 22:33 ] |
Tytuł: | Re: [Scania, 4] Kilka pytań |
Cytuj: kolego ,gdzie znajduje się przycisk alert?
Górny panel, pomiedzy radiem a schowkiem, tam gdzie oświetlenie wnetrza.
|
Autor: | wojtas949 [ 21 lut 2010, 22:36 ] |
Tytuł: | Re: [Scania, 4] Kilka pytań |
kurcze u nie tego nie ma [ scania 4 460 2001] |
Autor: | lysy3 [ 26 lis 2010, 18:16 ] |
Tytuł: | Re: [Scania, 4] Kilka pytań |
mam takie pytanie TC to jest inaczej blokada mostu? bo kolega Bajzel napisał ze to kontrola trakcji a według mnie to są zupełnie inne rzeczy liczę na odp |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 26 lis 2010, 20:56 ] |
Tytuł: | Re: [Scania, 4] Kilka pytań |
Cytuj: mam takie pytanie TC to jest inaczej blokada mostu?
Blokada mostu to blokada, nic innego wyłącznik z prawej strony kierownicy z zabezpieczeniem.bo kolega Bajzel napisał ze to kontrola trakcji a według mnie to są zupełnie inne rzeczy liczę na odp TC to rzeczywiście kontrola trakcji, (lub ASR jak kto woli), ujmuje ona "gaz" gdy koła napędowe tracą przyczepność podczas rozpędzania, można to wyłączyć klawiszem TC/OFF wtedy miga na desce kontrolka TC. Ot cała filozofia |
Autor: | lysy3 [ 26 lis 2010, 21:24 ] |
Tytuł: | Re: [Scania, 4] Kilka pytań |
Cytuj: Cytuj: mam takie pytanie TC to jest inaczej blokada mostu?
Blokada mostu to blokada, nic innego wyłącznik z prawej strony kierownicy z zabezpieczeniem.bo kolega Bajzel napisał ze to kontrola trakcji a według mnie to są zupełnie inne rzeczy liczę na odp TC to rzeczywiście kontrola trakcji, (lub ASR jak kto woli), ujmuje ona "gaz" gdy koła napędowe tracą przyczepność podczas rozpędzania, można to wyłączyć klawiszem TC/OFF wtedy miga na desce kontrolka TC. Ot cała filozofia a czy jest taka możliwość ze nie mam tego wyłącznika? za odp wielkie dzięki |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 26 lis 2010, 23:48 ] |
Tytuł: | Re: [Scania, 4] Kilka pytań |
Łala: Zdarzają się pojazdy bez blokady mechanizmu różnicowego. TC także nie zawsze występuje. |
Autor: | lysy3 [ 26 lis 2010, 23:53 ] |
Tytuł: | Re: [Scania, 4] Kilka pytań |
ok dzięki wielkie wiec w mojej scanii nie ma blokady;/ tylko jest TC a wg was co jest lepsze przy ruszaniu zima?pewnie blokada mostu? a jak to możliwe ze w ciężarowce może nie być blokady mostu?;/ |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 27 lis 2010, 0:03 ] |
Tytuł: | Re: [Scania, 4] Kilka pytań |
Cytuj: ok dzięki wielkie
Blokada to blokada tego nic nie zastąpi.wiec w mojej scanii nie ma blokady;/ tylko jest TC a wg was co jest lepsze przy ruszaniu zima?pewnie blokada mostu? a jak to możliwe ze w ciężarowce może nie być blokady mostu?;/ Po prostu klient przy zamówieniu nowego autka nie wziął blokady bo to zawsze trochę taniej , a często zdarza się to w autach z benelux-a |
Autor: | lysy3 [ 27 lis 2010, 0:28 ] |
Tytuł: | Re: [Scania, 4] Kilka pytań |
a macie jakieś sposoby żeby sobie poradzić zima bez blokady mostu? a czy przy ruszaniu zimą jak włączę TC to coś da rade czy raczej nie? |
Autor: | użytkownik usunięty [ 27 lis 2010, 8:23 ] |
Tytuł: | Re: [Scania, 4] Kilka pytań |
Cytuj: a macie jakieś sposoby żeby sobie poradzić zima bez blokady mostu?
Bez blokady... Jedynie to sypnięcie żwiru, piachu pod kręcące się w miejscu koło. Wyłączenie T-C (bo domyślnie jest ono cały czas włączone) na niewiele się zda, może nawet pogmatwać sprawę.a czy przy ruszaniu zimą jak włączę TC to coś da rade czy raczej nie? A tak, jak Grzesiek Ci pisał, T-C tylko "odejmuje gazu" podczas wychwycenia poślizgu jednego z kół napędowych podczas przyspieszania. Bardziej rozbudowane systemy dodatkowo, gdy nie pomoże "ujęcie" gazu przyhamowują lekko kręcące się koło celem eliminacji poślizgu. A blokada to blokada. Zawsze to większe szanse na "wykopanie się" samemu z opresji, ale przed ruszaniem na włączonej blokadzie wyłącz T-C (Traction Control) |
Autor: | copa [ 17 sty 2013, 20:38 ] |
Tytuł: | Re: [Scania, 4] Kilka pytań |
Odnośnie TC. Włączam blokadę bujam pod górkę (TC wyłączone) i nagle ujmuje obroty. Gdzie szukać problemu? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |