wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
[Man, TGA] Regulacja hamulców http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=16835 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Hanns [ 28 wrz 2008, 0:29 ] |
Tytuł: | [Man, TGA] Regulacja hamulców |
Witam Szukam pomocy w wyregulowaniu hamulców traczowych na tylnej osi w TGA. Wiem, że są dwa elementy regulacyjne w siłowniku, no i oczywiście komputer do klaibracji. Czy ktoś zna całą procedurę regulacji klocków hamulcowych. Obecnie objaw: na prawej stronie grubość ok 2 cm. prawie nic nie zurzyte, na lewej stronie ponad połowa zurzycia. Pozdrwiam wszystkich i zgóry dziękuję. PS Many TGA to może fajne truck-i ale niezawodnością do F-2000 im daleko. Chetnie kupię ostatnią czwórkę F-2000 |
Autor: | MAN [ 28 wrz 2008, 7:40 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja hamulców TGA |
W TGA przedni i tylni zacisk hamulcowy jest taki sam tylko odwrotnie przykręcony. Na siłowniku nic nie regulujesz tylko trzeba znaleźć zaślepkę na zacisku koło siłownika. potem bierzesz klucz nasadowy 10 najlepiej sześciokątny bo ta śruba od regulacji lubi się robić okrągła. Jest mały haczyk przy ręcznej regulacji w jednym zacisku kręci się w prawo aby zmniejszyć luz między klockiem a tłoczkami a w drugim w lewo. Być może nie działa już samoregulacja. Jaki jest odstęp klocka od tłoczków w jednym i drugim kole. Zaciski hamulcowe są takie same jak w F2000 i TGA różnią się tylko czujnikiem zużycia okładzin w F2000 czujnik jest w klockach a w TGA jest zamontowany w zacisku hamulcowym. |
Autor: | Hanns [ 08 paź 2008, 17:36 ] |
Tytuł: | Re: [Man, TGA] Regulacja hamulców |
Dzięki za podpowiedź w piątek sie za to zabieram, zobaczymy, a może znasz prodedurę ustawiania na komuterze w TGA wiem że kiedyś udalo się mi wejść w diagnozę klocków i mogłem procentowo określić stan założonych nowych klocków lewa strona 100% i prawa 100% a teraz zachodzę i nie pamiętam jak to się robiło Pozdrawiam |
Autor: | MAN [ 08 paź 2008, 19:23 ] |
Tytuł: | Re: [Man, TGA] Regulacja hamulców |
Z komputerem ci nie pomogę ale gdzieś w diagnostyce obok sprawdzania poziomu oleju to chyba było. Co do regulacji hamulców pamiętaj o tym aby hamulec ręczny zwolnić i musi być cisnienie w układzie pneumtycznym inaczej nie ruszysz tej śruby regulującej hamulce |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |