wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
[Ogólne] Różne rozmiary opon na osiach http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=18357 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mieciu [ 12 sty 2009, 0:31 ] |
Tytuł: | [Ogólne] Różne rozmiary opon na osiach |
Witam! Wlasciwie to niejestem przekonany czy post zamiesciłem w dobrym dziale ale spróbujemy Kwestia jest taka ze mam obecnie opony o rozmiarze 315/70(wszystkie) natomiast chcialbym je stopniowo wymienic na wieksze-315/80 i zaczac od przednich , tylnie dopiero gdy sie zedra... Czy tak mozna -co na to litera prawa i praktyka???(ciagnik Scania 124) |
Autor: | ego [ 12 sty 2009, 0:41 ] |
Tytuł: | Re: [Ogolnie] Rózne rozmiary opon na osiach |
Litera prawa nie będzie do tego nic miała. Poza koniecznością ponownej legalizacji tachografu. No i zależy co na to silnik w temacie przełożenia w tylnym moście powie.Czy wystarczy mu mocy. Trzeba się liczyć także z wyższym siodłem czyli niższą wysokością wewnętrzną naczepy. |
Autor: | AdekS [ 12 sty 2009, 15:45 ] |
Tytuł: | Re: [Ogolnie] Rózne rozmiary opon na osiach |
Jeżeli z przodu założysz większe gumy, nie będzie to żadne 'łamanie prawa'. Co do praktyki, to mówią że po przejściu na większe opony wygodniej się jeździ. Choć nie wiem co na to TC w Scanii.. |
Autor: | Peres [ 12 sty 2009, 21:19 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Różne rozmiary opon na osiach |
Zmiana z 70tek na 80tki nie powinna się odbić na mocy itp. Aż takiej dużej różnicy nie ma... Więc problemu nie powinno być. Chyba, że na osi napędowej też chcesz wymieniać po dwie |
Autor: | badys [ 13 sty 2009, 1:40 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Różne rozmiary opon na osiach |
jak wymienisz na ciągnącej wzrośnie ci prędkość z 90km/h do 98km/h przy czym licznik i tacho będzie rysować 90, i kolejna sprawa trasy będą krótsze na każdym tysiącu km o 80 km |
Autor: | Peres [ 13 sty 2009, 23:28 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Różne rozmiary opon na osiach |
Cytuj: jak wymienisz na ciągnącej wzrośnie ci prędkość z 90km/h do 98km/h przy czym licznik i tacho będzie rysować 90, i kolejna sprawa trasy będą krótsze na każdym tysiącu km o 80 km
I kolejna sprawa, wzrośnie spalanie... Jak już mówiłem, aż takiej dużej różnicy nie powinno być... |
Autor: | AdekS [ 13 sty 2009, 23:32 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Różne rozmiary opon na osiach |
Wszyscy piszecie o prędkości, mocy itd. lecz nadal nikt nie odpowiedział na pytanie: czy TC w Scani na to pozwoli..? |
Autor: | badys [ 14 sty 2009, 1:30 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Różne rozmiary opon na osiach |
EDC pozwoli, miałem taką scanie gdzie właśnie taki numer był zrobiony, po legalizacji tacho. Śmigałem wtedy z owocem, non stop pedał w podłodze firma z cyklu latające tarczki, auto szło pięknie, szybsi byli tylko Holendrzy z kwiatami ale oni mieli w przeciwieństwie do mnie lekko i kaganiec na 100 ustawiony. spalanie pod chłodnią wynosiło 35-45l/100km |
Autor: | Mieciu [ 17 sty 2009, 22:48 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Różne rozmiary opon na osiach |
Czyli postanowione-czas wykonac |
Autor: | Mieciu [ 12 lut 2009, 23:43 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Różne rozmiary opon na osiach |
Konczac temat powiem ze zalozylem na przod 315/80 natomiast na tyle nadal 315/70 i jest OK. Jesli chodzi o ABSy i cale ustrojstwo z nimi zwiazane to pierwsze pareset metrow "palila sie" lampka kontroli trakcji po czym komputer chyba sie przyzwyczail do tego i dalej juz wszystko normalnie. |
Autor: | szop [ 13 lut 2009, 21:03 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Różne rozmiary opon na osiach |
Pamietam swego czasu sporo firm ze slaska i opolszczyzny bralo volva FH12 w takiej konfiguracji ze z przodu profil 80, z tylu 70, przez to zestawy byly nizsze, mniejsze opory powietrza czyli mniej palilo, zadne ABS itp nie swirowaly.... |
Autor: | Maderfaker [ 14 lut 2009, 11:50 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Różne rozmiary opon na osiach |
Co do 80tek na przod to zaden problem, sam widzisz bo zmieniles. Ale co do zmiany na ciagnacej to szkoda zachodu, w niczym Ci to nie pomoze, a jak pisali koledzy tacho bedzie glupoty rysowac, kilometrow nie bedzie dobijac, samochod oslabnie (tzn zmieni sie przelozenie i objawy beda jak by slabszy byl). Ja jezdze pod wywrotkami na 70tkach i jest ok, wiec pod plandeka tym bardziej. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |