wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Transport stopów odlewniczych w stanie ciekłym http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19569 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | IgorJG [ 21 mar 2009, 19:02 ] |
Tytuł: | Transport stopów odlewniczych w stanie ciekłym |
Witam Czy słyszeliscie może kiedyś o transporcie stopów odlewniczych w stanie ciekłym? Konkretnie mam na myśli transport stopów odlewniczych z Toyoty (Wałbrzych) do Toyoty w Jelczu-Laskowice. pozdrawiam |
Autor: | Rachuba [ 22 mar 2009, 22:21 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
Ja osobiscie sie przyznam ze pierwsze slysze o tym. Ale w cieklym stanie to musial by byc rozgrzany do dosc wysokiej temperatury. |
Autor: | GRZEGORZ [ 22 mar 2009, 22:25 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
Może jak czekoladkę? w takich dużych termosach? |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 22 mar 2009, 22:27 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
Cytuj: Ale w cieklym stanie to musial by byc rozgrzany do dosc wysokiej temperatury.
I tu pojawia się kwestia jak utrzymać odpowiednią temperaturę, aby utrzymać ładunek w stanie ciekłym.
|
Autor: | Rachuba [ 22 mar 2009, 22:56 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
Wiem ze np ogrzewa sie cysterny przez poprowadzenie spalin do okola zeby cieple spaliny ogrzewaly do okola cysterne tak jest np w szambowozach ( tych co szambo wybieraja zeby kupa nie zamarzla w zime |
Autor: | eRKaZet [ 22 mar 2009, 22:57 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
Cytuj: Wiem ze np ogrzewa sie cysterny przez poprowadzenie spalin do okola zeby cieple spaliny ogrzewaly do okola cysterne tak jest np w szambowozach ( tych co szambo wybieraja zeby kupa nie zamarzla w zime Mój ojciec 6 lat jeździł samochodem asenizacyjnym i nigdy nie było takiego ogrzewania, zresztą to nie potrzebne, skoro do wylewu jest nie więcej niż 35km.
|
Autor: | Peres [ 22 mar 2009, 22:58 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
No ale tutaj taka temperatura nie wystarczy na pewno... bo jednak kupa, a to to innej temperatury potrzebują |
Autor: | Rachuba [ 22 mar 2009, 23:06 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
wiem ze to nie wystarczy ale ja tylko chcialem powiedziec o systemach ogrzewania zreszta nie wiem czy nie potrzebne szambo jest raczej plynne a przy temp -30 to nawet na dystansie 30 km moze zamarznac |
Autor: | eRKaZet [ 22 mar 2009, 23:06 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
Cytuj: wiem ze to nie wystarczy ale ja tylko chcialem powiedziec o systemach ogrzewania zreszta nie wiem czy nie potrzebne szambo jest raczej plynne a przy temp -30 to nawet na dystansie 30 km moze zamarznac Uwierz mi, że nie zamarznie.
|
Autor: | Rachuba [ 22 mar 2009, 23:09 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
no nie wiem ale napewno wiem ze takie rozwiazania sa to w jakims celu je wymyslili |
Autor: | kselu1 [ 22 mar 2009, 23:26 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
takie rozwiazanie tez jest w wywrotkach- spaliny ida sobie pod kiperkiem i ogrzewają ładunek. miedzy innymi do masy bitumicznej to ma zastosowanie. ale zeby uzyskac wieksza temp napewno mui byc jakis inny system, agregat lub cos |
Autor: | Ferdek8784 [ 22 mar 2009, 23:32 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
koło Bielska jest firma co wozi ciekłe aluminium w takich "kadziach" nakładanych na samochód. |
Autor: | Rachuba [ 22 mar 2009, 23:36 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
A wracajac do tematu o jaki dokladnie stop chodzi wtedy sprawdzi sie temp topnienia i czy to wogole mozliwe ale wedlug mnie raczej nie temp topnienia cynku 419 stopni celcjusza aluminium okolo 600 malo mozliwe zeby osiagnac taka temp w naczepie w piecach hutniczych osiaga sie to za pomoca elektrod |
Autor: | IgorJG [ 23 mar 2009, 0:26 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
konkretnie był to stop do odlewu bloków silnika Toyoty, czyli pewnie jakieś żeliwo, choć pewny nie jestem, może aluminium. Odległość na jaką niby wożą to ok 80 km, a temperatura stopu spada o ok 70 st na całej trasie. Temat ten poruszył ostatnio jeden z moich wykładowców, więc chyba nie wymyślałby czegoś, co nie istnieje. A że jest to temat interesujący, dlatego go tu poruszyłem. P.S. sprawdziłem na stronie toyoty, odlewy są z aluminium. Ale o transporcie nic nie jest napisane |
Autor: | Rachuba [ 23 mar 2009, 0:36 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
hmmm a co studjujesz ?? Bloki silnikow to laczej siluminy albo durale dokladnie nie pamietam np nie aluminium jak by byly z alumiium to bys reka zgiol na pol co do zeliwa to tez mozliwe ale z tego co wiem zaden metal raczej nie topi sie w temp 70 stopni. A napewno nie zeliwo ono topi sie w temp powyzej 1000 stopni |
Autor: | IgorJG [ 23 mar 2009, 0:39 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
wiadomo, że nie z czystego aluminium, co nie zmienia faktu, że jest to główny składnik stopu odlewniczego i to jego parametry bierze się pod uwagę. A co do 70 st, to napisałem, że taki jest spadek temperatury ciekłego stopu na całej trasie, czytaj uważnie. |
Autor: | Rachuba [ 23 mar 2009, 0:45 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
a co studjujesz ? powtarzam pytanie hmm wedlug mnie ciezko osiagnac taka temp na naczepie i ciezko by wyzolowac taka temp no ale moze moze |
Autor: | IgorJG [ 23 mar 2009, 0:47 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
TRN na Pwr. Widzisz, a jednak. Też mnie to zaskoczyło, dlatego szukam informacji na ten temat. |
Autor: | Rachuba [ 23 mar 2009, 0:52 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
moze wydam sie malo inteligentny ale co znaczy TRN bo Pwr to sie domyslam ze Politechnika Wroclawska. A jesli mowil ci to wykladowca moglbys wyciagnac od niego wiecej informacji bo mnie tez to bardzo ciekawi ja studuje transport na Politechnice w Warszawie |
Autor: | kubamich1 [ 23 mar 2009, 1:19 ] |
Tytuł: | Re: Transport stopu odlewniczego w stanie ciekłym? |
Co prawda nie w Wałbrzychu, ale w Kętach jeździła kiedyś Tatra 815 z płynnym gorącym aluminium i woziła je do zakładów Fiata w Bielsku. Miała na sobie specjalny pojemnik ,dosyć ciężki a waga ładunku samego to o ile dobrze pamiętam to tylko 700kg , ale nie jestem pewny. Na którymś forum ciężarówkowym były fotki tej Tatry. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |