wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

[Volvo, FH12] Problemy z hamulcami
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19811
Strona 1 z 1

Autor:  pstros65 [ 07 kwie 2009, 22:43 ]
Tytuł:  [Volvo, FH12] Problemy z hamulcami

Szanowni koledzy mam FH12 z 1999 roku , coś się stało z hamulcami albo układem pnęmatycznym , po uruchomieniu silnika układ nabija powietrze aż do 11 atm na zegarach hamulcowych i blokuje hamulce w naczepie i ciągniku , proszę o pomoc - wymieniłem już zawór osuszacza , czterodrożny oraz regulacyjny od hamowania przyczepą - dalej to samo już niewiem co się dzieje - pomocy

Autor:  waldii [ 08 kwie 2009, 15:45 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH12] Problemy z hamulcami

Miałem cos bardzo zbliżonego, ale pomijam cały opis.
Sprubuj odkręcić mały zaworek tuż nad 2 tłumikiem, po lewej stronie skrzynki na akumlatory. Jest troche grubszy niż ładowarka samochodowa to tel. wchodzą do niego 3przewody powietrzne, jest wysokości około 10 cm. Zaworek spełnia role zaworu bezpieczeństwa. Uważaj z rozkręcaniem , jak wiadomo sprężynki i inne
Dodaje jeszcze zdjęcie tego zaworu:
Obrazek

Autor:  Mirek NT [ 08 kwie 2009, 18:51 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH12] Problemy z hamulcami

Kolego jeśli za dużo kompresor pompuje to za to jest odpowiedzialny regolator ciśnienia który podnosi płytki w kompresorze,lub płytki się zablokowały.U mnie w fl7 tak pompował że brakowało skali działy się cuda z zaworami.Ja rozwiązałem to tak- zamontowałem za kompresorem regulator ciśnienia-zbijak i przy 8,5atm sobie zbije .

Autor:  Gosc2010 [ 08 kwie 2009, 23:00 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH12] Problemy z hamulcami

Panowie 11 at tyle powinna pompować sprężarka .Problemem jest 11 at na układzie hamulcowym,a za to jest odpowiedzialny reduktor ciśnienia t.z.w[.gruszka].Koło czwórdrożnego są takie jakby kieliszki z dołu z śrubką na 10 kluczyk.

Autor:  mi-trans [ 09 kwie 2009, 12:28 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH12] Problemy z hamulcami

w FH12 osuszacz powinien strzelać przy 12,5bar i tyle prawie powinno być na zegarze od zawieszenia a reszta układu jest redukowana przez właśnie zawór redukcyjny jak wspomniał Gosc2010 i tu na pewno jest przyczyna zbyt wysokiego ciśnienia na 1 lub 2 obwodzie hamulcowym - ciśnienie w tych obwodach powinno mieć w granicach 8,5bar.
A co do blokowania ciągnika i naczepy to może kolega nie wcisnął przycisku przy zaworze ręcznym :?:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/