wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Transport ładunków lotniczych http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19813 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | badys [ 08 kwie 2009, 1:40 ] |
Tytuł: | Transport ładunków lotniczych |
Nie znalazłem takiego tematu, z moich obserwacji wynika, że transport lotniczy odbywa sie tylko między bardzo odległymi miejscami, kontynentami, natomiast po Europie transport lotniczy jeździ ciężarówkami. Oprócz ładunków luzem - paczki, skrzynie, europalety, koperty itp, które na lotnisko docierają jako "luzy" - tam dopiero są kompletowane i pakowane w palety lotnicze lub kontenery; przewozi się również gotowe palety lotnicze , wizualnie zestawy niewiele się różnią od pozostałych, może z tą różnicą, że w 90 procentach są to zestawy typu MEGA. natomiast różnice są w buddowie naczepy/przyczepy a mianowicie w podłodze, w której zamontowane są rolki podnoszone pneumatycznie, rzadziej hydraulicznie, rolki podzielone są na cztery sekcje i nie mają własnego napędu (ale podobno są naczepy które oprócz takich rolek mają jeszcze kółka pędne) do załadunku/ rozładunku wykorzystuje się różnicę poziomów koń do góry -naczepa w dół palety same wyjeżdżają, odwrotnie same wjeżdżają. rolki są odnoszone tylko i wyłącznie na czas: -za lub -rozładunku. palet lotniczych dodatkowo się raczej nie zabezpiecza, zazwyczaj całość ładnie spięta pasami i zaciągnięte siatką a co się wozi. najlepiej było by odpowiedzieć NIE WIEM i bardzo często tak jest - praktycznie zawsze jazda pod plombą, są to na pewno ładunki drogie lub bardzo drogie, a trafia się praktycznie wszystko: od telewizorów, komputerów, walizek, elektroniki przemysłowej, ciuchy, buty spożywka, ADR-y po żywe zwierzęta (kolega wiózł żywą zebrę), samochody, łodzie i helikopter też się trafiło, czasem jakaś trumna - nie ma reguły natomiast wszystkie te ładunki charakteryzuje konkretny czas dostawy, czyli ładunek podjęty - za wszelką cenę musi być dostarczony na czas +1godzina spóźnienia max. potem już są kary przy których mandat nałożony przez ITD, B.A.G itp to: drobne; samolot z ładunkiem czy bez i tak odleci miejsce w nim jest opłacone, u mnie w firmie bardzo rzadko trzeba nagiąć tarczkę zazwyczaj opisuje się ją art12/....... i wynika to albo z korka na drodze albo awarii, bardzo często stosuje się tzw sztafetę czyli co mniej więcej 700 km przepinka, zmiana konia i kierowcy. np na zdjęciach u góry widać białe pudełka styropianowe załadowane łososiem norweskim, o świcie ryby jeszcze pływały o 10 były już na naczepie - ładunek podjęty w Oslo na lotnisku następnego dnia rano przed 8 rozładowane już we Frankfurcie na lotnisku (1550km) po to aby około 10 odlecieć za ocean. Co do samych palet są to "tace" aluminiowe, opis tu: http://www.stirw.wp.mil.pl/tr_lotniczy_ ... niki/K.pdf, spotyka się również podwójnej i potrójnej długości palety do transportu długich elementów trafiają się jeszcze kontenery - najczęściej do przewozu leków owoców i warzyw, każdy z nich klimatyzowany, z własnym zasilaniem oraz box-y podobne do kontenerów tyle, że z płóciennymi dwoma ścianami i bez klimy tu specyfikacja i normy http://www.foreign-trade.com/reference/air.cfm |
Autor: | Cichanos [ 19 maja 2009, 20:49 ] |
Tytuł: | Re: Transport ładunków lotniczych |
Poruszam się w środowisku transportu lotniczego w Polsce. Natomiast gabaryty mojego pojazdu który podstawiam są mniejsze niż ciężarówek ponieważ w naszym kraju nie jest to tak bardzo rozpowszechnione. Osobiście podstawiam auto dostawcze które jeździ m in. dla mojej sieci agencji celnych m in. z Wrocławia, Warszawy, Katowic, Suwałk. W dużej mierze wozi się po kraju przerzuty magazynowe związane z łańcuchami dostaw, czasami również dystrybucję. Dużo osób ma pośredni kontakt z transportem lotniczym nadając przesyłkę w dowolnej firmie kurierskiej która nazywać się może np. przesyłka ekspresowa czy lotniczą. Pomimo to przewozi się je lądem aby zmniejszyć koszty transportu, małe odległości itp. |
Autor: | Mateux [ 23 maja 2009, 19:12 ] |
Tytuł: | Re: Transport ładunków lotniczych |
bardoz ciekawe dziekuje |
Autor: | greg.gliwice [ 24 maja 2009, 20:31 ] |
Tytuł: | Re: Transport ładunków lotniczych |
he he no właśnie... klient płaci jak za przesyłkę lotniczą a towar leci busem kursem ekspresowym z lotniska Frankfurt do Wrocławia. Wiozłem kiedyś coś takiego ) DHL przy lotnisku w Pyrzowicach oferuje takie przesyłki. Dla przewożnika oznacza to że auto (bus bo innym nie da rady) musi by podstawiony o g. 15 i o 22 musi już byc w Lipsku. Kurs około 700km. Lecisz czasem z ładunkiem 1,5t czasem wieziesz 5kg. Powrót na tych samych zasadach. |
Autor: | Cichanos [ 25 maja 2009, 21:28 ] |
Tytuł: | Re: Transport ładunków lotniczych |
DHL na wszystkich lotniskach w Polsce oferuje taką właśnie ofertę kursu lotniczego. Na przykład we Wrocławiu jest to połączenie Wrocław - Lipsk. |
Autor: | badys [ 29 maja 2009, 19:23 ] |
Tytuł: | Re: Transport ładunków lotniczych |
wiem, że z polskich (przynajmniej w jakiejś części -polskich firm) po lotniskach się kulają fischer -polsko szwajcarska firma - który ma stałą linię Okęcie - Frankfurt, Frutges Cargo -polsko - holenderska firma oraz Shavemaker - też polsko - holenderska firma, stale jeszcze widuję busiki chyba Polsped, i pewnie jeszcze masę innych firm nie wszyscy na wszystkie lotniska jeżdżą, ja ostatnio najczęściej tylko Lufthansę ciągam |
Autor: | Cichanos [ 30 maja 2009, 13:20 ] |
Tytuł: | Re: Transport ładunków lotniczych |
I jest bardzo duży operator tego typów ładunków : Air Cargo. |
Autor: | Gibon [ 31 maja 2009, 15:22 ] |
Tytuł: | Re: Transport ładunków lotniczych |
Bardzo ciekawy temat został poruszony na forum. Ciekawe zdjęcia zestawów i ładunków. Szczególnie podobają mi się zdjęcia z terminali cargo oraz te lotnicze. Jeżeli macie kolejne fotki to możecie się nimi dzielić. Nie mam nic przeciwko temu. |
Autor: | Wader [ 10 paź 2009, 16:41 ] |
Tytuł: | Re: Transport ładunków lotniczych |
Ciekawy temat. W Europie raczej niszowy. Wiem że ostatnio firma z oddziałem w Kątach Wrocławskich szukała kierowcy właśnie do pracy w Air Cargo. To była firma Kurta Sch .... Nigdy nie mogę zapamiętać nazwy Badys i Cichanos, moglibyście coś więcej napisać o tym temacie. Ostatnio jadąc na Palędzie w okolicy Poznania widziałem wyjeżdżający zestaw z terminalu cargo na Ławicy. To chyba była Scania jakiegoś przewoźnika prywatnego. Wnioskuje tak po naklejkach na drzwiach ciągnika siodłowego. Natomiast naczepa była w barwach LOT Cargo. Ponadto spotkałem się już z rok temu z solówką z oddziału w Katowicach(?) i Sprinterem w kontenerze i kabinie sypialnej z Warszawy. Jesteście w posiadaniu jakiś informacji dotyczących pracy w LOT Cargo ? Ile pojazdów LOT Cargo jeździ po Polsce ? Za wszelkie odpowiedzi dziękuje |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 10 paź 2009, 17:35 ] |
Tytuł: | Re: Transport ładunków lotniczych |
Cytuj: Ciekawy temat. W Europie raczej niszowy. Wiem że ostatnio firma z oddziałem w Kątach Wrocławskich szukała kierowcy właśnie do pracy w Air Cargo. To była firma Kurta Sch .... Nigdy nie mogę zapamiętać nazwy
http://www.society.e-logistyka.pl/ofert ... ,14411.htm
|
Autor: | Cichanos [ 14 paź 2009, 20:36 ] |
Tytuł: | Re: Transport ładunków lotniczych |
Nie powiedziałbym że taki niszowy. Ogólnie w branży lotniczej taki rodzaj transportu nazywa się RFS, czyli Road Feeder Service lub trucking. Co do LOT - u Cargo to Ci bardzo nie pomogę. Ale wiem że wszystko praktycznie rozwożone jest z Warszawy. Stałe linki do Wrocławia, Krakowa, Gdańska itp. Ponadto z Warszawy są też ładunki międzynarodowe m in. do St. Petersburga, Moskwy, Amsterdamu i chyba kilku innych. To tyle nt. LOT - u Cargo. Jak się czegoś dowiem konkretnego to napisze Pozdrawiam |
Autor: | Truckman1 [ 25 gru 2011, 0:54 ] |
Tytuł: | Re: Transport ładunków lotniczych |
Temat trochę spadł na dół... Piszę tutaj, by dowiedzieć się o ogólnej specyfice tego rodzaju transportu. Czyli, z tego co zostało tutaj napisane, zestawy pracujące w tym typie transportu pracują wożąc towary głównie na liniach nadawca-lotnisko i lotnisko-odbiorca? Na jakich lotniskach w Polsce jest obsługiwany taki system przeładunków z samolotów na ciężarówki? Jak długo i w jaki sposób dokładnie przeładowuje się towar? Z góry dzięki za odpowiedź. |
Autor: | Okajak [ 25 gru 2011, 23:32 ] |
Tytuł: | Re: Transport ładunków lotniczych |
Polska to przede wszystkim Okęcie. Poza tym Kraków, Gdańsk, Pyrzowice, Wrocław i Poznań. Z tych miast największy przerób frachtów lotniczych (nie licząc wojskowych) mają Katowice - Pyrzowice. Co do RFS. Nie zrozumiałeś co tutaj poprzednicy pisali. To przede wszystkim tzw. linki, tj. z jednego terminalu cargo na drugi a nie do klientów indywidualnych. Największym HUB-em w naszej części Europy jest oczywiście Frankfurt n. Menem. Załadowcy, czyli na ogół Wro-Lot i operatorzy logistyczni są obowiązani do terminowego za i wyładunku oraz przyjazdu i odjazdu. Tyle po krótce |
Autor: | dies_nefastus [ 25 gru 2011, 23:44 ] |
Tytuł: | Re: Transport ładunków lotniczych |
Cytuj: (...)
Cichanos nie nudzi Ci się ludziom papkę z mózgów robić?Wróć na swoje forum o blaszakach iveco mitomanie i tam wciskaj głodne kawałki o transporcie lotniczym swoją mewą czy czymś tam.. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |