wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Gabaryt za PRL http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=20308 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Harry_man [ 14 maja 2009, 23:07 ] |
Tytuł: | Gabaryt za PRL |
Wybaczcie, ale nie mogłem się powstrzymać. Film został znaleziony i wrzucony na forum przez Jacka, ale do "klipy wideo godne uwagi" nie wszyscy zaglądają, a ten unikat chyba zasługuje na własny wątek: http://www.youtube.com/watch?v=Z4sRtECwvrA Dla mało spostrzegawczych: nagranie pochodzi z września 1988 roku, a transport wykonywany jest przez ZTE Radom. W roli ciągnika chętniej bym widział jakiegoś jelonka czy inny sprzęt rodem z PRL "ale czy to da radę?"* Aż się łezka w oku kręci jak się patrzy co tam jeździ po drogach i jakie jest natężenie ruchu. Faceci siedzący na ładunku podczas transportu. Dzisiaj jakby jakiś unijny urzędnik albo jakiś inspektor to zobaczył, to zawał murowany Dla zainteresowanych ciągnikiem balastowym: viewtopic.php?f=39&t=3772 * cytat z filmu amro o transporcie na Syberię |
Autor: | NobelEXC [ 15 maja 2009, 11:32 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Za ten film należy się duże piwo ! Jest to pierwszy materiał video o pracy Willemy'ów w PL. Jeśli znajdziecie więcej materiałów nie czekajcie, tylko wrzucajcie |
Autor: | Lukassz [ 15 maja 2009, 14:23 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Może nie sam Willeme, tylko jego silnik, ale myślę, że warte pokazania : http://www.youtube.com/watch?v=ClbJo8UccZY Zazdroszcze tym dzieciom z , 5:40 minuty... Zobaczyć Willeme i jeszcze ciągnącego taki ładunek to jest dopiero ''wyróżnienie''. Szkoda, że dzisiaj praktycznie niemożliwe jest zobaczenie Willeme na drogach. Sam Willeme mógł trafić do muzeum. |
Autor: | Harry_man [ 15 maja 2009, 14:52 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Napisałem do autora filmu żeby dodał kilka tagów, które naprowadzą na niego fanów transportu drogowego. Bo w takiej postaci jak teraz, to nagranie zwyczajnie się marnuje |
Autor: | Duck [ 15 maja 2009, 16:17 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Fantastyczny materiał! Aż strach pomyśleć ile wyniosło średnie spalanie Wie ktoś jak potoczyły się dalej losy Willeme'a z ZTE ? |
Autor: | Czyzu [ 15 maja 2009, 16:20 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Cytuj: Wie ktoś jak potoczyły się dalej losy Willeme'a z ZTE ?
Po prostu je zezłomowano
|
Autor: | Harry_man [ 15 maja 2009, 16:43 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Cytuj: Aż strach pomyśleć ile wyniosło średnie spalanie
100/100 to chyba ekstremalnie optymistyczne założenie Sądząc po osiąganych prędkościach ten kuter do lekkich ładunków nie należał Poza tym jestem dosyć zaskoczony, że ZTE Radom już wtedy istniało. Czy to była państwowa firma? ps. autor spełnił moją prośbę i dodał tagi ps2. artykuł wrzucony na forum przez Mariusz81 http://www2.shrani.si/files/pict0001373072.jpg http://www2.shrani.si/files/pict0002373078.jpg |
Autor: | Pazdz [ 15 maja 2009, 17:17 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Cytuj: Cytuj: Poza tym jestem dosyć zaskoczony, że ZTE Radom już wtedy istniało. Czy to była państwowa firma? Oczywiście. Zakłady Transportu Energetyki powstawały w latach 70. ubiegłego wieku w kilku miastach w Polsce. Dziś funkcjonują one jako prywatne przedsiębiorstwa, spółki (Radom, Katowice). |
Autor: | skoczek69 [ 15 maja 2009, 17:21 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Gdzieś czytałem że spalanie to 100/100 + 2 litry na tone ladunku, jakoś tak chyba. |
Autor: | Kaczor [ 16 maja 2009, 11:27 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Naprawdę szkoda, że nie potrafimy szanować tak wartościowych pojazdów. Te Willeme powinno się odrestaurować i odstawić do muzeum techniki. To nie do pomyślenia, żeby po prostu zezłomować wozy, których powstało zaledwie 12 sztuk... Skoro jesteśmy w temacie gabarytów z epoki PRL-u, to poniżej prezentuję znalezione w necie interesujące zdjęcia przedstawiające transport barki. W roli głównej balastowa Tatra 815 z PKS-u: Źródło: http://barki.netjan.kei.pl/ |
Autor: | SIOJU [ 19 maja 2009, 21:20 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Normalnie szok. Pamietam jak ten kuter wjedzal na ul. Sloneczna do muzeum. Z tego co mi sie przypomina, to kuter wiezli z Sandomierza, a tam przyplynol Wisla. Teraz pieknie odrestaurowany stoi w muzeum. |
Autor: | vito37 [ 19 maja 2009, 23:05 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Cytuj: ...
Spalanie przy maksymalnym ładunku wynosiło 2100l/100kmAż strach pomyśleć ile wyniosło średnie spalanie Wie ktoś jak potoczyły się dalej losy Willeme'a z ZTE ? A brało się to z tego że Willeme palił 100/100 +2 litry na każdą tonę ładunku. Kiedys w MotoMagazynie był artykuł o nim i nawet był swego czasu zamieszczony na forum ale chyba gdzies przepadł. Edit: A jednak nie przepadł http://www2.shrani.si/files/pict0001373072.jpg http://www2.shrani.si/files/pict0002373078.jpg |
Autor: | PHU JAN WENGRZYN [ 19 maja 2009, 23:43 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Super,żuki i nyski albo jak mówił nasz kolega zza Buga, polskie nissany jako piloty są The Best |
Autor: | gkwKuba [ 07 cze 2009, 18:17 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Jako że czas w jakim nakręcono ten film nie odbiega od okresu PRL nie tworze nowego wątku a wklejam tu, film pt. "Destination Doha" przedstawia pracę angielskich kierowców w latach 70-tych . http://www.truckmania.pl/content/view/1759/1/ Najciekawsze dla mnie były części o "przeprawie" przez pustynie, jeśli było przepraszam |
Autor: | Byku [ 11 cze 2009, 22:53 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Znalazłem parę fotek gdzie Tatra pracuje w Rumunii..albo przeszła do historii -> http://www.schwerlastinfo.de/galerie-id ... aj_tr.html google nie gryzie więc trochę poszukałem i oto efekty http://www.mr-pers.pl/strona/auto9.html [img=http://img14.imageshack.us/img14/3484/cccrsl.jpg] http://farm4.static.flickr.com/3554/355 ... f9e1b1.jpg 8x8 http://forum.valka.cz/files/tatra_815_vt_8x8.1r_732.jpg |
Autor: | Harry_man [ 11 cze 2009, 22:57 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Najciekawsze w tych tatrach są osie wielokrotne z przodu i pojedyncza z tyłu. Ewenement na skalę światową chyba |
Autor: | Pawel Byd [ 11 cze 2009, 23:39 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
taak to prawda bylem w fabryce tatry i chyba to jedyne samochody na swiecie z tego typu zawieszeniem |
Autor: | Harry_man [ 01 sie 2009, 14:10 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
A propos tych 3-osiowych tatr w dziwnym układzie. W innym temacie ktoś zaproponował do obejrzenia film pt."Co to konia obchodzi?". Jeżeli komuś podoba się tematyka gabarytów za PRL to warto go obejrzeć. Nie trwa długo, bo niecałe 50 minut. TUTAJ początek Z ciekawostek powiem, że na 4-osiowej przyczepie wiozą rzekomo ~100 ton |
Autor: | s.szymon [ 01 sie 2009, 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
Co do tatry w tej "dziwnej" konfiguracji: http://www.osp-mnich.pl/galeria.html "Zdjedźcie" troszkę w dół, też taką znajdziecie Od siebie dodam, że TATRA 3mie się bardzo dobrze, dość często mam okazję ją oglądać, rdza się narazie nie pokazuje |
Autor: | skoczek69 [ 01 sie 2009, 21:22 ] |
Tytuł: | Re: Gabaryt za PRL |
szymon ta tatra to najładniejszy i najfajniejszy wóz z osp jaki widziałem, naprawde bardzo fajny. a co do filmu to oglądałem go swego czasu w tv i był w nim motyw jak im się zestaw pod mostem nie mieścił i wyciągali z drogi płyty z której była zrobiona żeby przejść |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |