W poniedziałek wybieram się obejrzeć a może i kupić Volvo FH 12/460 z 2001r., i tutaj pojawia się moje pytanie na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego modelu, autko ma około 550.000 km. Co prawda jeżdżę Volvo F12 z 1993r. ale na pewno niema co porównywać tych modeli. Będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedz
Witam (F12 ja mam F16 92r.) mały przebieg więc...no nie wiem popytaj o sprzęgło, czy opon nie tnie, i upewnij się czy na pewno ma 550tyś.km. poszukaj śladów na kierownicy czy pedałach, sprawdź jak chodzi lewarek czy ładnie wskakuje w poszczególne biegi czy trzyma środek ''luzu''. możesz znaleźć ślady odkręcania różnych zaworków przy skrzyni biegów no i czy nie był bity. Młode auto mały przebieg wsiadać jechać, oczywiście zerknij na układ kierowniczy (kolumna, pompa wspomagania), to chyba na tyle, życzę udanej transakcji, przyczepności i bez awaryjności
Ja polecałbym odkręcić środkową konsolę i zobaczyć jakie "bije" kody, ponieważ po tym możemy rozpoznać czy auto jest w pełni sprawne. Możesz również sprawdzić stan zawieszenia kabiny. Najlepiej będzie jak się nim przejedziesz jakieś 2-4 km (jeśli będzie się dało to po jakiejś nierównej drodze, ponieważ wtedy możesz sprawdzić czy zawieszenie dobrze pracuje).
Ostatnie 7 cyfer vin-u (numeru auta z dowodu lub tabliczki znamionowej) tel do serwisu i historia serwisow twoja jeżeli niebył serwisowany kilk lat to daje do myślenia o oszczędności poprzedniego właśćiciela.
Rejestracja:14 lut 2006, 16:55 Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP
Też bym się przychylił w stronę pompowtrysków,bo u nas w jednym chińczyku aż się proszą o wymianę-2003r... Ogólnie FH12 jeśli jest zadbane to nie powinno stwarzać problemów-a co do przebiegu to jestem więcej niż pewien że napewno nie ma ono 550tys...
_________________ Fan Transportu
Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...
Tak jak podpowiadał TomVol wykonałem telefon do serwisu i powiedziano mi ze samochód był regularnie serwisowany, ostatnia wizyta w serwisie była w sierpniu bieżącego roku przy ok. 515.000 km więc przy przebiegu chyba nie było majstrowane. Ale wszystko okaże się w poniedziałek jak zajadę do Niemiec i zobaczę autko. Kolego AdekS a czy mógł byś powiedzieć cos bliżej o tych kodach bo jest to dla mnie cos nowego np. w jaki sposób rozpoznać że wszystko jest ok.
Tak samo jak łukasz twierdzę, że nie auto z tego rocznika ma conajmniej "oszukany" licznik. Moje ma niecały rok, i już jest nawinięte 100 tyś km. więc albo auto stało bardzo długo.. albo więcej na serwisie jak w trasie.
Rejestracja:05 sie 2007, 14:29 Posty: 37
GG: 2729781
Lokalizacja: Zamość
W tym roczniku błędy sprawdza się za pomocą komputerka pokładowego, masz tam funkcje diagnostyczne i tam wszystko jest opisane. W tym komputerze jest też zapisany przebieg z całego okresu użytkowania.
Witam, na początku wielkie dzięki za wasze podpowiedzi. Autko kupiłem i ma już za sobą kilka kursów. Powiem szczerze że byłem zaskoczony trochę stanem tego autka bo myślałem że zobaczę tam samochód wymagające pewnego wkładu finansowego a tu proszę Volvo pracowało w małej firmie budowlanej gdzie kierował nim sam właściciel i jest naprawdę zadbane . A korzystając z okazji mogli byście mi powiedzieć jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju w FH przy temperaturze ok. 60 stopni.
Rejestracja:23 lis 2007, 21:34 Posty: 128
Lokalizacja: poznan
ja znalazłem w ogłoszeniu fh 12 340 km 6 x 2 z podwieszaną osią automat izoterma na 20 palet.troszku wiekowe bo 94 rok,ile coś takiego z tym motorem może palić?po czym poznać że pompowtryski są do wymiany?
ponieważ pojazd został już kupiony moje porady będę dla tych co chcą kupić auto w bliższej lub dalszej przyszlości.
najważniejsze co trzeba sprawdzić w kupowanym samochodzie to te rzeczy, które najtrudniej zmienić. więc takie rzeczy jak silnik, kabina, czy pompowtryski sprawdza się w późniejszej kolejności. ważne jest aby nie zagubić ważności spraw.
1. musimy sprawdzić własność pojazdu. jeżeli tu popełnimy błąd wydamy kasę i nie nie dostaniemy auta. i nie da się tego odwrócić.
2. najważniejszym elementem konstrukcyjnym pojazdu ciężarowego jest jego rama. i drugiej kolejności sprawdzamy zgodność numeru z paierami, oraz czy rama jest cała, czy czasem nie sztukowana lub uszkodzona.
to są dwie pierwsze rzeczy, które bezwzględnie należy sprawdzić przed kupnem. następne jakie koledzy wspominają: licznik, kabina pompowtryski, ciśnienie, łożysko oporowe w dowolnej kolejności.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 8 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę