wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=21273
Strona 1 z 2

Autor:  Iceferno [ 20 lip 2009, 10:56 ]
Tytuł:  Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T984712

Od czasu do czasu widać na drogach takie zestawy.. Do czego właściwie służy tridem? Czy można nim przewozić cięższe przedmioty? Podejrzewam, że tridem jest też stabilniejszy niż tandem, choć przy cofaniu jest chyba ciut gorzej... dla opon rzecz jasna bo się bardziej zdzierają.
Macie jakieś doświadczenie w jeździe czymś takim?

Autor:  wojtas92 [ 20 lip 2009, 11:22 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

Zauważyłeś zapewne że w większości auto nie jest 3 osiowe tylko 2 (chyba że w Skandynawii) jego DMC jest mniejsza, a poza tym to służy chyba do wożenia towarów :mrgreen:
Bardzo dużo tego typu zestawów używają sąsiedzi zza wschodniej granicy - północno-wschodniej:
Litwinie, Łotysze, Estończycy, no i od czasu do czasu wschodni sąsiedzi Białorusini i Rosjanie.

Autor:  Fuller [ 20 lip 2009, 11:39 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

Tridemy podczepiane są zazwyczaj do dwu osiowych solówek,po to aby ładowność takiego zestawu była maksymalnie możliwa.
Bo jeżeli do 2osiowej solówki podpiął być zwykłego tandema to ładowność zestawu będzie mniejsza niż w przypadku tridema.
Zauważ że tandemy w zdecydowanej większości "współpracują" z 3 osiowymi solówkami...

Autor:  Długi [ 20 lip 2009, 11:47 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

Wyjątek -Volva FH z Organiki Malbork ;) 3 osie + tridem

Autor:  Rossi [ 20 lip 2009, 13:58 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

Przyczepy tridem podobnie jak naczepy jumbo często wykorzystywane są do przewozu maszyn budowlanych o dużych gabarytach. Nisko położona podłoga powoduje, że można przewozić przedmioty o wysokości przekraczającej 3 metry i sporej masie za sprawą trzech osi.

Autor:  dudek81 [ 20 lip 2009, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

Ja jeżdże takim zestawem.

Zawsze przy załadunku się drapią po głowach jak mówie, że na auto wchodzi 6-6,5T, a na przyczepę 16-16,5T :wink:

Autor:  Luka [ 20 lip 2009, 21:27 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

A jak się prowadzi taki zestaw? Jaka jest masa załadowanej przyczepy, a jaka załadowanego samochodu?

Autor:  Iceferno [ 20 lip 2009, 21:43 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

Cytuj:
Zawsze przy załadunku się drapią po głowach jak mówie, że na auto wchodzi 6-6,5T, a na przyczepę 16-16,5T :wink:
Czyli jednak można tym przewieźć więcej niż w tandemie...

A jak z cofaniem Ci idzie?

Autor:  Borek [ 20 lip 2009, 22:59 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

Takie wyspiarskie FH16+tridem
http://apps.volvotrucks.com/loadingramp ... lpaper.jpg

źródło: http://loadingramp.volvotrucks.com/

Autor:  Cyryl [ 21 lip 2009, 7:32 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

Cytuj:
... Do czego właściwie służy tridem?...
aby odpowiedzieć na to pytanie trzeba sobie wyjaśnić, że dla pojazdu im mniej kół tym ekonomiczniesza jazda (wyznacznik transportu). jednak są pewne ograniczenia: stabilność i nacisk na oś.

dodatkowe osie to większy koszt (cena pojazdu), większe opory toczenia (zużycie paliwa), trudniejsze skręcania (zużycie opon i utrudnienia w prowadzeniu).

jeżeli przyczepa ma 2 osie to jej DMC nie może przekroczyć 16t.
natomiast 3 osiowa przyczepa to już 24t DMC.
jeżeli odejmiemy jakiś 6t masy własnej to ładowność wyjdzie max 18t przy 10t dwuosiowej.

pojazdy typu samochód przyczepa wykorzystując maksymalną długość najczęściej wykorzystywane są do przewozu ładunków objętościowych np. części samochodowe w gitterboxach, jednak zdarza się że części te nie są wyłącznie lekkimi elementami (np. podsufitki), ale też powiedzmy podzespołami podwozia, gdzie to więcej waży i potrzebny jest zestaw o maksymalnej ładowności 24t.

pojazd z przyczepą trzyosiową łączy cechy pojazdu do przewozu ładunku obiętościowego z maksymalną ładownością standardowego zestawu.

Autor:  Cyryl [ 21 lip 2009, 11:01 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

przedstawiam dzisiejszą ofertę z gg od Magdy Delta Trans Słubice:

"na dziś, czw.,pt. i cały przyszły tydz.: HAMBURG - WARSZAWA; na zestaw 120 m3; 24 t.; 900 eur; ZAPRASZAM (załaduję każdą ilośc takich zestawów) !!!!!".

zwracam uwagę na połączenie objętość skrzyni ładunkowej 120 m3 i ładowności 24t.

ps. jeżeli jest ktoś chętny to mogę dać kontakt.

Autor:  Harry_man [ 21 lip 2009, 11:07 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

Cytuj:
zwracam uwagę na połączenie objętość skrzyni ładunkowej 120 m3 i ładowności 24t.
A trzyosiowy samochód z dwuosiową przyczepą nie ma 24 ton ładowności?

Autor:  krcr [ 21 lip 2009, 11:26 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

Cytuj:
Cytuj:
zwracam uwagę na połączenie objętość skrzyni ładunkowej 120 m3 i ładowności 24t.
A trzyosiowy samochód z dwuosiową przyczepą nie ma 24 ton ładowności?
Ma, ale wtedy trzeba szukać jakiegoś jamnika na 22,24 epal. A tak zwykła solówka i teściowa jamnik :)

Autor:  Cyryl [ 21 lip 2009, 13:35 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

Cytuj:
A trzyosiowy samochód z dwuosiową przyczepą nie ma 24 ton ładowności?
w transporcie są określenia: zestaw 120m3 to jest auto z przyczepą, standardem jest18t ładowności i zestaw 24t.

jeżeli zamówisz zestaw 120m3 i nie zaznaczysz wymaganej ładowności to musisz być przygotowany na 18t ładowności.

Autor:  adasko87 [ 21 lip 2009, 13:48 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

Cytuj:
Cytuj:
zwracam uwagę na połączenie objętość skrzyni ładunkowej 120 m3 i ładowności 24t.
A trzyosiowy samochód z dwuosiową przyczepą nie ma 24 ton ładowności?
np.
http://moto.allegro.pl/item684232575_da ... ys_km.html
http://moto.allegro.pl/item684523670_ac ... czepa.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1217161 ten ostatni tridem

każdy zestaw ponad 24t

Autor:  Cyryl [ 21 lip 2009, 14:16 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

wstaw na TimoCom, TeleRoute czy LoginTrans ofertę np. na przewóz 120m3 powiedzmy z Zagłębia Ruhry do PL za 900 euro (w ciągu godziny będziesz miał setki telefonów) i sprawdź jaką mają ładowność.

oczywiście że można znaleźć przykłady ładowności 24t, ale w współczesnym transporcie 120m3 standard to 18t.

przykłady ofert:
- na dziś (do 19-tej) mam jeszcze jeden, kolejny ładunek na zestaw 7,7 + 7,7 (3 m wys.) w relacji F67410 do PL26200,
- na jutro: F67410 Drusenheim- Końskie PL26200 ; na zestaw 7,7+7,7m.
- na jutro (10.07), rano: PL57500 Bystrzyca Kłodzka - 3 x Szwajcaria (9200, 8952, 6020); na zestaw 120 m3;
- 10.07: PL47400 - SLO3000; na MEGĘ lub ZESTAW;
- na wt. (dwa ładunki): F80 rejon Amiens - PL63460; 38 ep.; min. 115 m3;
- na czw. (23.04): PL49300 - 15 x NIEMCY; kody 04,06,38,30,32, koniec w D32756; na zestaw 120 m3;
- dziś od 13tej NL57 jutro od rana w B60 wolne zestawy 120m3/38palet,
- na środę (25.03): PL78630 rejon Wałcza - 2 x F91700 (dwa sklepy w tej samej miejscowości); mebelki; 120 m3;
- na czw./pt. wolne EX zPL78630 do Francji; mebelki na 120 m3;
- na pon. na 15-tą: Biskupice k. Poznania - 2 x FR (42390 + 43620); na zestaw 120 m3;
- na czw. (22.01): EXPORT na zestaw 120 m3 trasa: PL78630 okolice Włacza - 8 x FR (rejon Paryża); 1500 eur / ZAPRASZAM.


tak wyglądają przeciętne oferty na zestaw 120m3 waga tych ładunków to przeciętnie od 5 do 13 ton. jeżeli chcesz większą ładowność musisz to jasno i wyraźnie zaznaczyć w ofercie, a potem w zleceniu transportowym.

Autor:  dudek81 [ 25 lip 2009, 16:03 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

Cytuj:
A jak się prowadzi taki zestaw? Jaka jest masa załadowanej przyczepy, a jaka załadowanego samochodu?

Auto 16 T, a przyczepa 24 T.

Prowadzi się całkiem nieźle. Wiadomo, że ciągnie się za sobą ciężar, ale ogólnie na maxa pakuje się może raz w tygodniu, częściej mam lżejsze ładunki.


Cytuj:
Cytuj:
Zawsze przy załadunku się drapią po głowach jak mówie, że na auto wchodzi 6-6,5T, a na przyczepę 16-16,5T :wink:
Czyli jednak można tym przewieźć więcej niż w tandemie...

A jak z cofaniem Ci idzie?

Z cofaniem bez problemu, łamie się troche gorzej niż koń z naczepą, więc na małym placu jest trudniej.

Za to jazda do przodu jest lepsza, bo przyczepa idzie bardziej za tylnymi kołami auta niż naczepa :wink:



Aha. No i czasem z załadunkami jest problem, bo trzeba odpinać przyczepę, ale ja akurat mam wszystko dobrze nasmarowane i taka rozpinka lub zapinka to dla mnie góra 5 minut. :)

Autor:  fafciuk [ 13 paź 2013, 23:00 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

wiem że odgrzewam kotleta :P, ale prosze odpowiedz na pytanie

-jak może byc masa własna takiego pojazdu i ładowność?
- na jakiej zasadzie działa dyszel, jak to sie dzieje ze sie sam wysówa i wsówa

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/315 ... cbd54.html



zdjecie z allegro.pl

Autor:  zzx [ 14 paź 2013, 19:59 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

Cytuj:
wiem że odgrzewam kotleta :P, ale prosze odpowiedz na pytanie

-jak może byc masa własna takiego pojazdu i ładowność?
- na jakiej zasadzie działa dyszel, jak to sie dzieje ze sie sam wysówa i wsówa

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/315 ... cbd54.html



zdjecie z allegro.pl
prezentowany zestaw pochodzi z Francji.
masa zestawu mieści się w normie czyli dmc 40 ton.
samochód ma 18 ton dmc + przyczepa 24 tony dmc = 40 ton ( nie wychodzi to matematycznie ale takie są realia - ograniczenie administracyjne DMC zespołu pojazdów.
dyszel jest hydruliczny - hydraulika napędzana jest pompką dociskaną specjalnym siłownikiem do przedniego koła przyczepy.
uruchomienie hydrauliki następuje w chwili docisku "skrzydeł" widocznych na przedniej ścianie przyczepy wtedy siłownik dyszla wysuwa się i tym samym odsuwa sie przyczepa od samochodu w chwili zwolnienia nacisku na "skrzydło"dyszel wraca do położenia pierwotnego.
konstrukcja fajna do czasu uszkodzenia sterowania dyszlem bądź usterki siłownika dyszla.
dodatkowo jest w tym "ustrojstwie" jakaś kosmiczna ilość oleju - zbiornik stanowi część konstrukcji przedniego sprzęgu przyczepy.

prawdę mówiąc pierwszy raz widzę taki zestaw na Dafie najczęsciej spotykane były na podwoziu renault i przyczepy marki Samro ( tu jest taka sama marka).

Autor:  Rossi [ 14 paź 2013, 20:07 ]
Tytuł:  Re: Przyczepa tridem - do czego właściwie ona jest?

Cytuj:
najczęsciej spotykane były na podwoziu renault i przyczepy marki Samro
... po służbie w Norbercie :mrgreen:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/