Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 mar 2005, 19:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sty 2005, 18:22
Posty: 304
Lokalizacja: się biorą dzieci??

Obrazek
Początki działalności
1 kwietnia 1928 r. Hub van Doorne utworzył niewielką firmę konstruktorską 'Hub van Doorne, Machinefabriek en Reparatie-inrichting'. Firma rozpoczęła od zatrudnienia czterech pracowników w małym warsztacie, którego specjalnością było spawanie, kucie i prace konstruktorskie. Wielki Kryzys w latach trzydziestych ubiegłego wieku zmusił młodą firmę - w której zarządzaniu współuczestniczył teraz młodszy brat Huba, Wim van Doorne - do poszukiwania nowych możliwości. Podjęto wówczas decyzję o rozpoczęciu produkcji przyczep i naczep. W roku 1933, kiedy elektryczne spawanie ciężkich konstrukcji nośnych było wciąż w powijakach, firma podjęła się montażu podwozi metodą spawania.
Obrazek
Przyczepa DAF
W roku 1936 lekka przyczepa opracowana na potrzeby załadunku i rozładunku kontenerów kolejowych w transporcie drogowo-kolejowym była gotowa do produkcji. Ten unikalny wynalazek uczynił firmę DAF jednym z pierwszych dostawców przyczep kontenerowych na świecie. Wtedy też nazwę firmy zmieniono na "Van Doorne's Aanhangwagen- fabriek" ("Fabryka przyczep Van Doorne'a").
Obrazek
Początek produkcji seryjnej
Pod koniec II Wojny światowej DAF ukończył prace projektowe nad nową przyczepą oraz, co ważniejsze, skonstruował trzy prototypy prawdziwego samochodu ciężarowego. W latach powojennej odbudowy w Holandii panował olbrzymi popyt na sprzęt transportowy. Rozpoczęto seryjną produkcję przyczep i naczep, dział konstrukcyjny pracował nad pierwszymi autobusami, zaś przygotowania do budowy fabryki samochodów nabierały rozmachu. Pierwsza część nowej fabryki produkującej podwozia została wybudowana na terenie położonym wzdłuż Geldropseweg, w miejscu gdzie fabryki DAF znajdują
Obrazek
Pierwszy pojazd komercyjny
We wrześniu 1949 r. ruszyła produkcja pojazdów komercyjnych. Początkowo były to trzy modele: trzytonowy A30, pięciotonowy A50 oraz sześciotonowy A60. Samochody te były napędzane silnikami benzynowymi Hercules oraz jednostkami wysokoprężnymi Perkinsa. Podwozia, elementy hamulców oraz piasty kół produkowano na miejscu. Na Europejskim Pokazie Transportu Drogowego RAI w roku 1950 zadebiutował jednotonowy furgon A10, na bazie którego opracowano następnie pick-up A107. Oferta pojazdów rozrastała się w szybkim tempie: konstruktorzy DAF opracowali specjalne podwozia dla śmieciarek i wywrotek oraz pełną gamę pojazdów wojskowych.
Obrazek
Własna produkcja silników
Aby zapewnić wysoką jakość stosowanych jednostek napędowych, w roku 1956 firma zdecydowała się uruchomić produkcję silników. Fabrykę silników otwarto w roku 1957 i podjęto w niej licencyjną produkcję motorów Leylanda. Wkrótce potem DAF opracował swoje własne wersje silników, np. jako jeden z pierwszych producentów zastosował turbosprężarki w silnikach Diesla przeznaczonych do samochodów ciężarowych.
Początkowo produkcję kabin pozostawiano firmom z zewnątrz, jednak w roku 1951 zakłady DAF rozpoczęły produkcję kabiny własnej konstrukcji. Pierwsze serie wyróżniały się atrapą chłodnicy z siedmioma poziomymi chromowanymi paskami. 3 maja 1955 roku linię produkcyjną opuściło 10-tysięczne podwozie DAF.
Obrazek
Prekursor międzynarodowego transportu drogowego
W roku 1957 DAF wprowadził nową linię ciężkich samochodów - serię 2000. Rok później rozpoczęła się produkcja osi, na potrzeby której w połowie lat sześćdziesiątych wybudowano i wyposażono nową fabrykę w Oevel, w pobliżu Westerlo w Belgii. W roku 1962 DAF zaprezentował "Euronaczepę" o jednolitym aluminiowym nadwoziu. Tego samego roku świat transportu poznał ciężarówkę z kabiną wyposażoną w leżankę - DAF 2600. Model ten został nazwany "matką międzynarodowego transportu drogowego" i zapewnił firmie DAF pozycję lidera w dziedzinie zapewniania komfortu pracy kierowcy. Do lipca 1964 roku wyprodukowanych zostało 50 000 podwozi.
Obrazek
Uchylne Kabiny
W roku 1970 DAF wprowadził zupełnie nową generację ciężarówek z odchylanymi kabinami (modele F 1600 - F 2200). Dzięki temu rozwiązaniu obsługa silnika stała się łatwiejsza i mniej czasochłonna. Trzy lata później, w modelu 2800 zastosowano o 20 cm szerszą kabinę, co okazało się jednym z największych sukcesów firmy. Wyposażony w kabinę z pełnowymiarowym podwójnym łóżkiem oraz w potężną jednostkę napędową o pojemności 11,6 litra, model 2800 był wspaniałym następcą słynnego modelu 2600. W modelu tym DAF jako pierwszy producent ciężarówek zastosował turbosprężarkę w połączeniu z chłodnicą międzystopniową ('intercooler'), dzięki czemu silnik mógł dostarczać większą moc oraz większy moment obrotowy już od najniższych obrotów silnika, przy korzystnym zużyciu paliwa.
Obrazek
Lider w dziedzinie komfortu jazdy
Sukces w segmencie ciężkim, jaki DAF osiągnął dzięki modelom 2800 oraz późniejszym 3300 i 3600, nabrał jeszcze większego rozmachu, gdy wprowadzono model DAF 95. Stylizacja kabiny modelu 95 opracowana została przez znanego włoskiego stylistę Giugiaro, zaś szkielet kabiny samochodu został opracowany we współpracy z hiszpańską firmą Enasa (Pegaso). Podobnie jak jego poprzednicy, DAF 95 był również dostępny w wersji z dodatkowo powiększoną kabiną, nazwaną SpaceCab. Model ten zdobył tytuł "Międzynarodowej Ciężarówki Roku 1988" i cieszył się niesłabnącą popularnością przez dziesięć lat. Podobnie jak seria 95, lżejsze serie 65, 75 i 85, których produkcję uruchomiono w roku 1992, okazały się dużym sukcesem. W roku 1994 DAF zaprezentował model 95 Super SpaceCab, mający jeszcze więcej miejsca w kabinie i oferujący większy komfort kierowcy.
Obrazek
"Ciężarówki Roku"
Niemal dokładnie rok po przejęciu firmy DAF przez PACCAR, jednego z największych producentów samochodów ciężarowych na świecie, DAF przedstawił nowy model 95XF. Był to idealny samochód do transportu ciężkiego i dalekobieżnego. Zdanie to podzieliło również międzynarodowe jury, ogłaszając model 95XF 'Międzynarodową Ciężarówką Roku 1998'. W ciągu ostatnich paru lat DAF po raz kolejny gruntownie odmłodził ofertę. W roku 2001 rozpoczęto produkcję nowego modelu CF przeznaczonego do transportu średniego i ciężkiego oraz serii LF zaprojektowanej z myślą o transporcie dostawczym. Nowy DAF LF został wybrany 'Międzynarodową Ciężarówką Roku 2002". W roku 2002 DAF zaprezentował nowy flagowy model XF.

ŹRÓDŁO:www.daftrucks.pl

_________________
4 8 15 16 23 42 EXECUTE


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2005, 18:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 lip 2005, 12:48
Posty: 54
Lokalizacja: Wrocław CITY

pewnie nie wiecie ze daf wyprodukowal pare samochodow osobowych z automatyczna skrzynia biegow dla europy okolo 30 sztuk czy cos takiego

_________________
Wiele Dróg Wiele Myśli Daj Bóg żebym był w tym miejscu Gdzie mam być


Tytuł:
Post Wysłano: 15 gru 2005, 13:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

No niewieże że Daf 2600 był nazwany matką transportu międzynarodowego, a pozatym kabiny sypialne zaczynały się od modelu 2800, ten model był produkowany dopiero od 1973 roku. Ponieważ marki jak Man, Mercedes-Benz, Scania czy Volvo już miały w tych latach maszyny bardziej rozwiniete technologicznie. A Volvo F-88 był produkowany od 1965 roku, 5 lat puźniej już był F-89. Daf tylko miał 1 silnik o mocy 330 koni. A już w 1977 roku Volwo już zaprezentowało na targach IAA model F-12.
Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 25 kwie 2006, 18:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1364
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Ogółem to właśnie DAF jest pionierem wielkich kabin do samochodów ciężarowych....To od początku kabina Super Space Cab,dzięki swoim wymiarom zdobyła takie rzesze fanów....Magnum też była innowacyjna(płaski tunel,całkowite oddzielenie silnika od kabiny...),ale nigdy nie była tak dużą objetościowo i gabarytowo kabiną jak SSC....Teraz w 105-ce poprawiono kilka mankamentów wytykanych 95-tce,i dzięki temu DAF ma szansę znowu zająć wysokie miejsce na podium wśród rankingów sprzedaży....Jego cena jest jeszcze dosyć konkurencyjna w stosunku do VOLVO i SCANII,które posiadają troche mniejsze kabiny-szczególnie VOLVO.... :( Ale w tym roku może nas ciężarówkowy rynek sporo zaskoczyć...Jeśli nie w tym,to na bank w przyszłym... :D

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lis 2006, 8:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 maja 2006, 7:14
Posty: 173

Z histori Daf'a najbardziej podoba mi sie ciągnik DAF 3300, znalazłem jedna dość ciekawa fotke na której jest F12 oraz DAF 3300. Kilka fotek:

ObrazekObrazekObrazek

Źródło -> http://www.google.pl

_________________
B, C, D
Instruktor kat. B - 16.10.2010 r.
Instruktor Doskonalenia Techniki Jazdy kat. B - 16.09.2012 r.


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lis 2006, 20:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Ogółem to właśnie DAF jest pionierem wielkich kabin do samochodów ciężarowych....To od początku kabina Super Space Cab,dzięki swoim wymiarom zdobyła takie rzesze fanów
:?: Otóż "pionierem wielkich kabin" jest... Volvo - typoszereg F10/12/16 już w 1984 roku otrzymał kabinę Globetrotter. Dafowski Space Cab pojawił się w ofercie w roku 1986/7 dla modeli 2800, 3300 i 3600.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 gru 2006, 17:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1364
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Mihu doskonale o tym wiem,ale chodziło mi o te największe objętościowo kabiny z którymi DAF dominuje nad rywalami od przeszło 10lat...Wiem doskonale,że VOLVO było prekursorem kabiny z wysokim dachem,ale mi chodziło o to że DAF jest pionierem(czyli czymś co dominuje nad resztą już od dłuższego czasu...).Gdybym chciał napisać kto wymyślił takowe kabiny to użyłbym innego sformułowania... :mrgreen:

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 08 lis 2007, 23:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Daf ATI 3200:


Obrazek Obrazek


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 04 lis 2009, 6:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
pewnie nie wiecie ze daf wyprodukowal pare samochodow osobowych z automatyczna skrzynia biegow dla europy okolo 30 sztuk czy cos takiego
DAF 600, 33, 44, 46, 66.
doskonale wiemy, były to samochody z bezstopniową skrzynią biegów Variomatic, czyli posiadały przeniesienie napędu 2 paskami klinowymi na takim kole, które zwiększało swoją średnicę gdy rosły obroty (siła odśrodkowa). i to nie 30 sztuk, ale trochę więcej bo produkcja trwała od 1958 do 1975, a skrzynie Variomatic w Volvo do 1991. żeby było ciekawiej to produkcję aut osobowych DAF-a przejęło właśnie Volvo produkując w Holandii modele 66 później 440 itp.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 11 lis 2009, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2009, 14:34
Posty: 162
GG: 0
Samochód: na baterie

Cytuj:
:?: Otóż "pionierem wielkich kabin" jest... Volvo - typoszereg F10/12/16 już w 1984 roku otrzymał kabinę Globetrotter. Dafowski Space Cab pojawił się w ofercie w roku 1986/7 dla modeli 2800, 3300 i 3600.
:shock:

Volvo już w 1979 roku wypuściło kabiny globetrotter


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: