Cytuj:
Mam w instrukcji opisany skrócone i pełne programowanie skrzyni biegów, ale jest to w przypadku wystąpienia konkretnego błędu, lub w przypadku wymiany sensorów na skrzyni.
Cześć........dokładnie jak napisał Jester. Jest to tzw. mała lub duża procedura nauczania. Podczas tego procesu nie nauczysz skrzyni "pod siebie",ponieważ cała procedura jest sztywna i ściśle określona bez względu na preferencje kierowcy. Nie mniej jednak podczas normalnej jazdy komputer analizuje sposób jazdy kierowcy (przyspieszenie ,hamowanie ,obciążenie ładunkiemi itd.) i dobiera odpowiednie przełożenie zalecane przy preselekcji. Sama charakterystyka prowadzenia ma wpływ na wybór zalecanego przełożenia. Proponuję zwrócić uwagę na wybór zalecanego biegu na wyświetlaczu podczes przyspieszania -jaki wpływ na to ma sposób operowania pedałem gazu :przyspieszanie płynne lub z pedałem wciśniętym do podłogi. Analogicznie wygląda to przy redukcji biegów: hamowanie silnikiem płynne ,lub wspomagane mocnym wciśnięciem pedału hamulca choćby na moment -przygotowany do zatwierdzenia bieg przy preselekcji zmienia sie wyrażnie. Oczywiście jak każdy automat EPS ma swoje wady -komputer nie potrafi przede wszystkim przewidywać .Osobiście używam preselekcji z wyborem przełożenia przez kierowcę podczas rozpędzania i bieżącej zmiany przełożenia ,natomiast podczas większej redukcji np.przed skrzyżowaniem lub po gwałtowniejszym hamowaniu preselekcji z wyborem przez komp + ewentualna poprawka połówką w dół lub górę. Pozdr.J.