Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: [Volvo D12] EGR
Post Wysłano: 24 mar 2010, 16:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 paź 2006, 19:44
Posty: 2
Lokalizacja: usa

Mam Volvo VN 670 (2006) z silnikiem D12
Obecnie przebieg to 693000 Mil (1108000 Kilometrów)
Przez okres 4,5 roku zmieniłem 6 zaworów EGR
Za każdym razem kiedy EGR zaczynał sie psuć,komputer pokazywał mechaniczny i elektryczny błąd zaworu.
Na początku jest to zazwyczaj jeden błąd który znika po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika.
Wiadomość w komputerze pozostaje ale jest nie aktywna czyli bład był ale już go nie ma.
Z dnia na dzień błędy pojawiają sie coraz częsciej aż wreszcie pozostają na stałe i konieczna jest wymiana .
W zwiazku z tym że ich żywotność określam na 150000 mil i jest ich 2 sztuki,
wypada mi średnio co pól roku zmienić jeden za około 800$.
Badałem te wytwory inżynierskie i doszedłem do wniosku że silniczki EGR-ów nie wytrzymują ciepła jakie dostają wprost z kolektora wydechowego.
W sumie się im nie dziwie bo zostały umieszczone dokładnie na przeciwko 3-4 cylindra i ogień dosłownie smaga łby tych zaworów.
Zamieszcze tu pare linkow z fotkami jak to wygląda w moim Trucku

http://www.class8truckparts.com/shared/ ... Xb7MAL.jpg
http://www.class8truckparts.com/shared/ ... %2B-CL.jpg
http://www.garagejournal.com/forum/show ... hp?t=39406

Chętnie poznam wasze opinie i doświadczenia z EGR-mi w europejskiej wersji,być może są one takie same.
Ile kosztuja w Polsce i czy czesto ulegają awarji.
Dodam że w usa mamy 12v instalacje choć EGR są zasilane z ECU i być może takim samym napięciem.


Post Wysłano: 24 mar 2010, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Gdy u mnie w Canterze(dostawczy 3,5t DMC-motor 4M40) zawor nawalil to poprostu zrezygnowalem z jego uslug i zaslepilem dolot spalin do kolektora:)
Ale u Ciebie to raczej niewypali ze wzgl. na komputer, jednak gdyby Cie to interesowalo to dopytuj bo wiem ze czasami jakims sposobem idzie oszukac ECU.


Post Wysłano: 24 mar 2010, 20:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2008, 19:09
Posty: 198
GG: 0

Poszukaj na forum swojego kolegi :)

http://katolik.us/

Ktoś kiedyś pisał że w Chicago zaślepiają zawory również w tym silniku.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 25 mar 2010, 2:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Ja mam volvo vnl64t300 d12d 435 z 2004 problemu z zaworami narazie nie bylo (250 000 mil ) ale spalanie oscyluje 5.8-6.3 mpg ladunki w jedna strone pusto na powrotach okolice IL czyli plasko a speed 60-65 mph jak to wyglada u Ciebie?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: