wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Pasy transportowe - instrukcja http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=25129 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | killerg [ 28 mar 2010, 18:53 ] |
Tytuł: | Pasy transportowe - instrukcja |
Może wydać się to zabawne ale mam problem z napinaniem pasów transportowych. Nie orientuję się którędy przeprowadzić pas do napinacza. Prosiłbym o jakieś zdjęcia albo instrukcje |
Autor: | DEMON [ 28 mar 2010, 20:11 ] |
Tytuł: | Re: Pasy transportowe instrukcja |
a wiec kolego z tylu grzechotni przeprowadz pas on ci wyjdzie przodem <tyl to tam gdzie nie sciskasz grzechotki a dokladnie gdzie dwa ramiona nie stykaja sie podczas sciagania nie wiem czy rozumiesz> nastepnie tak jakbys chcial pasem cofnac nad tym kuleczkiem od grzechotki i naciagasz i wtedy go sciagasz... nie wiem jak ci to wytlumaczyc |
Autor: | Jacek [ 28 mar 2010, 21:37 ] |
Tytuł: | Re: Pasy transportowe instrukcja |
Pasy pozwijaj sobie hakiem do wewnątrz. Lepiej się przerzuca, ale zawsze spinaj w miejscu, gdzie nikogo, ani niczego nim nie uderzysz. Zaczepiasz hak najlepiej z lewej strony pojazdu, wtedy naciąg wychodzi od pobocza, więc w razie dociągania przy drodze mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś Cię rozjedzie. No ale różnie bywa, różne są ładunki, nie zawsze masz czas, więc nie jest to ważne. Następnie rozkładasz i zaczepiasz naciąg. Ten pręt z dziurką w naciągu przekręć sobie tak, byś mógł łatwo przewlec pas. Sprawdzasz na ładunku czy pas się nie skręcił jednocześnie trzymając naciągnięty jeśli zaczepiłeś hak w miejscu, z którego może spaść (np. rama naczepy), jeśli masz kółka czy inne dobrodziejstwa to bez obaw. Układasz równo żeby nie było pokręcone i w tej pozycji przewijasz pas w rękach nie skręcając go, wyjdzie Ci prosto. Naciąg rozkładasz podnosząc blaszkę do samego końca. Nie musisz, ale łatwiej przewlec pas. Zaczepiasz go tak, byś mógł swobodnie machać dźwignią. Przewlekasz pas w takiej pozycji w jakiej sobie przewinąłeś w ręce, żeby nie był pokręcony w warkoczyk. Opuszczasz dźwignię i zaczynasz "pompować" jednocześnie trzymając nadmiar pasa, by równo się nawijał. Pamiętaj żebyś dość mocno naciągnął pas na ładunku i dopiero zaczął dociągać "mechanicznie". Wtedy mniej Ci się nawinie i więcej będziesz mógł dociągnąć, po prostu żebyś nie machał na pusto. Jakoś ciężko to opisać... Taka prosta czynność, a jednak... Najlepiej niech Ci ktoś wytłumaczy na żywo. |
Autor: | killerg [ 29 mar 2010, 11:05 ] |
Tytuł: | Re: Pasy transportowe instrukcja |
Czyli pas wkładam od zewnętrznej strony napinacza, przez ten pręt z szparką a potem ręcznie naciągam ile się da, używam dźwigni i pompuje do napięcia. |
Autor: | DEMON [ 29 mar 2010, 18:29 ] |
Tytuł: | Re: Pasy transportowe instrukcja |
dokladnie tak ale musisz jeszcze ;o tym przeciagnieciu przez szparke przelozyc nad tym kulkiem masz takie miejsce tam i wtedy naciagasz to co przelozyles... wiem nie potrafie tlumaczyc |
Autor: | Jacek [ 29 mar 2010, 18:30 ] |
Tytuł: | Re: Pasy transportowe instrukcja |
No tak, od zewnętrznej, od strony ładunku. Przecież inaczej nie mógłbyś dociągnąć. Dociągasz zależnie od ładunku, możesz sprawić sobie jakąś dźwignię do pomocy żebyś miał lżej. Np profil zamknięty z blaszką przyspawaną na końcu do jednego z boków. Musiałbym zrobić zdjęcie, bo ciężko wytłumaczyć, ale wystarczy spojrzeć na naciąg i samemu coś wymyślisz żeby się nie siłować. Cytuj: dokladnie tak ale musisz jeszcze ;o tym przeciagnieciu przez szparke przelozyc nad tym kulkiem masz takie miejsce tam i wtedy naciagasz to co przelozyles... wiem nie potrafie tlumaczyc
Nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Nadmiar pasa możemy po prostu zostawić lub przełożyć w stronę ładunku, ale wtedy moim zdaniem gorzej się rozwija przy rozpinaniu.
|
Autor: | SIOJU [ 05 kwie 2010, 17:09 ] |
Tytuł: | Re: Pasy transportowe instrukcja |
Może kolega ma problem z tym, żę nie naciąga ręcznie pasa ile ma siły w rękach tylko luźny pas naciąga odrazu klamrą? To powoduje nawinięcie pasa na bębnie do takiego stopnia, że się nie mieści i nie da się dalej naciągnąć. Przy okazji, ostatnio widziałem u jednego szofera klamry z znacznie dłuższymi ramionami i chyba przekładmia zębatki była drobniejsza, więc siłą rzeczy można mocniej ściągnąć pas, ale nie miałe czasu podejść i przyjrzeć się dokładniej. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |