Cytuj:
Cytuj:
jest obrotomierz wygląda jak amperomierz stołowy
Ten obrotomierz nie ma nic wspólnego z ładowaniem, wskazuje obroty autopompy po jej włączeniu. Sprawdź czy jest napięcie pod zaciskiem 15 na regulatorze (po kluczyku) bo czasem bezpiecznik lubi się utlenić. Żeby nie nurkować pod maskę wyjmij oba przewody z regulatora 15 i 67 i złączaj je "na krótko". Jeśli będzie iskrzyć a'la łuk to znaczy że szczotki i wirnik są w porządku. Po uruchomieniu silnika, na wolnych obrotach możesz na chwilę zostawić zwarte przewody od regulatora i zmierzyć napięcie między aku. Jeśli będzie w granicach 30 V znaczy, że alternator ładuje i winny może być regulator a gdy nadal będzie 24V to alternator do naprawy.Przyczyn może być wiele tak na odległość trudno coś stwierdzić.
Na podanym schemacie jest podłączenie alternatora tzw 9-cio diodowego. W Jelczu (starsze roczniki), był raczej montowany 6-cio diodowy i z zacisku w tej plastikowej obudowie wychodzi przewód na przekaźnik kontrolki od ładowania.
no dziś znalazłem właśnie ten przekaźnik ładowania ale jest tam tak uwalone kabli że niegrzebałem dalej.
jak wyciągałem kabel 67 z altka to się iskrzyło i to samo przy regulatorze, jak 15 wyciągałem też się iskrzyło..
a między klemami jest tylko "podtrzymywanie" ich- 24 do 24,7
25,4 i to też nie nonstop w granicach 2000rpm i to bez odbiorników
a z załączonymi światłami i 2000rpm wynosi nieco 24, (...)
jutro zrobie test na "krótko" ale od samego początku podejrzewam altka