wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

[Renault Magnum 430 Mack] Brak połówek.
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=26909
Strona 1 z 1

Autor:  emilo [ 07 sie 2010, 20:07 ]
Tytuł:  [Renault Magnum 430 Mack] Brak połówek.

Witam
Mam mały problem ponieważ jest tak przekręcamy cyngiel od połówek wszystko gotowe wciskamy sprzęgło i luz całe biegi są wszystko ok połówek brak po prostu po przekręceniu cyngla i wciśnięciu sprzęgła jest luz . I tutaj pytanie od czego zacząć w czym tu możę być problem ?? :/

Autor:  mateusz430 [ 08 sie 2010, 12:21 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 430 Mack] Brak połówek.

witaj kolego powiem ci tak najlepeij zaczac od reduktora który znajduje sie ona przed skrzynia moze byc ten zawór padniety i nie bedzie przełaczał lub siłownik spzegła. Na koncu siłownika jest taka rurka ona jest zaslepiona korkiem gumowym bo powinna byc tamw srodku srubka regulacyjna od połówek i moze w tym tkwiprblem pozdrawiam

Autor:  Łukasz_W [ 08 sie 2010, 14:02 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 430 Mack] Brak połówek.

Miałem taką samą sytuację. W serwisie wstawili mi od innej magnumki taki zawór przy podeście za kabiną( nie wiem jak to dokładnie się nazywa), nie pomogło więc rozebrali skrzynię biegów i wymienili kamienie na wodzikach. Wszystko się zaczęło się od pękniętych widełek i zablokowanego sprzęgła.

Autor:  dokts [ 13 sie 2010, 19:04 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 430 Mack] Brak połówek.

Panowie. Wszystko co napisaliście to prawda. Ale nie ma co rozbierać skrzyni jak najpierw trzeba przeprowadzić trochę diagnostyki. Po pierwsze: faktycznie pod podestem za kabiną jest zawór ( mówiąc obrazowo mały okrąglak na czubku skrzyni ) do którego biegną dwa przewody powietrzne i dokręcany jest przewód z przewodami elektrycznymi od kontrolki. teraz najważniejsze - niezależnie czy jest załączona połówka czy nie w jednym z nich jest powietrze w drugim ma nie być! Ważne - oczywiście musi być napompowane powietrze i wciśnięty pedał sprzęgła do oporu. Po drugie jeśli tak jest - to trzeba zmienić kolejność tych przewodów powietrzynych i wcisnąć sprzęgło. Jeśli się zmieni połówka to problem tkwi nie w skrzyni lecz w dźwigni w lewarku. Jeśli zaś nie ma powietrza po wciśnięciu pedału sprzęgła na żadnym z przewodów - to szukanie trzeba zacząć od wysprzęglika z którego wychodzi przewód o identycznej średnicy jak wchodzący do tego na "czubku skrzyni biegów" Jęsli po wciśnięciu pedału sprzęgła w nim nie ma powietrza - to jest uszkodzony nie sam wysprzęglik - lecz obok niego ( ale do niego dokręcony) zespół zaworków. Częsta przyczyna - uszkodzony zabierak który jest wewnątrz tuleii zaworu tłocznego wysprzęglika. Metoda naprawy: rozwiercić nity, wyciągnąć tłok z tuleii i wspawać ze stali nową końcówką. Oryginał jest z plastiku.
ps.
Może być jeszcze kilka innych usterek - ale to najpopularniejsze
pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/