wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

[Scania 94G 310 1998 r.] problem ze skrzynią biegów
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=29415
Strona 1 z 1

Autor:  @rt3k [ 01 lut 2011, 10:33 ]
Tytuł:  [Scania 94G 310 1998 r.] problem ze skrzynią biegów

Witam. Żeby nie przedłużać przejdę od razu do sedna problemu. Dzisiaj rano odpaliłem auto i wszystko było ok. Następnie przy próbie ruszenia ze świateł chciałem zbić skrzynię na dolny zakres i ku mojemu zdziwieniu nastąpił brak reakcji, mianowicie pozostałem już na górnej i tak jest do tej pory. Typ skrzyni biegów to GRS 890. To co może być pomocne to fakt iż od jakiegoś tygodnia borykałem się z taką sytuacją, że przy włączonym zapłonie czy też na biegu jałowym dało się słychać iż w skrzyni przebitka sama bez mojej ingerencji "przeskakiwała". Może ktoś z forumowiczów spotkał się z takim problemem, czy też objawami i podpowie mi gdzie mam szukać co ewentualnie wymienić. Stało się to nagle, aczkolwiek biegi na "górnej" są, jedyny problem to brak reakcji na przerzucenie na dół. Proszę o pomoc.

(ps. Przepraszam admin, jeżeli takowy problem się już na forum pojawił, ale niestety nie miałem czasu go poszukać, pisałem na "gorąco".)

Autor:  VeRay [ 01 lut 2011, 16:54 ]
Tytuł:  Re: [Scania 94G 310 1998 r.] problem ze skrzynią biegów

Gdy zejdzie powietrze to skrzynia automatycznie wbija na górny pokład..
Przebitką steruje elektromagnes który na większych mrozach zamarza (jak np u mnie)
Jeśli nie przebija Ci na dolna skrzynie to sprawdź ten zawór...

Autor:  @rt3k [ 01 lut 2011, 22:25 ]
Tytuł:  Re: [Scania 94G 310 1998 r.] problem ze skrzynią biegów

Miałeś w 100% rację, winnym okazał się zawór (elektromagnes) odpowiedzialny za "przebitkę". Rzeczywiście problemy tak jak napisałeś zaczęły się dziać wraz z przyjściem odwilży, po której przyszło ochłodzenie i "wykończyło" ostatecznie wspomniany zawór. Pozdrawiam.

Autor:  VeRay [ 01 lut 2011, 23:46 ]
Tytuł:  Re: [Scania 94G 310 1998 r.] problem ze skrzynią biegów

Cytuj:
Miałeś w 100% rację, winnym okazał się zawór (elektromagnes) odpowiedzialny za "przebitkę". Rzeczywiście problemy tak jak napisałeś zaczęły się dziać wraz z przyjściem odwilży, po której przyszło ochłodzenie i "wykończyło" ostatecznie wspomniany zawór. Pozdrawiam.
W tym zaworze jest "tłoczek"... jest on posmarowany smarem który z czasem robi się bardzo bardzo rzadki i zaczyna na mrozach twardnieć... przez co się blokuje... mechanik powiedział mi ze to nie jest rozbieralne, wiec ja po prostu wymieniłem...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/