wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
[Volvo fh440] nie redukuje przy zatrzymywaniu http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=29754 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bartus [ 22 lut 2011, 9:13 ] |
Tytuł: | [Volvo fh440] nie redukuje przy zatrzymywaniu |
Co jest (może być) przyczyną usterki, która objawia się tym, że wolniutko dojeżdżając (obojętne czy do przodu czy cofając) i hamując skrzynia (I-shift) nie redukuje tylko auto ciągle jedzie,a po dociśnięciu hamulca gaśnie? Sprzęgło? jakiś elektroniczny element sterujący/czujnik? W ciągu 14kkm zdarzyło się to tylko dwukrotnie, ale chciałbym pozbyć się takich 'atrakcji'. Z góry dziękuję za pomoc, Bartek. |
Autor: | killandy [ 26 lut 2011, 12:55 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo fh440] nie redukuje przy zatrzymywaniu |
Mam ten sam problem przy moim Volvo. Dodam tylko, ze problem występuje bardzo sporadycznie, jadąc wolniutko przy zimnym silniku. Skrzynia to I-shift AT2512C. Jeżeli przydaży się iż skrzynia nie razłancza na automacie wówczas szybko przechodze na tryb manualny i zrzucam o jeden bieg nizej. Wtedy nastepuje rozłączenie napedu. |
Autor: | tszpak [ 26 lut 2011, 20:36 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo fh440] nie redukuje przy zatrzymywaniu |
polecam wizyte w warsztacie i jak najszybciej podpiecie komputera sprawdzenie stopnia zuzycia terczy sprzeglowej i momentu wyssprzeglenia moze byc uszkodzone lozysko cylindra wysprzeglajacego co skutkuje wysypaniem sie kulek lozyska do kola zamachowego i baaardzo powaznymi i kosztownymi uszkodzeniami pozdrawiam Cytuj: Co jest (może być) przyczyną usterki, która objawia się tym, że wolniutko dojeżdżając (obojętne czy do przodu czy cofając) i hamując skrzynia (I-shift) nie redukuje tylko auto ciągle jedzie,a po dociśnięciu hamulca gaśnie? Sprzęgło? jakiś elektroniczny element sterujący/czujnik? W ciągu 14kkm zdarzyło się to tylko dwukrotnie, ale chciałbym pozbyć się takich 'atrakcji'.
Z góry dziękuję za pomoc, Bartek. |
Autor: | Kierownik [ 26 lut 2011, 20:47 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo fh440] nie redukuje przy zatrzymywaniu |
W Ecu hamulców nie ma błędów z czujek na kołach? Mój kolega tak miał, że Ishift nie mógł zatrybić, że auto staje. Przyczyną były zabite syfem słoneczka na tylnej osi. A to dzięki nim Ishift wie z jaką prędkością kręcą się koła napędzane. Radzę zajrzeć zanim jeden z drugim mądralą każe wymienić sprzęgło razem z wysprzęglikiem. Edit: Tak z 90% "fachowców" każdą usterkę Ishifta leczy wymianą sprzęgła, które wytrzymuje dużo więcej niż w manualu, i kosztuje też dwa razy więcej, a to na ogół jakaś pierdoła jest przyczyną. |
Autor: | tszpak [ 27 lut 2011, 12:11 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo fh440] nie redukuje przy zatrzymywaniu |
zawalu idzie dostac od porad niektoorych ecu w Ishift dostaje sygnal predkosci z Vecu (a ten z impulsatora tachografu ) a nie z czujnikow na kolach !!!!!! (jak brakuje sygnalu predkosci pojazdu z VECU TO MOZE ROZPOZNAWAC GO Z EBS/ABS WYLACZNIE !!!! W TRYBIE AWARYJNYM GENERUJAC 4 KODY BLEDU ) a co madralinskich to radze nieco bardziej zglebic wiedze na temat budowy i zasad dzialania systemow volvo przestac obrazac ludzi i zasmiecac forum nic niewartymi informacjami pozyskanymi z legend krazacych pomiedzy kierowcami roznaj masci Cytuj: W Ecu hamulców nie ma błędów z czujek na kołach? Mój kolega tak miał, że Ishift nie mógł zatrybić, że auto staje. Przyczyną były zabite syfem słoneczka na tylnej osi. A to dzięki nim Ishift wie z jaką prędkością kręcą się koła napędzane.
Radzę zajrzeć zanim jeden z drugim mądralą każe wymienić sprzęgło razem z wysprzęglikiem. Edit: Tak z 90% "fachowców" każdą usterkę Ishifta leczy wymianą sprzęgła, które wytrzymuje dużo więcej niż w manualu, i kosztuje też dwa razy więcej, a to na ogół jakaś pierdoła jest przyczyną. |
Autor: | Kierownik [ 27 lut 2011, 12:38 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo fh440] nie redukuje przy zatrzymywaniu |
Tia... Najlepiej to jest wymienić sprzęgło za 7000zł, a potem myśleć czy było warto. |
Autor: | bartus [ 28 lut 2011, 23:35 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo fh440] nie redukuje przy zatrzymywaniu |
Jutro powinno się udać podłączyć pod komputer i zobaczymy co tam wyskoczy. |
Autor: | svavec [ 01 mar 2011, 14:43 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo fh440] nie redukuje przy zatrzymywaniu |
Nie wiem jak w Volvo ,ale producenci skrzyn raczej uzywaja predkosci obrotowej na wejsciu i wyjsciu ze skrzyni aby okreslic predkosc pojazdu oraz wlaczony bieg, Tachograf jest systemem/urzadzeniem zupelnie oddzielnym ,posiadajacym swoj czujnik i z zadnym innym urzadzeniem bezposrednio go nie dzieli .Jak juz to wysyla sygnal przez CAN do innych sterownikow lecz tylko w celu porownan,lub informacji zapasowej jak inne systemy wyczuwania predkosci zawioda ,np .EBS lub czujniki skrzyni. Skorygujcie jak sie myle. |
Autor: | tszpak [ 01 mar 2011, 14:54 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo fh440] nie redukuje przy zatrzymywaniu |
predkosc pojazdu jest monitorowana przez czujnik walka wyjsciowego skrzyni (impulsownik ) ilosc impulsow * K (wspolczynnik obwodu kola napedzanego-wielkosc opon)/ L (przelozenie dyferencjalu - mostu) rozpoznawane sa przez centralna jednostka sterujaca jako predkosc pojazdu czujniki predkosci ukladu abs/ebs sa niezaleznym ukladem i w tej kwestii masz racje ale w przypadku skrzyn automatycznych/(w volvo niektorych manualnych ) sygnalem predkosci uzywanym jest granica 10km/h powyzej inhibitor zpobiega przelaczaniu biegu 1 i wstecznego zmiana biegow jest uzalezniona w trybie auto od predkosci obrotowej silnika i obciazenia sprzegla a sprawa drugorzedna to predkosc pojazdu dlatego w razie uszkodzenia impulsownika i braku sygnalu predkosci ciagnikiem bez naczepy w trybie limp(przycisk L na Ishift) dojedziesz do domu czy warsztatu pozdrawiam Cytuj: Nie wiem jak w Volvo ,ale producenci skrzyn raczej uzywaja predkosci obrotowej na wejsciu i wyjsciu ze skrzyni aby okreslic predkosc pojazdu oraz wlaczony bieg, Tachograf jest systemem/urzadzeniem zupelnie oddzielnym ,posiadajacym swoj czujnik i z zadnym innym urzadzeniem bezposrednio go nie dzieli .Jak juz to wysyla sygnal przez CAN do innych sterownikow lecz tylko w celu porownan,lub informacji zapasowej jak inne systemy wyczuwania predkosci zawioda ,np .EBS lub czujniki skrzyni.
Skorygujcie jak sie myle. |
Autor: | slimmm_ns [ 09 mar 2011, 0:19 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo fh440] nie redukuje przy zatrzymywaniu |
Dodam od siebie że miałem bardzo podobne objawy sporadycznie - nie "wysprzeglał" przy dojeździe do skrzyżowania przy tym nie reagował na lewarek doszedłem do wniosku że jeden z przekaźników jest stanowczo za ciepły wymiana go spowodował ze problem ustał. (teraz nie pamiętam który dokładnie ale chyba nr 5 od I-shifta w centralce przek.-bezpie.) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |