Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 mar 2011, 13:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2011, 13:20
Posty: 2
GG: 0
Samochód: MAN TGA 410A

Witam.
Problem z MAN TGA 410A rok 2000. Skrzynia w aucie wyrzuca czasami na luz lub przebija na mała skrzynie i nie chce się ponownie zmienić na dużą. Czasami po wielokrotnym przełączaniu przełącznika mała/duża zaskoczy. Dziwne jest to ze auto jak zaczynam prace działa bez zarzutu na niezagrzanym silniku. Cuda zaczynają się dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Najczęściej przy manewrowaniu na placu, gdy podjeżdżam kawałek do przodu na malej skrzyni i się zatrzymuje, chce ponownie ruszyć, a auto jest nagle na luzie lub przełączy się na dużą skrzynie i nie chce się ponownie zmienić na mała, nawet wielokrotnie naciskając przełącznik mała/duża na lewarku zmiany biegów. Wcześniej auto potrafiło wyrzucić na luz nawet podczas np. wyprzedzania w trasie (lewarek zmiany biegów zostawał w miejscu biegu). Czasami, gdy cofam i jadę powoli w tył nagle podczas jazdy skrzynia wrzuci na luz, a bieg wsteczny jest cały czas wbity na lewarku skrzyni. Wtedy daje skrzynie lewarkiem na luz, zmieniam przełącznik mała/duża aż się przełączy na małą i zaczynam ponownie cofać, albo jadę z dużej do tyłu jak mała rakieta .
W skrzyni zostało wymienione wiele elementów na kilka tysięcy złotych i nic nie pomogło. Wymieniony został:
- zawór sterujący od przełączania góra/dół i półbiegi
- kamienie zostały sprawdzone i są OK
- wymieniono olej na oryginalny
- cały tył skrzyni został rozebrany i wymieniono takie pierścienie z ząbkami (wyglądające trochę jak wnętrze skrzyni biegów, ale o znacznie mniejszych rozmiarach)
- był podpięty pod komputer i nie znaleziono błędów związanych ze skrzynia
- wymieniono uszczelniacze na wałku od mechanizmu przełączania góra/dół.

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły, ale m mądre to słucham.
Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 24 mar 2011, 15:45 przez AdekS, łącznie zmieniany 2 razy.
Ortografia.


Post Wysłano: 24 mar 2011, 14:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2011, 13:20
Posty: 2
GG: 0
Samochód: MAN TGA 410A

Aha ... jeszcze raz przypominam, że na zimnym silniku nic dziwnego się nie dzieje! Jak łapnie temperaturę to zaczyna się coś dziwnego dziać jak opisałem wyżej.


Post Wysłano: 24 mar 2011, 14:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Generalnie ,jak bieg zostal wrzucony z zewnatrz ,np. przez lewarek to nic innego nie moze go zrzucic na luz niz tenze lewarek.Skoro ten zostaje na swojej pozycji a bieg wypada ,to jest to definitywnie usterka w samej skrzyni,jak nie widelcow to synchronizatorow itp ... takie jest moje zdanie.
Masz ciezki orzech do zgryzienia ,az dziwne ,ze podczas rozebrania skrzyni nie znaleziono przyczyny .
W tak zaawansowanej , lub nienalezycie wykrytej,usterce ..... na forum nikt Ci raczej nie pomoze .W takich przypadkach oddaje sie auto do innego mechanika/warsztatu.
Powodzenia


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: