Witam.Mam Magnumkę z 2003r. Od jakiegoś czasu ciężko chodzi kierownica.Ale nie zawsze.Raz chodzi ciężko i po jakimś postoju zaczyna chodzić lekko.I za jakiś czas znowu ciężko i nie chce odbijać, tzn koła się nie prostują samoczynnie przy wychodzeniu z zakrętu.
Przy podniesionym przodzie na lewarku wszystko jest ok.
Zwrotnice są przesmarowane zarówno na opuszczonym i podniesionym przodzie i smar wychodzi.
Olej i filtr we wspomaganiu wymieniony.Pompa nie szumi. żadnych wycieków nie ma.
Jedyne co zauważyłem to chyba za duży luz na przekładni.
Czy miał może ktoś taki przypadek? I co było przyczyną? Czy można samemu i jak zlikwidować luz na przekładni? Czy na uniesionym aucie da się skręcić zwrotnicą "napierając" na kolo przy zgaszonym silniku?
Dzięki.Pozdrawiam.
Witam.Mam Magnumkę z 2003r. Od jakiegoś czasu ciężko chodzi kierownica.Ale nie zawsze.Raz chodzi ciężko i po jakimś postoju zaczyna chodzić lekko.I za jakiś czas znowu ciężko i nie chce odbijać, tzn koła się nie prostują samoczynnie przy wychodzeniu z zakrętu.
Sprawdź stan krzyżaków przy walku od kierownicy ja miałem tak już w dwóch Magnumkach ze "przycinała" się kierownica.
Pierwsze co to otwórz lewą lampę i pryśnij smarem (najlepiej penetrującym) w aerozolu na krzyżak. Najczęstszą przyczyną jest właśnie przycierający się krzyżak w kolumnie kierowniczej.
Dzięki chłopaki,ale to raczej nie krzyżak.Dzisiaj rano jak odpaliłem auto w ogóle nie mogłem skręcić kierownicą.Dopiero jak dodałem gazu to jakoś ukręciłem.Ujechałem parę kilometrów,zostawiłem auto do załadunku,a gdy po godzinie odpaliłem wszystko chodziło jak należy.
Pompa wspomagania albo przekładnia, bo na zatarte zwrotnice mi to nie wygląda.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
ja tylko powiem tyle, że wielu wymieniało pompy ..a kończyło się mimo to na krzyrzakach..które chodzą w zależności jak są przytarte ...więc raz dobrze raz do kitu...pompy w magnumkach to raczej cierpia czasem na nieszczelność a popsuć się tam nie ma co...
_________________ SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74 TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy: https://www.facebook.com/groups/235395747040110/
Ja mam podobny, jak nie ten sam problem. Jak wcisnę kierownicę do dołu to ciężko idzie i nie wraca do środka, ale gdy ja podniosę do góry idzie leciutko. Chodzi mi tutaj o regulację góra-dół a nie przód - tył. Też pierwszym kursem nie wiedziałem co jest grane. Jade - idzie lekko, stanąłem i jadę dalej idzie ciężko. Tak jak mówię na pewno na podniesionej kierownicy kręci Ci się lekko i bez oporu.
Żeby nie było chłopaki,ze mi się nie chce,to wczoraj ściągnąłem wałek kierowniczy i krzyżaki chodzą bez najmniejszych oporów we wszystkie strony.Pozostaje tylko jak mówi serwisantMB albo pompa,albo przekładnia.Niestety i to i to kosztuje kupę kasy więc wolałbym mieć 100% pewności co wymienić.Poczekam może ktoś się jeszcze odezwie w tej sprawie.A może to jednak zwrotnice,które mimo to że wychodzi, smar gdzieś się przycierają?
Dzięki wszystkim za zainteresowanie.Problem rozwiązany.Zatarta była lewa zwrotnica,a konkretnie łożysko igiełkowe.koszt naprawy to 2x300zł-zestaw naprawczy plus 800zł. robocizna za dwie strony.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę