wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

[Renault Magnum 480 dxi] Pytanie
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=31122
Strona 1 z 2

Autor:  MechanikSochaczew [ 28 maja 2011, 23:15 ]
Tytuł:  [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

Mam takie nurtujące pytanie. Czy jest możliwe żeby w magnumce z 2009 roku przy przebiegu 225tyś zatarł sie silnik na panewkach , pierścienie szrot podobnie 3 tłoki i tuleje. Co mogło być przyczyną tego? bo pierwszy raz widziałem ten silnik, a nie chciałbym zrobić jakiegoś przypału (kosz części ponad 25 tyś zł).

Autor:  stasek [ 28 maja 2011, 23:18 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

Hmm... Może pompa oleju siadła, choć to mało prawdopodobne, z reguły nawet kilka remontów wytrzymują.

Autor:  MechanikSochaczew [ 28 maja 2011, 23:29 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

Gość przprowadził z austri 3 sztuki i ta tylko taka pechowa, raz w miesiącu coś sie w niej zesrać musi i trafia do mnie.

Autor:  zzx [ 28 maja 2011, 23:34 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

być może była przegrzana stąd zatarcie.

Autor:  MechanikSochaczew [ 28 maja 2011, 23:40 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

No raczej nie bo w miesiącu kwietniu była robiona pompa wodu i myte chłodnice. Kierowca mówi ze na prostej drodze zaczeło stukać. Stawiam na smarowanie ale czego tak sie stało przy takim przebiegu, boje sie tego klamota składać bo sie zesra i będzie że ja...

Autor:  zzx [ 28 maja 2011, 23:43 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

sam wiesz że jeżeli przegrzejesz silnik to efekt może byc dużo później nie bezpośrednio po samym przegrzaniu.
tak czy inaczej sporo bebechów do wymiany.

Autor:  tszpak [ 28 maja 2011, 23:48 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

napisz dokladnie jaki silnik wlacznie z tygodniem produkcji w tych silnikach byly problemy z zaworem starujacym cisnieniowymi dyszami chlodzacymi tloki !!!

Autor:  MechanikSochaczew [ 28 maja 2011, 23:49 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

Kazałem kupić cały komplet tłoków nowy wał i dopiero dam jakąś tam gwarancje na ten motor, ale mam obawy :> tą date ci w poniedziałek podam.

Autor:  tszpak [ 29 maja 2011, 0:29 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

z opisu wyglada mi to na zagotowany silnik popuchniete tloki i zatarte pierscienie poogladaj dobrze wal czy nie masz niebieskiego zabarwienia pod panewkami glownymi co by wskazywalo na brak cisnienia oleju
sciagnij dane z komputera i dokladnie popatrz na cisnienie oleju i temperature oleju i wody, dane cyfrowe wsadz na wykres zalezny od predkosci pojazdu i predkosci obrotowej silnika i masz odpowiedz co sie stalo ( np w czasie jazdy .... 85km/h pod obciazeniem 100% ... samochod zaladowany przy obrotach 1500 najpierw spada cisnienie oleju a po krotkim czasie gwaltownie wzrasta temperatura oleju po kilkunastu sekundach wody sprawdz godziny pracy silnika i porownaj z przebiegiem z tachografu jak porownasz z opisem tach kierowcy to nawet z dosc duza dokladnoscia bedziesz wiedzial gdzie sie to stalo ) a jak cisnienie oleju niskie od odpalenia na zimno i przed odpaleniam blad poziomu oleju to kierowca nie dolewal oleju i na wysokich obrotach zagotowal malenstwo

Autor:  tiger918 [ 29 maja 2011, 9:58 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

Kolego powiem szczerze ze to bardzo proste...w tych magnumkach jak i w poprzednich można po podłączeniu komputera odczytać przeszłość olejową i temperaturową auta czyli jak był przegrzany to wyjdzie ile razy i przy jakim przebiegu, tak samo z olejem, powietrzem, poziomem płynu i obrotami...serwis się tymi informacjami podpiera aby ustalić co lub kto jest przyczyną usterki...ja jak jeżdżę po auta to sprawdzam klientom takie rzeczy w raz z przebiegiem...z tego co pamiętam można odtworzyć nawet to co czujniki pokazywały w chwili usterki...a tak nie ma co gdybać czy wina kierowcy bo nie dolał oleju czy wina silnika bo wadliwy

Autor:  MechanikSochaczew [ 29 maja 2011, 11:20 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

Ze zgierza jest kawałek, byś podjechał i pier*** go w kroste bym był mądrzejszy.

Autor:  JG_K [ 31 maja 2011, 20:37 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

mam pytanko do tszpak oraz taiger918
Tszpak jeśli da sięto określić od którego roku występował problemy z tymi motorami odnosnie tego zawru ciśnieniowgo spryskiwaczy tłoka
I pytanie do obu panów
Bo mam podobny objaw przy swoim aucie tyle że jeszcze jeżdzi ale coś czuje że padnie bo po zatrzymaniu z odmy smród niesamowity spalonego oleju
Zaczynało się od informacji na wyświetlaczu w/g opisu kontrolek brak stanu oleju po uzupełnieniu niby wszystko wracało do normy teraz z kolei zapala się dodatkowo napis cisnienie oleju z czerwonym stopem i oczywiście wg opisu kontrolek symbol kontrolki o braku oleju
Zastanawiające jest natomiast że mechaniczny zegar na desce od ciśnienia oleju pokazuje że ciśnienie jednak jest.
Zakładając ze wyświetlacz i zegar mechaniczny to dwa inne obwody z czujnikami to czy zakładać padnięty jeden z czujników ale z kolei dlaczego zapala się brak oleju w misce bo jak zakładam jest to jeszcze inny czujnik chyba że jest to jeden i ten sam z kilkoma funkcjami?
macie jakie sugestie pomysły????

Autor:  tszpak [ 31 maja 2011, 21:13 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

po 1 sprawdz jaki masz poziom oleju
po 2 wykrec czujnik cisnienia oleju i w jego miejsce wkrec manometr ( najlepiej na dllllugim przewodzie ( nie odpinaj czujnika zostaw niech sie dynda na kablu) i przejedz sie najlepiej gdzies po placu bo jak komp sie zorientuje ze nie ma wogole ciswnienia to moze odciac paliwo )) i popatrz jakie masz cisnienie oleju - na zimnym i na cieplym silniku
po 3 sprawdz najlepiej w servisie jaka masz specyfikacje silnika i czy masz 1 czy 2 zawory cisnieniowe i czy masz zawor termostatyczny po podpieciu kompa porownaj czy spadek poziomu oleju i cisnienia nie wystapuja czasami w tym samym momencie jak wzrost cisnienia skrzyni korbowej i temperatury oleju

jak nie masz znajomosci w serwisie to przeslij pelne dane auta na priv to postaram ci sie to sprawdzic ale moze potrwac bo wyjezdzam

pozdrowienia

ps za malo danych o twoim aucie czasami tego typu objawy jak masz przytkany filtr oleju lub zalozony zamiennik ktory ma za mala przepustowosc
Cytuj:
mam pytanko do tszpak oraz taiger918
Tszpak jeśli da sięto określić od którego roku występował problemy z tymi motorami odnosnie tego zawru ciśnieniowgo spryskiwaczy tłoka
I pytanie do obu panów
Bo mam podobny objaw przy swoim aucie tyle że jeszcze jeżdzi ale coś czuje że padnie bo po zatrzymaniu z odmy smród niesamowity spalonego oleju
Zaczynało się od informacji na wyświetlaczu w/g opisu kontrolek brak stanu oleju po uzupełnieniu niby wszystko wracało do normy teraz z kolei zapala się dodatkowo napis cisnienie oleju z czerwonym stopem i oczywiście wg opisu kontrolek symbol kontrolki o braku oleju
Zastanawiające jest natomiast że mechaniczny zegar na desce od ciśnienia oleju pokazuje że ciśnienie jednak jest.
Zakładając ze wyświetlacz i zegar mechaniczny to dwa inne obwody z czujnikami to czy zakładać padnięty jeden z czujników ale z kolei dlaczego zapala się brak oleju w misce bo jak zakładam jest to jeszcze inny czujnik chyba że jest to jeden i ten sam z kilkoma funkcjami?
macie jakie sugestie pomysły????

Autor:  JG_K [ 31 maja 2011, 22:10 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

dzięki tszpak za szybką odpowiedz faktycznie podałem za mało danych zatem oto one
rupeć magnum 480 dxi 2006 euro 3 silnik 12 litrowy bez adblu (nigdy więcej takich złómów według mnie dziadostwo )
Co do sugestji które mi przytoczyłeś sprawę będe miał utrudnioną auto na wygnaniu brak możliwośći działanmia z mojej strony pozostają serwisy Francuskie ale mam złe doświadczenia po ostatnim z nimi kontakcie nie maja pojęcia o podstawowej zasadzie działania silnika.
Zapomniałem dopisać ze w chwili zapalenia się wspomnianych wcześniej kontrolek auto ma ograniczona moc wchodzi w tryb awaryjny.
Ciekawostka jest fakt ze po wymianie oleju na okres 20/25 tyś km nie ma problemu.Olej wlewany to półsyntetyk 10w30 zastanawiam się nad wlaniem 15w 40 mineralnym może to coś pomorze?

Autor:  tszpak [ 31 maja 2011, 22:16 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

za duzo niewiadomych i stod zgadywanie postaraj sie doczolgac do domu i zacznij od podstaw sprawdz wszystko zanim spuscisz olej czy np nie ma w nim diesla ( rozcienczony olej ma inne wlasciwosci smarne i innaczej odbiera temperature
popros kierowce o sprawdzenie jak ze spalaniem odpaleniem na zimno i cieplo i czy kopci

jak bedziesz mial auto w domu i utkniesz dja znac na gg lub tel +447928131963

pozdrowienia

Autor:  st01 [ 01 cze 2011, 8:39 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

Tszpak czy możesz mi powiedzieć czy te problemy występują tylko w magnumach ,czy w volvie fh 13 2006 e3 też.Z góry dzięki za odpowiedz bo mi się wydaje że silnik jest ten sam.

Autor:  st01 [ 01 cze 2011, 8:39 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

silnik 440

Autor:  MechanikSochaczew [ 01 cze 2011, 22:03 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  tszpak [ 01 cze 2011, 22:24 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

w 2006 volvopowertrain produkowalo 3 wersje silnika 13 litrowego z czego 2 byly montowane w magnum problem dotyczyl elektrozaworu regulujacego cisnienie oleju chlodzacego dna tlokow oraz oprogramowania silnika nie oznacza to ze wszystkie silniki byly felerne po prostu te ktore mialy objawy "przegrzewania" lub "zadyszki cisnienia oleju" ci wlasciciele sie zglosili z taka ysterka do servisu i nr seryjny i data produkcji silnika odpowiadala byly robione nieodplatnie tzn fabryka placila za czesci i naprawe ALE WYLACZNIE W PRZYPADKU WYSTAPIENIA USTERKI A NIE PROFILAKTYCZNIE
Cytuj:
Tszpak czy możesz mi powiedzieć czy te problemy występują tylko w magnumach ,czy w volvie fh 13 2006 e3 też.Z góry dzięki za odpowiedz bo mi się wydaje że silnik jest ten sam.

Autor:  st01 [ 02 cze 2011, 9:51 ]
Tytuł:  Re: [Renault Magnum 480 dxi] Pytanie

Dzięki Tszpak, to jest duże prawdopodobieństwo że jak auto ma 500 tyś i jest sprowadzone z Francji to usterka gdyby wystąpiła została by tam usunięta.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/