Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 cze 2019, 22:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2018, 14:18
Posty: 14
Samochód: MAN f90

Witam posiadam MANa 4-ośka z tym oto centralnym smarowaniem ale przyznając się bez bicia :P nie mam pojęcia jak włączyć /ustawić albo chociaż sprawdzić czy wszystko jest ok ponieważ smar nigdzie nie przechodzi , w tym momencie wlany olej od około miesiąca i jak było sucho tak jest .
Obrazek


Post Wysłano: 13 cze 2019, 7:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Rozkręcić obudowę i zobacz czy w środku jest sam silnik z pompą czy też sterownik w środku

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 cze 2019, 8:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2018, 14:18
Posty: 14
Samochód: MAN f90

Zaraz to sprawdzę, w tym momencie podałem prąd na krótko i pompa działa po odkreceniu tekalonu leci olej że smarem lecz dalej nie wiem gdzie jest włącznik/ regulator tego ustrojstwa 😀.... nawet po podaniu prądu na krótko smar nie przechodzi na odpietych kalamitkach , dowiedziałem się że na rozdzielacz jest czujnik 30 bar więc to może on hamuje i nie puszcza dalej


Post Wysłano: 13 cze 2019, 10:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To masz wtedy sterownik w kabinie, przed nogami pasażera pod tym plastykiem.
Tam ustawiasz co ile ma się włączyć oraz jest guzik do ręcznego włączenia centralnego smarowania

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 cze 2019, 12:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2018, 14:18
Posty: 14
Samochód: MAN f90

Sterownik znaleziony , smar właściwy zalany ale chyba za długo to stało wskutek czego mam nie drożne centralne ... 30 minut już się bawię czerwony budzikiem i nic nie przechodzi:/


Post Wysłano: 13 cze 2019, 13:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2018, 14:18
Posty: 14
Samochód: MAN f90

Czy to normalne że po wciśnięciu czerwonego przycisku sterownika, na desce rozdzielczej zapala się żółta kontrolka od centralnego smarowania ?


Post Wysłano: 13 cze 2019, 14:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Odkręć przewód przy rozdzielaczu i zobacz czy faktycznie pompa podaje smar
Tak to normalne, jak centralne działa to zapala się kontrolka

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 cze 2019, 14:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2018, 14:18
Posty: 14
Samochód: MAN f90

Odkreciłem przy rozdzielaczu na wyjściu i wejściu smar przechodzi tak samo na kolejnym obok rozdzielaczu wejście/ wyjście działa ok , natomiast na tych małych susza ani grama smary. Miałem podpiętą pompę na krótko przez 40 minut i nic., w trakcie odkrecania tekalonów ciśnienie bardzo małe ... Jakiś pomysł czemu na rozdzielaczu nie wychodzi na małe?


Post Wysłano: 14 cze 2019, 15:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Odkręć cienkie przewody w punktach smarowania i zobacz czy wtedy rozdzielacz podaje smar

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 cze 2019, 23:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2018, 14:18
Posty: 14
Samochód: MAN f90

Niestety ale nie podaje ani grama smaru


Post Wysłano: 15 cze 2019, 3:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czyli wychodzi na to że rozdzielacz do rozkręcenia i wyczyszczenia.
Tam są takie zaworki/tłoczki które podają dalej smar

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 cze 2019, 23:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

włącz je kilka razy i musi pójść. W razdzielaczach masz takie zaworki radził bym tego nie ruszać. Kiedyś to rozkreciłem to nie mogłem poskładać skutkiem tego było to ze smar wywalało tylko z rurek które były najblizej. Włącz je kilka razy. to ze pracowała 40 minut nic Ci nie da bo smar wychodzi w punkty smarne w momencie wyłączenia pompy a nie jak pracuje. :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 18 cze 2019, 21:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dlatego miał odkręcić przewody przy punktach smarowania i patrzeć czy wylatuje świeży smar.
Ewentualnie zobaczyć czy w przewodach nie stwardniał smar na dobre i przez to pompa nie ma siły przepchnąć smaru

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: