Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Witam
Dziisaj zaciekawiło mnie coś takiego. Czy da się odpalić auto z automatyczną skrzynią na popych lub pociąg. Pomijam kwestie czy to bezpieczne dla takiej skrzyni. Moze to dziwne ale dzisiaj widziałem coś takiego w tv i nie mogłem uwierzyć. Niestety nie było pokazane jak to zrobiono ale nie był to zaden film a program dokumentalny


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

da się kolego. ja tak zrobie ale nie każdy to zrobi. trzeba być biegły w temacie . typu dobry mechanik

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sty 2011, 17:48
Posty: 94
GG: 0
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Rozpędzasz (na holu) auto do 60km/h i odpala... Tak ja robiłem i nie robię z tego tajemnicy...

_________________
Ciężarówki: Iveco Eurocargo, Mercedes 1824, 1218, Scania 93, Volvo FL6, Magnum + cała flota Albatros Poland
Autobusy: PKS Bydgoszcz, MZK Bydgoszcz


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 kwie 2008, 15:14
Posty: 316
Samochód: Volvo FH12 420 Globetrotter
Lokalizacja: Sosnowiec

Tylko jest problem bo nie zaleca się holować automata :>


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
Tylko jest problem bo nie zaleca się holować automata
Myślę, że tyczy się to samochodów osobowych. Skrzynie automatyczne w osobówkach są odmienne konstrukcyjnie od skrzyń w samochodach ciężarowych. W osobówkach moment jest przekazywany bez użycia sprzęgła, przy pomocy ciśnienia oleju (stąd pewne straty mocy).
Holowanie takiego automatu na duże odległości, a przede wszystkim przy zbyt wysokiej prędkości może spowodować uszkodzenie skrzyni (za słabe smarowanie).

Skrzynie w ciężarówkach to skrzynia tradycyjna z komputerowym sterowaniem, także jeśli tylko elektronika nie zgłupieje, pewnie da się odpalać na popych i nie ma przeciwwskazań.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Da sie odpalic takie auto bez problemu jesli ma pedal sprzegla. W taki wypadku wystarczy napompowac powietrza, wrzucic bieg manualnie, a dalej jak w zwyklym manualu. Nie znam sposobu na auta bez pedalu sprzegla


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sty 2011, 17:48
Posty: 94
GG: 0
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Cytuj:
nie zaleca się
No właśnie! "nie zaleca się", ale można. Byle wolno i z częstymi przerwami (dłuższe odległości).
Cytuj:
Myślę, że tyczy się to samochodów osobowych
Również autobusy- te się holuje bez problemu do zajezdni. Wciska się "N" i jazda.

_________________
Ciężarówki: Iveco Eurocargo, Mercedes 1824, 1218, Scania 93, Volvo FL6, Magnum + cała flota Albatros Poland
Autobusy: PKS Bydgoszcz, MZK Bydgoszcz


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
Również autobusy- te się holuje bez problemu do zajezdni. Wciska się "N" i jazda.
ale chyba pod warunkiem ze silnik chodzi


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sty 2011, 17:48
Posty: 94
GG: 0
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Cytuj:
ale chyba pod warunkiem ze silnik chodzi
A jak silnik pęknie na pół, na newralgicznym rondzie, to będą czekać, aż kupią silnik przez allegro :D ??

Czy silnik działa, czy nie to jak najbardziej można holować.

_________________
Ciężarówki: Iveco Eurocargo, Mercedes 1824, 1218, Scania 93, Volvo FL6, Magnum + cała flota Albatros Poland
Autobusy: PKS Bydgoszcz, MZK Bydgoszcz


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

mozna wal odkrecic


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Do holowania w Polsce odkręcany jest wał a w Europie odkręca się półoś. Nie ma możliwości holowania bez tego , bo żaden serwis i holownik nie weźmie na siebie ewentualnego uszkodzenia skrzyni.

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Do holowania w Polsce odkręcany jest wał a w Europie odkręca się półoś. Nie ma możliwości holowania bez tego , bo żaden serwis i holownik nie weźmie na siebie ewentualnego uszkodzenia skrzyni.
Tyle że w każdej instrukcji obsługi zalecają odkręcić wał napędowy, co zrobisz jak masz półośki z deklami w jaki sposób zaślepić piasty na czas transportu?.
Najprościej jest jak most jest na zwolnicach to wtedy wyciągasz półoś i niema problemu ale wtedy zaleca się zamontować blokadę na widełki załanczajace blokadę mostu żeby pierścień nie spadł z widełek kiedy niema półośki na miejscu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Kolego nikt się z tym nie pierdo..... podczas holowania, wystarczy załączyć blokadę mostu wcześniej. Ale uwierz mi że robimy kilka awarii np we Francji miesięcznie i tam nie możesz naprawiać sprzętów na parkingach i stacjach wzdłuż płatnych autostrad i wszystko jest holowane do najbliższego zjazdu i żaby wiedzą jak holować, jak masz z deklem to szmatę wkładasz

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Do holowania w Polsce odkręcany jest wał a w Europie odkręca się półoś. Nie ma możliwości holowania bez tego , bo żaden serwis i holownik nie weźmie na siebie ewentualnego uszkodzenia skrzyni.
Chyba coś Ci głowa boli...
nikt nie bawi się w odkręcanie półosi (???)
Wał i już...
Dopiszę Ci na wszelki wypadek: TAK, ZNAM TO Z AUTOPSJI


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Jeździsz po kraju i nie masz pojęcia co dzieje się na terenie Francji , Hiszpanii itd. autopsje to może masz z A4, w innych krajach najwygodniej jest wyciągnąć półoś bo najmniej roboty i nie pisz że znasz z autopsji bo z mojej firmy chłopaki latają 20 do 25 razy w miesiącu na Europę do awarii a sam mieszkałem 10 lat w Lyon i siedziałem w tym temacie Panie kierowco. Sorki teraz widzę że jesteś dostawcą a nie kierowcą to nie był tematu, w seicento zamawiamy lawetę.

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Jeździsz po kraju i nie masz pojęcia co dzieje się na terenie Francji , Hiszpanii itd. autopsje to może masz z A4, w innych krajach najwygodniej jest wyciągnąć półoś bo najmniej roboty i nie pisz że znasz z autopsji bo z mojej firmy chłopaki latają 20 do 25 razy w miesiącu na Europę do awarii a sam mieszkałem 10 lat w Lyon i siedziałem w tym temacie Panie kierowco. Sorki teraz widzę że jesteś dostawcą a nie kierowcą to nie był tematu, w seicento zamawiamy lawetę.
Tak tato, przepraszam. To się więcej nie powtórzy...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

I po co te nerwy Synu:)

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

heh wolalbym wyjac 10 polosi niz jedne wal napedowy


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Żeby to miało sens to trzeba wyjąć dwie półośki i ryzykować spadnięcie blokady w razie przerwy w prądzie lub w powietrzu. Zanim wyciągniesz jedną półośkę, zwłaszcza jak jest na stożkach to ja mam wał odkręcony.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sty 2011, 17:48
Posty: 94
GG: 0
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Rozczulacie mnie... Temat był o odpalaniu, potem holowaniu automatów. Wiem, że do holowania ściąga się wały, bo coś smaruje coś. Nie wiem co bo nie jestem mechanikiem. Tak jest w manualach, nawet na luz nie jest wskazane wrzucać.

Wyobraźcie sobie, że w autobusie pęka silnik, nie ma powietrza, a jest wielkie rondo. Który z was wczołga się, aby odkręcać wał??? Nie ma powietrza-poduchy puste!!! Wóz szoruje po ziemi... Bierze się delikwenta na hol, podpina się powietrze pod hamulce i wio!!! Te wozy mają po milionie na liczniku i wszystkie były holowane na luzie. Powtarzam na l u z i e. Bez odkręcania wałów i innych ceregieli.

_________________
Ciężarówki: Iveco Eurocargo, Mercedes 1824, 1218, Scania 93, Volvo FL6, Magnum + cała flota Albatros Poland
Autobusy: PKS Bydgoszcz, MZK Bydgoszcz


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: