wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

blokada mostu zalaczona na stale
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34104
Strona 1 z 1

Autor:  lewdl [ 18 sty 2012, 12:48 ]
Tytuł:  blokada mostu zalaczona na stale

witam, czy ktos wie dlaczego blokada mostu sie nie wylacza? mam dafa xf 2003 rok, zalczyl kierowca blokade mostu jednak sie nie wylacza

Autor:  DRIVER1965 [ 18 sty 2012, 13:01 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

Jesteś pewien że załączona?,czy tylko kontrolka świeci?Miałem to w Scanii,przyczyną było zwarcie przy czujniku w moście.

Autor:  lukasz_ [ 05 lut 2012, 14:01 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

Trzeba odkręcić pokrywę tego siłownika od załączania blokady z tyły na mości bo pewnie naszło wody zamarzło.

Autor:  luxck262 [ 09 lut 2012, 21:18 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

jak by w moście nie rozłączyło blokady to na suchej drodze ukręciło by półośki. Na pewno czujnik żle pokazuje.

Autor:  Mieciu [ 09 lut 2012, 22:24 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

Cytuj:
jak by w moście nie rozłączyło blokady to na suchej drodze ukręciło by półośki. Na pewno czujnik żle pokazuje.
Kiedys tez tak myslalem a okazuje sie ze na pusto mozna zrobic kilkaset km (Sc.4) i poszarpie tylko boki opon. Półośki sprawdzone-zadnych oznak, niebylo nawet opiłków w oleju...

Autor:  Kajos [ 10 lut 2012, 15:53 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

to sprawdz czy blokada trzyma

podnies jedna strone kola lewarkiem i pruboj ruszyc
jak podniesione kolo bedzie sie krecic to znaczy ze blokada nie jest zalaczona
jezeli auto ruszy z lewarka blokada jest zalaczona

Autor:  martinfh [ 10 lut 2012, 20:36 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

Nie znam auta, które by przetrwało taką patologię.

W Volvach (nie wiem jak w pozostałych markach) blokada mimo tego, że jest klawiszem włączona, automatycznie się rozłącza jeśli jest taka potrzeba (przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół). W scanii w podobnej sytuacji półośki dawno w częściach...
Nie wiem jak do tego ma się Daf, ktoś kto ma takie auto, niech się wypowie.

Autor:  Mieciu [ 10 lut 2012, 23:13 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

Cytuj:
Nie znam auta, które by przetrwało taką patologię.
A ja znam az 2
Cytuj:
W scanii w podobnej sytuacji półośki dawno w częściach...
Obydwie maja teraz rocznice wyczynu i nic.
Pozdrawiam.

Autor:  kiepski [ 12 lut 2012, 12:22 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

Też znam jeden samochód który wytrzymał taka jazdę, po 2 dniach wyłaczył blokadę ojciec, którego zainteresowała świecąca się kontrolka gdy wsiadł do samochodu...

Kierowcy... :roll:

Autor:  martinfh [ 12 lut 2012, 12:38 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

ALE :!:
Blokada była faktycznie włączona, czy tylko klawisz był przełączony?

Owszem, nie pourywa półosiek nawet przez te dwa dni, bo po prostu blokada zostanie automatycznie rozłączona ( mimo tego, że klawisz będzie ciągle w pozycji "ON").

Autor:  kiepski [ 12 lut 2012, 12:44 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

U nas to stary Mercedes NG, gdzie blokada była faktycznie włączona. Ponieważ nie ma żadnego komputera, jest tylko włącznik pneumatyczny, który idzie bezpośrednio do mostu, włączając blokadę :)

Autor:  and4tu [ 18 lut 2012, 0:30 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

Cytuj:
witam, czy ktos wie dlaczego blokada mostu sie nie wylacza? mam dafa xf 2003 rok, zalczyl kierowca blokade mostu jednak sie nie wylacza
Kolego może byś naświetlił jak rozwiązałeś u siebie problem z tą blokadą.
Ja jestem świeżo po naprawie dyfra w swoim Dafie, zima ostatnio dopisała, śniegu mnóstwo, ślisko, a więc i blokadę zdarza się załączyć. Blokadę załącza się klawiszem, który poprzez elektrozawór, powietrzem steruje membraną która przesuwa blokadę półośki. Na moście znajduje się czujnik, który monitoruje stan blokady włą/wył. A więc jeśli kontrolka blokady się załączy tzn. iż przesuwka spięła mech. różnicowy. Wyłączając blokadę mostu jest ona rozłączona jeśli kontrolka zgaśnie- proste.
Ja, jadąc autem -zgaszona kontrolka blokady mostu- przy pełnym obciążeniu, na suchej drodze podczas skrętu 90st wydawało mi się że się coś urywa , coś zadzwoniło poszarpało pare razy tylnym mostem. Po analizie wyszło iż most jest spięty i nie działa mech. różnicowy. Klawisz blokady załączał blokadę( bardziej kontrolkę) i ją rozłączał, szarpanie autem przód/tył ( w celu brutalnego rozłączenia mostu ) nic nie dawał. Efekt prac warsztatowych wykazał iż jedno z zębatek satelit się rozleciało i zablokowało mechanizm różnicowy.
Cytuj:
jak by w moście nie rozłączyło blokady to na suchej drodze ukręciło by półośki. Na pewno czujnik żle pokazuje.
140km z pełnym ładunkiem przejechałem 4zakręty ciasne 90st i jedno ciasne rondo 3/4 na sucho i półośki całe - ale to co szarpało autem to rozpacz, na łukach było to nie odczuwalne.
Cytuj:
W Volvach (nie wiem jak w pozostałych markach) blokada mimo tego, że jest klawiszem włączona, automatycznie się rozłącza jeśli jest taka potrzeba (przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół).
A niby skąd Volvo wie iż jest "przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół"- jeśli są one zablokowane i obracają się z tą samą prędkością, a jeśli przednie koła miały by coś do powiedzenia w tej kwestii, to kręcąc fajerą w prawo/lewo by się wyłączała blokada?-bezsens.

Autor:  martinfh [ 18 lut 2012, 21:36 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

Cytuj:
A niby skąd Volvo wie iż jest "przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół"- jeśli są one zablokowane i obracają się z tą samą prędkością, a jeśli przednie koła miały by coś do powiedzenia w tej kwestii, to kręcąc fajerą w prawo/lewo by się wyłączała blokada?-bezsens.
Kręcąc "fajerą" jak to mówisz, wcale nie musisz mieć podłączonych żadnych czujników etc. Robiąc skręt kierownicą, most dostaje dodatkowe obciążenie = natychmiastowa reakcja.
Nie wierzysz?
Zapraszam do mojego wehikułu , przejedziemy się, zobaczymy, możesz go testować jak chcesz.
Dodam, że w starych volvo serii F działa to identycznie. Takie rozwiązania używane są często/gęsto w rolnictwie.
Pozdrawiam

Autor:  and4tu [ 19 lut 2012, 1:00 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

Cytuj:
Robiąc skręt kierownicą, most dostaje dodatkowe obciążenie = natychmiastowa reakcja.
Nie wierzysz?
Zapraszam do mojego wehikułu , przejedziemy się, zobaczymy, możesz go testować jak chcesz.
Dodam, że w starych volvo serii F działa to identycznie.
Jeździłem Fką, pierwszymi modelami FH i tam były normalne blokady , tzn jak chciałem zblokować most to był zblokowany i już. Może martinfh mylisz jakieś wspomagacze typu ASR z blokadą- albo ja się nie znam :lol:
Cytuj:
Efekt prac warsztatowych wykazał iż jedno z zębatek satelit się rozleciało i zablokowało mechanizm różnicowy.
ObrazekObrazekObrazek
A tak to wyglądało, mechanizm rozleciał się najprawdopodobniej jak ślizgałem się pod górkę na 6tym biegu bez blokady i nagle złapały oba koła, motor zdusiło i tylko wciśnięcie sprzęgła sprawiło iż nie zgasł.

Autor:  tszpak [ 19 lut 2012, 1:46 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

Cytuj:
Nie znam auta, które by przetrwało taką patologię.

W Volvach (nie wiem jak w pozostałych markach) blokada mimo tego, że jest klawiszem włączona, automatycznie się rozłącza jeśli jest taka potrzeba (przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół). W scanii w podobnej sytuacji półośki dawno w częściach...
Nie wiem jak do tego ma się Daf, ktoś kto ma takie auto, niech się wypowie.

pierwszy raz slysze ze volvo ma elektronicznie sterowany most chyba jeszcze nie wszystko w VOLVO widzialem moze jakas nowa wersja rocznik 2037

kolega kilka postow wyzej dosc dokladnie opisal dzialanie blokady CZYSTA MECHANIKA a jak sama blokada wyskakuje TO JEST ZLE WYREGULOWANA !!! sama w czasie jazdy moze sie zalaczyc np jak masz zwarcie na zasilaniu elektrozaworu i rozwali most jak w przypadku powyzej inne prawdopodobienstwo to jak poluzuje sie sruba regulacyja wypadnie sworzen widelek na przesowce i widelki nie trzymaja moze sie tez samo zalaczyc

Autor:  Kierownik [ 19 lut 2012, 10:50 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

Martinfh ma trochę racji. Blokada w volvie rozłącza się sama po przekroczeniu 40km/h, ale ruchy kierownicą / skręcanie nie ma żadnego wpływu na nią (poza ryzykiem zerwania mostu oczywiście).

Można ją włączać podczas jazdy, nawet na zakręcie. Komputer i tak załączy ją dopiero w momencie kiedy koła będą się obracać z tą samą prędkością.

A czy to sterowane elektronicznie czy nie, nie wiem. Działa tak jak opisałem, testowane 10tki razy pod wywrtoką :wink: .

Autor:  and4tu [ 19 lut 2012, 17:20 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

Cytuj:
Martinfh ma trochę racji. Blokada w volvie rozłącza się sama po przekroczeniu 40km/h, ale ruchy kierownicą / skręcanie nie ma żadnego wpływu na nią (poza ryzykiem zerwania mostu oczywiście).

Można ją włączać podczas jazdy, nawet na zakręcie. Komputer i tak załączy ją dopiero w momencie kiedy koła będą się obracać z tą samą prędkością.

A czy to sterowane elektronicznie czy nie, nie wiem. Działa tak jak opisałem, testowane 10tki razy pod wywrtoką :wink: .
Co do rozłączania po osiągnięciu jakiejś określonej prędkości to żadna sztuka, w Dafie tego nie ma. Klawisz jest na stałe załączony i nie odskakuje, również blokada działa do końca ( coś dla świadomego kierowcy). Blokada działa tak że przesuwka musi się zazębić z frezami na obudowie kosza mech. różnicowego a tam nie ma synchronizatorów , frezy dość grube i dość to pasownie się zazębia. Jeśli załącza ktoś blokadę jadąc w skręcie lub gdy jedno koło stoi a drugie szaleje (obraca się na śliskim) to się blokada nie zazębi gdyż obudowa koła obraca się z inną prędkością niż półośka(przesuwka blokady)- nie ma w tym żadnej elektroniki, tylko czysta mechanika. A więc nie proponowałbym załączać blokady jadąc skręcie (ewentualnie się zatrzymać), a jeśli "boksuje" jedno koło w jeździe na wprost to wystarczy odjąć nogę z gazu wówczas wyrównają się prędkości kół i blokada zaskoczy. Również blokada jeśli jest załączona nie rozłączy się gdy jedziemy w skręcie, chodzi o to aby nie było naprężeń w moście i wówczas sprężyna będzie mogła odsunąć przesuwkę by odłączyć blokadę.

Autor:  MechanikSochaczew [ 19 lut 2012, 18:31 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

Temat był o blokadzie w dafie, a nie o rozłączającej sie blokadzie w volvie. Niezły burdel sie zrobił.

Autor:  Kierownik [ 20 lut 2012, 15:19 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

Cytuj:
Cytuj:
Martinfh ma trochę racji. Blokada w volvie rozłącza się sama po przekroczeniu 40km/h, ale ruchy kierownicą / skręcanie nie ma żadnego wpływu na nią (poza ryzykiem zerwania mostu oczywiście).

Można ją włączać podczas jazdy, nawet na zakręcie. Komputer i tak załączy ją dopiero w momencie kiedy koła będą się obracać z tą samą prędkością.

A czy to sterowane elektronicznie czy nie, nie wiem. Działa tak jak opisałem, testowane 10tki razy pod wywrtoką :wink: .
Co do rozłączania po osiągnięciu jakiejś określonej prędkości to żadna sztuka, w Dafie tego nie ma. Klawisz jest na stałe załączony i nie odskakuje, również blokada działa do końca ( coś dla świadomego kierowcy). Blokada działa tak że przesuwka musi się zazębić z frezami na obudowie kosza mech. różnicowego a tam nie ma synchronizatorów , frezy dość grube i dość to pasownie się zazębia. Jeśli załącza ktoś blokadę jadąc w skręcie lub gdy jedno koło stoi a drugie szaleje (obraca się na śliskim) to się blokada nie zazębi gdyż obudowa koła obraca się z inną prędkością niż półośka(przesuwka blokady)- nie ma w tym żadnej elektroniki, tylko czysta mechanika. A więc nie proponowałbym załączać blokady jadąc skręcie (ewentualnie się zatrzymać), a jeśli "boksuje" jedno koło w jeździe na wprost to wystarczy odjąć nogę z gazu wówczas wyrównają się prędkości kół i blokada zaskoczy. Również blokada jeśli jest załączona nie rozłączy się gdy jedziemy w skręcie, chodzi o to aby nie było naprężeń w moście i wówczas sprężyna będzie mogła odsunąć przesuwkę by odłączyć blokadę.
Aha...
Ale czy na pewno?
:mrgreen:

Autor:  Malisz90 [ 10 lut 2021, 16:23 ]
Tytuł:  Re: blokada mostu zalaczona na stale

Czy to możliwe na blokadzie wspolosiowej przejechać ponad 1100km? Z czego 130km zaladowany 24t ? Daf 106 .

Sprawa wygląda tak, że blokady używałem 2 dni temu a na desce nie było żadnej kontrolki. Dzisiaj przy sprzataniu kabiny zauważyłem , że klawisz jest wcisniety.
Dzisiaj na postoju włączam blokadę i również nie pokazuje się żadna kontrolka.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/