Witajcie, mamy problem z naczepą Wielton NS34 standard, 2004 rok, hamulce tarczowe, otóż nie działa automatyczne podnoszenie osi. Jednak przy pustej naczepie (lekko załadowanej - 5 ton) po naciśnięciu hamulca nożnego (bez względu na siłę nacisku) oś się podnosi, a po odpuszczeniu opada. Czyli stojąc na światłach na hamulcu ośka idzie do góry, ruszając wraca na ziemie. Po wypięciu kabla ABSu dzieje się to samo, po wypięciu kabla pomocniczego również. Jakieś pomysły koledzy mają?
System Wabco. Właśnie zrobiliśmy pewien eksperyment: po naciśnięciu hamulca taka sytuacja jak powyżej, po wypięciu kabla ABSu i pomocniczego podnosi i opuszcza, po wypięciu powietrznego hamulca podnosi i opuszcza. Dla pewności wypięliśmy jeszcze zasilanie powietrzne- sytuacja ta sama. Ojciec myśli, że problem leży po stronie elektryki (zaśniedziałe styki, a bardziej nadtopiona izolacja i zwarcie do kabla STOP, dlatego w momencie wyświetlenia STOP idzie napięcie na elektrozawór sterujący podnoszeniem osi. Jutro metodą "macajewa" spróbujemy poszukać zwory.) Tylko gdzie wsadzić łapy i czy idziemy dobrą drogą?
Przerabiałem to masz volvo fh pierwszej generacji 5 kołkowe gniazdo abs naczepa ma 7'mio. Brakuje dwóch plusów sterowania z kasety EBS, mój elektryk przerabial to na ręczne sterowanie.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Podnoszenie osi działa także z 5 pinowym gniazdem . Sprawdz zasilania z ciągnika w przewodzie abs . Jeśli nie ma zasilania wtedy elektronika zasila się ze świateł stopu .
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Cytuj:
Przerabiałem to masz volvo fh pierwszej generacji 5 kołkowe gniazdo abs naczepa ma 7'mio. Brakuje dwóch plusów sterowania z kasety EBS, mój elektryk przerabial to na ręczne sterowanie.
Te dwa dodatkowe przewody to nie zasilanie. Dwa przewody plusowe, dwa przewody masowe, kontrolka ABS i dwa przewody CAN do komunikacji danych
Łukasz, czy przeróbka polegała na podaniu +24V na elektrozawór (i podnoszenie/opuszczanie załatwia porządny wodoodporny przełącznik elektryczny) Czy dokładaliście dodatkowy zawór do ręcznego sterowania podnoszeniem?
On już nawet nie pamiętam bo było to z rok temu, ale robił to bez dokładania dodatkowych zaworów.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
U nas w DAF-ie tak się działo, gdy kabel od ABS-u był przerwany.
W Magnumce zaś był podobny problem, tylko że wcale jej nie dźwigało. Problemem był spalony bezpiecznik od ABS.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę